printlogo


کد خبر: 175970تاریخ: 1396/3/3 00:00
مزدوران رژیم آل‌خلیفه با به‌شهادت رساندن 2تن و مجروح ساختن ده‌ها نفر به منزل شیخ‌عیسی قاسم یورش بردند
بحرین فرزند کربلا

نیروهای امنیتی رژیم آل‌خلیفه که از حدود یک‌سال پیش نمی‌توانستند از سد فداییان شیخ‌عیسی قاسم عبور کنند، روز گذشته با پشتیبانی خودروهای زرهی و بولدوزرها به منزل او نزدیک شده و بعد از سرکوب خیل زیاد تحصن‌کنندگان، رهبر معنوی نهضت اسلامی بحرین را بازداشت کردند. منابع بحرینی می‌گویند یورش نیروهای امنیتی به مردم بی‌دفاع منطقه الدراز به شهادت 2 مدافع بیت شیخ قاسم، زخمی شدن بیش از 200 تن و بازداشت 150 نفر دیگر منجر شد. شیرزنان بحرینی نیز در صحنه حاضر بوده و در کنار مردان، از رهبر خود دفاع می‌کردند.  طبق این گزارش، از روز یکشنبه که دادگاه رژیم آل‌خلیفه حکم خود علیه شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین را مبنی بر یک سال حبس و پرداخت 100هزار دینار غرامت و مصادره حساب‌های مربوط به خمس صادر کرد، مناطق مختلف این کشور بسیار ملتهب شده است. حکم حبس آیت‌الله شیخ عیسی قاسم به مدت 3 سال تعلیق شده و دادگاه آل‌خلیفه دستور داده است اموال موجود در حساب سپرده شیخ عیسی قاسم و املاک او مصادره شود. اخبار موجود از منابع بحرینی نشان می‌دهد موانع امنیتی در خیابان البدیع در نزدیکی محل تحصن نامحدود مردم بحرین مقابل منزل شیخ عیسی قاسم در الدراز افزایش پیدا کرده است.  نیروهای امنیتی رژیم حاکم، روز گذشته با جرثقیل‌ها تجهیزات میدان الفداء، محل تحصن فداییان شیخ عیسی قاسم را تخریب کرده و به اطراف منزل این روحانی مبارز با گاز اشک‌آور و شلیک گلوله‌های ساچمه‌ای حمله کردند و دست‌کم یک فدایی کفن‌پوش را به شهادت رساندند و بیش از 100 نفر دیگر را مجروح کردند. نظامیان آل‌‌‌خلیفه همچنین شماری از تحصن‌کنندگان را بازداشت کرده و با خود بردند. بلافاصله بعد از این سرکوب، شمار زیادی از کماندوهای رژیم از پادگان الضلع عازم الدراز شدند و همچنین بالگردها در ارتفاع کم بر فراز منزل آیت‌الله عیسی قاسم به پرواز درآمدند. این در حالی است که وزارت کشور بحرین از صبح سه‌شنبه (دیروز) از آغاز عملیات امنیتی در منطقه الدراز خبر داده و هدف از آن را برقراری امنیت در این منطقه اعلام کرده است.
