printlogo


کد خبر: 175898تاریخ: 1396/3/1 00:00
اخبار

دوره‌گردی ترامپ با هدف جمع‌آوری پول برای اقتصاد ورشکسته آمریکاست
مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری گفت: هدف ترامپ از سفر به عربستان جمع‌آوری پول برای اقتصاد ورشکسته آمریکاست که دوره‌گردی می‌کند و متاسفانه برخی نیز بیت‌المال را به آنها هدیه می‌دهند. علی‌اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری درباره انتخابات و حضور گسترده مردم ایران پای صندوق‌های رای، اظهار داشت: مشارکت بیش از ۷۰ درصدی واجدان شرایط رای دادن در انتخابات و همچنین مشارکت ایرانی‌های مقیم در بیش از ۱۰۰ کشور جهان حاکی از آن است که ما به رکورد خوب جهانی و استاندارد طلایی در منطقه دست یافتیم.
وی گفت: رئیس‌جمهور کاسبکار آمریکا برای جمع‌آوری پول برای اقتصاد ورشکسته آمریکا دوره‌گردی می‌کند و متاسفانه برخی کشورهای ابزار دست آمریکا مانند عربستان سعودی از اموال و بیت‌المال مسلمین به این رئیس‌جمهور کاسب و دوره‌گرد آمریکا هدیه می‌دهند برای اینکه انجمن و نشست نمایشی در جهت تقویت تروریسم در حال شکست منطقه درست کنند برای اینکه آ‌نها در عراق، سوریه و یمن قطعا شکست خورده اند. مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه کره شمالی به رغم بلوف آنها به کار خود ادامه داد و آنها عقب نشستند، اظهار داشت: آنها در منطقه ما هم در مقابل ایستادگی زنجیره مقاومت که جمهوری اسلامی ایران حلقه بزرگ آن است عقب‌نشینی می‌کنند.

واکنش ایران به حکم صادرشده علیه شیخ عیسی قاسم
سخنگوی وزارت امور خارجه صدور حکم علیه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم را محکوم و از تشدید رویکردهای امنیتی در این کشور شدیدا ابراز نگرانی کرد. بهرام قاسمی صدور حکم علیه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم از رهبران دینی بحرین را محکوم و از تشدید رویکردهای امنیتی در این کشور شدیدا ابراز نگرانی کرد. قاسمی اظهار داشت: دولت بحرین با در پیش گرفتن رویکرد طایفه‌ای و مذهبی و با ایراد اتهام‌های ناروا به ایشان و 2 نفر از نزدیکانشان، به جای محاکمه آنان، به دنبال این است که احکام قطعی دینی و مذهبی را به محاکمه بکشاند. سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان بار دیگر از مقام‌های بحرینی خواست به جای مقابله و به بند کشیدن آزادی‌های اساسی مردم بحرین، به گفت‌وگو و تعامل با مردم روی آورده و با انجام اینگونه اقدامات، وضعیت را در آن کشور پیچیده‌تر نکنند. قاسمی با تأکید بر اهمیت جایگاه دینی، مذهبی و سیاسی آیت‌الله شیخ عیسی قاسم بین مسلمانان، نسبت به هرگونه تعرض به ایشان هشدار داده و اضافه کرد: تاکنون مردم بحرین با الگو قرار دادن رفتار مسالمت‌جویانه ایشان، اعتراضات خود را ادامه داده و خواهان رفع محدودیت‌ها از رهبر دینی خود بوده‌اند. انتظار می‌رود دولت بحرین شأن، جایگاه و نفوذ معنوی ایشان را مورد توجه جدی قرار داده و با احترام به خواست مردم، از استمرار فشارها بر علمای بحرینی خودداری کند.


ستاد انتخابات کشور خواستار شد
خودداری مردم از حضور در خیابان‌ها و معابر برای برپایی جشن
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه‌ای از طرفداران نامزد منتخب خواست از حضور در خیابان‌ها و معابر برای برپایی جشن خودداری کنند. در این اطلاعیه خطاب به مردم آمده است: اکنون که به‌حول و قوه‌الهی با برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی برگ زرین دیگری بر تاریخ پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افزوده و عزم ملی خویش را در دنیا به نمایش درآوردید و بنا به کلام ارزشمند رهبر فرزانه انقلاب شما مردم برنده اصلی انتخابات هستید و عموما شادی خود را در روز شنبه 30 اردیبهشت به منصه ظهور رساندید، بدینوسیله از همگان انتظار می‌رود به‌منظور حفظ آرامش و سهولت تردد مردم و جلوگیری از مزاحمت‌ها و سوءاستفاده‌های احتمالی، از امروز از حضور در خیابان‌ها و معابر برای برپایی جشن خودداری کرده و چنانچه ستاد منتخبان ملت در ریاست‌جمهوری و شوراها متقاضی برگزاری مراسم باشند با مراجعه به فرمانداری شهرستان محل خود برای هماهنگی و دریافت مجوز در زمان و مکان مشخص اقدام کنند. در پایان این اطلاعیه تاکید شده است: رجاء واثق داریم خادمان خود را در این راه یاری و با نیروی انتظامی نیز همکاری خواهید کرد.  
 


Page Generated in 0/0068 sec