printlogo


کد خبر: 175983تاریخ: 1396/3/3 00:00
اخبار

 ارائه شماره شبا از حساب بانکی راکد معتبر نیست
مشمولان برای دریافت سود سالانه سهام عدالت باید شماره شبای بانکی مربوط به حساب معتبر و غیرمسدود و به نام خود را وارد سامانه سهام‌عدالت کنند. به گزارش تسنیم، مشمولان سهام عدالت برای دریافت سود سالانه این سهام باید یک شماره شبای بانکی مربوط به حساب معتبر و غیرمسدود و به نام خود در یکی از بانک‌های عامل کشور را وارد سامانه سهام‌عدالت به‌نشانی  www.samanese.ir کنند. براساس این گزارش؛ مشمولان سهام‌عدالت که تاکنون موفق به ثبت شبای بانکی خود در این سامانه نشده‌اند لازم است از فرصت استفاده کرده و حتما یک شماره شبای بانکی معتبر به نام خود را از طرق مختلف از بانک دریافت و در سامانه ثبت و از تایید نهایی آن از طریق همین سامانه اطمینان پیدا کنند. گفتنی است هر یک از مشمولان فقط باید شماره شبای خود را در سامانه وارد کنند و در هنگام کار با سامانه، شماره شبای شخص دیگری مثل والدین یا فامیل و دوستان را به ‌جای شبای خود ثبت نکنند. همچنین مشمولان باید پیش از ثبت شماره شبای بانکی خود در سامانه از مسدود یا راکد نبودن حساب بانکی‌شان از طریق بانک اطمینان پیدا کنند.


قیمت‌های جدید خودرو تا یک ماه آینده اعلام می‌شود
رئیس شورای رقابت از اعلام قیمت‌های جدید خودرو تا یک ماه آینده خبر داد. رضا شیوا در گفت‌وگو با تسنیم، درباره تعیین تکلیف قیمت‌های جدید خودرو در سال جاری، اظهار داشت: شورای رقابت در ماه‌های اخیر رایزنی‌هایی را با بانک مرکزی برای دریافت نرخ تورم بخشی انجام داد و خوشبختانه اخیرا این آمار را از بانک مرکزی دریافت کرده است. وی با بیان اینکه برای تعیین قیمت‌های جدید خودرو علاوه بر نرخ تورم بخشی، نیازمند ارزیابی کیفیت انواع محصولات هستیم، افزود: وزارت صنعت در بحث کیفیت خودرو هدفگذاری‌هایی را تعیین کرده و ما نیز درصددیم این پارامترها را در انواع خودرو ارزیابی و میزان تحقق آنها را بررسی کنیم. رئیس شورای رقابت تصریح کرد: علاوه بر این شورا از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران هم اطلاعاتی را دریافت کرده و مشغول تکمیل آنهاست تا با قرار دادن نتایج در فرمول قیمت‌گذاری خودرو میزان افزایش یا کاهش قیمت‌ها محاسبه شود. حتی شورا همانند سال گذشته برای عدم افزایش کیفیت خودرو هم نمره‌های منفی را در نظر خواهد گرفت.


مردم پول ندارند خانه بخرند
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان اینکه بازار مسکن انتظارات را برآورده نکرد، گفت: تقاضای موثر در بازار مسکن وجود دارد اما مردم به دلیل کمبود نقدینگی نتوانسته‌اند وارد حوزه خرید مسکن شوند. فرشید حاجت‌پور در گفت‌وگو با تسنیم، درباره تاثیرگذاری افزایش وام خرید بر بازار مسکن اظهار کرد: مهم‌ترین مساله درباره افزایش سقف تسهیلات مسکن، نرخ سود آن است، در واقع این نرخ تعیین‌کننده تاثیرگذاری وام بر بازار مسکن است. وی با یادآوری اینکه مسکن از سال گذشته روبه‌رونق بوده اما در عین حال انتظارات ما را برآورده نکرده است، ادامه داد: مردم با وجود پالس‌های مثبت بازار مسکن نتوانسته‌اند به صورت واقعی وارد آن شوند. وی تاکید کرد: تقاضای موثر برای ورود به بازار مسکن وجود دارد و مردم هم برای این کار تمایل دارند اما تا زمانی که شرایط تسهیل نشود نمی‌توان به وارد شدن تقاضاهای موثر به بخش مسکن امیدوار بود. پورحاجت مهم‌ترین مشکل این بخش را نقدینگی دانست و گفت: در حال حاضر مشکل در تقاضای خرید موثر مسکن است و دولت برای رفع این مانع باید ابزارهای مالی را فراهم کند.


Page Generated in 0/0050 sec