یورش مزدوران به منزل شیخ عیسی قاسم
به گزارش منابع بحرینی، مزدوران امنیتی آل‌خلیفه پس از سرکوب متحصنان در الدراز، اقدام به یورش به منزل شیخ عیسی کردند. ابراهیم العرادی، از مخالفان نظام حاکم در بحرین خبر داد عناصر آل‌خلیفه پس از شلیک گسترده گلوله‌های ساچمه‌ای به منزل شیخ‌عیسی قاسم و با شکستن در، وارد این مکان شدند اما با توجه به دستور اکید علما بر جلوگیری از رسیدن دست نظامیان آل‌خلیفه به شیخ عیسی، مردم بحرین با دست‌های خالی اطراف خانه او تحصن کردند. نظامیان آل‌خلیفه با تحصن‌کنندگان درگیر شدند که این درگیری به زخمی شدن شماری از عناصر آل‌خلیفه منجر شد. در جریان این درگیری همچنین یکی دیگر از فداییان شیخ‌عیسی قاسم به شهادت رسید. منابع خبری همچنین گزارش دادند نیروهای امنیتی پس از بازداشت تمام افراد داخل منزل شیخ عیسی قاسم، اقدام به نصب حصار و سیم خاردار در اطراف این مکان کرده‌اند که گمان می‌رود به معنی حصر وی در منزل خود است. طبق گفته این منبع بحرینی، نظام حاکم، برای متفرق کردن زنان و مردانی که برای حفاظت از جان آیت‌الله شیخ عیسی قاسم تحصن کرده‌اند، از نیروهای «درک» اردنی و مزدوران سعودی استفاده کرد. منابع بحرینی با اعلام اینکه وضعیت جسمانی آیت‌الله عیسی قاسم بر اثر پرتاب گاز اشک‌آور نامساعد شده است، هشدار دادند جان آیت‌الله در خطر است. در این میان اهالی منطقه الدراز با صدور بیانیه‌ای رژیم نژادپرست و مجرم بحرین را به اقدامات نژادپرستانه و ضدشیعیان و ظالمانه متهم کرده و مسؤولیت کامل پیامدهای ناشی از ورود نیروهای امنیتی به منطقه تحصن خود تحت هر لباس یا شکلی را متوجه دولت دانسته‌اند. آنها از حضور و بیداری فداییان شیخ عیسی قاسم استقبال کرده و تأکید کردند معادله فداکاری و جانفشانی در برابر هر تجاوز و حماقت قرار خواهد گرفت.
فراخوان برای تظاهرات بی‌وقفه
در این میان علمای بحرینی از همه مردم خواستند برای دفاع از ایشان، کفن‌پوش به منطقه الدراز بروند و در میدان الاعتصام تحصن کنند. علمای بحرین خاطرنشان کردند: «اگر بخواهند (در بحرین) کربلا به پا کنند، ما فرزندان کربلا هستیم و از هر نقطه به صورت کفن‌پوش زن و مرد و کوچک و بزرگ خارج می‌شویم و در تمام مناطق، میدان فداییان برپا خواهیم کرد و به میدان فداییان بزرگ در الدراز کفایت نخواهیم کرد». در پاسخ به این فراخوان، مردم بحرین، اعم از زنان و مردان نیز به طرق مختلف و با پوشیدن کفن خود را به الدراز رساندند و مقابل خودروهای زرهی مزدوران امنیتی که در حال عزیمت به محل سکونت شیخ عیسی قاسم بودند، مانع ایجاد کردند.
جمعیت الأمل بحرین به یورش نیروهای امنیتی و خودروهای زرهی آل‌خلیفه به محل تحصن فداییان آیت‌الله عیسی قاسم و منزل وی واکنش نشان داد. در این بیانیه آمده است تعرض به مردم و ریختن خون آنها به بهانه‌های واهی از لحاظ دینی، اجتماعی و سیاسی امری مردود است همچنان که هرگونه تلاش برای تعرض به آیت‌الله عیسی قاسم پس از صدور حکم باطل در حق ایشان نیز امری کاملا مردود است. این جمعیت با اشاره به اینکه نظام بحرین به حمایت‌‌ کشورهای بیگانه از جمله آمریکا و انگلیس دل خوش کرده است، تأکید کرد این کشورها تنها به فکر منافع خود هستند. در این بیانیه آمده است مسؤولیت هرگونه تعرض به آیت‌الله عیسی قاسم در درجه اول متوجه حمد بن عیسی، پادشاه بحرین است. گروه‌های انقلابی بحرین خواستار نافرمانی مدنی، اعتصاب عمومی و تظاهرات‌های گسترده بدون وقفه در همه مناطق این کشور شدند. علمای لبنان نیز با تأکید بر اینکه دفاع از شیخ عیسی قاسم بر تمام شیعیان منطقه خلیج‌فارس ضروری است، از مردم بحرین خواستند به خیابان‌ها بیایند و از این رهبر مبارز دفاع کنند.
