printlogo


کد خبر: 175978تاریخ: 1396/3/3 00:00
اخبار

توجه به هشدارهای رهبری
مانع اشغال خرمشهرهای جدید
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح «تعمیق اشراف اطلاعاتی همه‌جانبه» را اولویت نیروهای مسلح دانست و تاکید کرد: توجه به هشدارهای فرماندهی معظم کل‌قوا مانع اشغال خرمشهرهای جدید می‌شود. سردار سرلشکر محمد باقری به مناسبت فرارسیدن سوم خردادماه سالروز آزادی خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی پیامی صادر کرد. در این پیام  آمده است: تردیدی نیست آنچه باعث «غفلت راهبردی» مجموعه کشور در هنگام شکل‌گیری تهاجم همه‌جانبه صدام و دشمنان انقلاب و نظام اسلامی به این سرزمین مقدس شد؛ عدم هوشمندی و هوشیاری لازم نسبت به حوادث و پدیده‌های داخلی و تحرکات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای پیرامون کشور و کوتاهی در قبال هشدارهای رهبر کبیر انقلاب اسلامی بود که منجر به تحمیل یکی از طولانی‌‌ترین جنگ‌های قرن به ملت ایران شد. این پیام می‌افزاید: در شرایط خطیر و حساس کنونی که «جبهه دشمن» در پیگیری اهداف و راهبردهای شیطانی خود درصدد اشغال خرمشهرهای دیگر ملت ایران است و روند تحولات و نیز تحرکات ناشی از برنامه‌ریزی‌های آنان این واقعیت را تایید و مورد تاکید قرار می‌دهد؛ آنچه خواهد توانست آمال و آرزوهای «طاغوت اعظم» و قبیله شیطان را بر باد دهد توجه به هشدارهای سکاندار انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا مدظله‌العالی است که همگان بویژه آحاد نیروهای مسلح و مدافعان انقلاب را مخاطب قرار می‌دهد.


درخواست نیکزاد از وزیر کشور
شمارش آرا به تفکیک صندوق اعلام شود
در حالـی کــه 5 روز از انتخابـات ریاست‌جمهوری دوازدهم گذشته است اما تاکنون وزارت کشور بر خلاف سایر ادوار انتخابات آمار تفکیکی صندوق‌های اخذ رای را منتشر نکرده و همین مساله شائبه‌هایی را در زمینه بروز برخی تخلفات در انتخابات ریاست‌جمهوری تقویت می‌کند. بر همین اساس نیز علی نیکزاد در نامه‌ای خطاب به وزیر کشور با انتقاد از این موضوع، خواستار ارائه شفاف نتایج به تفکیک صندوق‌های اخذ رای شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، متن کامل نامه علی نیکزاد بدین شرح است:
جناب آقای دکتر رحمانی‌فضلی
وزیر محترم کشور و رئیس هیأت اجرایی مرکزی  انتخابات
با سلام و تحیت
پیرو مکاتبات و پیگیری‌های گذشته و به‌رغم گذشت 4 روز از اجرای انتخابات متاسفانه وزارت کشور از ارائه شفاف نتایج به تفکیک صندوق‌های اخذ رای خودداری می‌کند.
شایسته است دستور فرمایید وفق قانون، نتایج شمارش آرا به تفکیک صندوق اعلام گردد.
به گزارش «وطن امروز» نتایج دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ظهر روز شنبه از سوی وزارت کشور اعلام شد. یک روز پس از اعلام نتایج، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی مجموعه‌ای از تخلفات صورت گرفته در انتخابات را به همراه 300 سند تقدیم شورای نگهبان کرد تا این شورا به این تخلفات رسیدگی کند. روز گذشته سیدصولت مرتضوی در جمع خبرنگاران به ارائه توضیحاتی در این زمینه پرداخت و در پاسخ به سوالی درباره بروز تخلف در انتخابات ۲۹ اردیبهشت و اعتراض رسمی حجت‌الاسلام رئیسی به شورای نگهبان گفت: مستندات تخلفات گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری در ستاد انتخاباتی آقای رئیسی جمع‌بندی و به شورای نگهبان ارسال شده است. وی افزود: ما به شورای محترم نگهبان اعتماد داشته و این شورا را امین می‌دانیم، لذا هر نظری را که از سوی این نهاد اعلام شود می‌پذیریم. بر اساس قانون، شورای نگهبان برای بررسی اعتراضات به نتایج انتخابات تا سه‌شنبه هفته آینده زمان دارد. در این میان عباسعلی کدخدایی، سخنگوی این شورا در کانال تلگرامی خود از برگزاری جلسه روز چهارشنبه شورای نگهبان برای رسیدگی به گزارش انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داده است. عباسعلی کدخدایی در کانال تلگرامی خود دستور کار این هفته (چهارشنبه) شورای نگهبان را بررسی مصوبات مجلس شورای اسلامی و گزارش انتخابات 29 اردیبهشت  بیان کرد. وی افزود: بررسی اساسنامه‌های ارسالی از سوی هیات وزیران و نامه‌های دیوان عدالت اداری نیز در دستور کار شورای نگهبان قرار دارد.
 


Page Generated in 0/0105 sec