printlogo


کد خبر: 175977تاریخ: 1396/3/3 00:00
اخبار

شکایت 52 نماینده از هیأت نظارت بر انتخابات شوراها به کمیسیون اصل 90
۵۲ نماینده در نامه به رئیس مجلس خواستار بررسی عملکرد هیات نظارت بر انتخابات شوراها در کمیسیون اصل ۹۰ و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان شدند. در این نامه آمده است: در جریان رد و تایید صلاحیت کاندیداهای شوراهای اسلامی که توسط اعضای هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس انجام شده است تخلفات گسترده‌ای صورت گرفته و افرادی که سابقه فساد اخلاقی، مالی و شرب خمر یا مشکلات شدید امنیتی داشته و کتباً مورد رد وزارت اطلاعات و سایر مراجع قانونی و امنیتی بوده‌اند، توسط هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات مورد تایید قرار گرفته‌اند. این نامه می‌افزاید: متأسفانه تایید کاندیداهای مساله‌دار در اواخر شب منتهی به انتخابات یا رد افرادی که یک هفته در ستادها تبلیغ کرده‌اند و هزینه‌هایی متقبل شده و فاقد مشکل خاصی هم بوده‌اند در ساعت آخر شب منتهی به انتخابات روز جمعه باعث شده تعدادی از افراد مساله‌دار و دارای مشکلات مالی، اخلاقی و امنیتی که در  استعلامات مکرر مراجع قانونی چهارگانه نیز به آن کتباً اشاره شده است به شورای اسلامی شهرها
راه یابند در حالی که فرصت مناسبی برای تبیین و انتقال مشکلات امنیتی و اخلاقی و مالی آنان به مردم وجود نداشته که این نحوه عملکرد لطمات جبران‌ناپذیری به جایگاه شوراهای اسلامی شهرها و روستاها که همانا پارلمان محلی هستند و نیز به شأن و جایگاه مجلس وارد کرده است. لذا با عنایت به مستندات متقن موجود درخواست ارجاع موضوع فوق‌الاشاره به هیأت محترم نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس و کمیسیون محترم اصل 90 مجلس را داریم.

تصویب طرح در آمریکا برای تبدیل برجام به پوسته خشک
عضو هیات علمی دانشگاه تهران می‌گوید آمریکا طرح جدید تحریمی را در دستور کار قرار داده است که از برجام تنها یک پوسته خشک باقی می‌گذارد. فؤاد ایزدی، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تصویب یک طرح ضدایرانی در آمریکا، گفت: قرار است طرحی تا یکی، دو ماه آینده تصویب شود که این طرح‌ برجام را از درون تهی خواهد کرد و تحریم‌های بیشتری برای ما به دنبال خواهد داشت و به قولی این طرح‌ مادر همه تحریم‌هاست. وی با بیان اینکه تا چند ماه دیگر در عمل برجامی نخواهد بود، افزود: البته یک کاغذ وجود خواهد داشت و ما هم تعهدات خود را انجام داده‌ایم ولی از برجام تنها یک پوسته خشک باقی می‌ماند که فقط برای ما محدودیت ایجاد می‌کند و طرف مقابل هم کاملا دستش باز است و هر کاری بخواهد انجام می‌دهد. ایزدی یادآور شد: در نشست‌های وزیر خارجه آمریکا و عربستان یکی از درخواست‌های عادل‌الجبیر این بود که برجام باید دقیق اجرا شود، در صورتی که دوستان ما در داخل کشور می‌گفتند اینها مخالف برجام هستند؛ اینها اگر مخالف هستند چرا یکی از خواسته‌های اصلی وزیر خارجه سعودی اجرای دقیق برجام است؟

برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی پس از نماز ظهر
مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) امسال به علت رعایت شرایط ماه مبارک رمضان پس از نماز ظهر آغاز می‌شود. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدعلی انصاری، سرپرست آستان حضرت امام خمینی(ره) گفت: مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) امسال به علت رعایت شرایط ماه مبارک رمضان بعد از نماز ظهر آغاز می‌شود. وی افزود: بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری، زائران به سفره‌های افطاری دعوت می‌شوند. انصاری گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال به علت ماه مبارک رمضان بیشتر زائران از استان‌های نزدیک باشند.

امیرعبداللهیان جنایت اخیر حکومت بحرین را محکوم کرد
مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی و دستیار علی لاریجانی می‌گوید: جنایت اخیر حکومت بحرین در به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم بحرین با چراغ سبز آمریکا و حضور نظامیان سعودی رخ داده است. حسین امیرعبداللهیان افزود: آل‌خلیفه اگر با اتکا بر بیگانگان می‌توانست به بحران داخلی کشورش پایان دهد تاکنون به نتیجه رسیده بود. وی اضافه کرد: راه‌حل بحران پیچیده بحرین صرفا سیاسی و مبتنی بر مذاکره منصفانه حکومت و مخالفان است. امیرعبداللهیان گفت: مردم بحرین شایسته برخورداری از دموکراسی هستند و نباید به خاطر انتقاد از حکومت به احکام شدید و ناعادلانه قضایی محکوم شوند.


Page Generated in 0/0063 sec