حصر خانگی شیخ قاسم
وزارت کشور بحرین پس از یورش به سوی منزل آیت‌الله عیسی قاسم و چندین ساعت درگیری با مدافعان بیت او، از حصر خانگی وی در منطقه الدراز خبر داد. این وزارتخانه در بیانیه خود مدعی شد یورش نیروهایش به منطقه الدراز با هدف برقراری امنیت و بازداشت گروهی تروریستی و 50 نفر از افراد تحت تعقیب، محکومان و فراریان از زندان جو بوده است. این در حالی است که به گفته فعالان بحرینی منطقه الدراز به‌طور کامل در محاصره بوده و شرطه‌ها در جست‌وجوى جوانان فدایی، به‌طور غیرمنظم به منازل یورش می‌برند و دست‌کم 150 تن را بازداشت کرده‌اند. آل‌خلیفه در ادامه اعمال محدودیت‌ها علیه شیعیان، اینترنت منطقه الدراز را هم قطع کردند.
هشدار الوفاق به جامعه جهانی
همزمان با یورش نیروهای امنیتی و کماندوهای آل‌خلیفه به منطقه الدراز و محاصره منزل آیت‌الله عیسی قاسم، جمعیت الوفاق بحرین بیانیه‌ای صادر کرد. جمعیت ملی- اسلامی الوفاق اعلام کرد: جهان شاهد این است که ملت بی‌دفاع در برابر سیاست تروریسم و خشونت قربانی می‌شوند. این جمعیت به عنوان بزرگ‌ترین گروه مخالف شیعه در بحرین افزود: خونریزی‌ها در برابر دیدگان جهان صورت می‌گیرد و نیروهای نظام وحشیانه‌ترین اقدامات را علیه غیرنظامیان صورت می‌دهند. الوفاق افزود: جهان باید برای توقف اقدامات آل‌خلیفه کاری کند.
چراغ سبز آمریکا و عربستان برای بازداشت شیخ قاسم
در واقع صدور حکم شیخ عیسی قاسم با ورود دونالد ترامپ، رئیس‌‌جمهوری‌ آمریکا به عربستان‌سعودی و اعزام یگان‌های نظامی جدید سعودی به بحرین نشان می‌دهد نظام بحرین با چراغ سبز آمریکا و سعودی‌ها فاز جدید سرکوب انقلابیون بحرینی را آغاز کرده است. از سوی دیگر، این همزمانی نشان می‌دهد رژیم بحرین از حمایت و پشتیبانی آمریکا و عربستان سعودی در سرکوب شهروندانش بهره می‌برد، حمایتی که به لطف قراردادهای کلان تسلیحاتی و دلارهای نفتی از آمریکا و بتازگی از رژیم صهیونیستی خریده می‌شود. همچنین این همزمانی بار دیگر دست داشتن آمریکا در سرکوب و قتل و کشتار شیعیان منطقه و آلوده بودن دست سعودی‌ها به خون آنها را ثابت می‌کند. بالطبع آنچه در سوریه، عراق، یمن، بحرین و بتازگی در منطقه العوامیه جریان دارد، همگی در چارچوب طرح مقابله با محور مقاومت در منطقه قابل ارزیابی است. اعلام آغاز فاز جدید این تقابل را دونالد ترامپ طی سفرش به عربستان‌سعودی و نشست‌های منطقه‌ای تدارک دیده شده از سوی سعودی‌ها برای تشکیل ائتلافی ضد جمهوری اسلامی ایران ملاحظه کرد، چه بسا گام اول این مرحله سرکوب شیعیان منطقه العوامیه در شرق عربستان و گام دوم صدور حکم شیخ عیسی قاسم در بحرین و به جان خریدن پیامدهای این اقدام باشد که بدون تردید تقابل بیش از پیش نظام حاکم با انقلابیون بحرینی را به دنبال خواهد داشت.
 


Page Generated in 0/0065 sec