printlogo


کد خبر: 175993تاریخ: 1396/3/3 00:00
اخبار

«چشم عروسک» صدرعاملی در ارشاد
«چشم عروسک» فیلمنامه جدیدی که رسول صدرعاملی به تهیه‌کنندگی مسعود ردایی قصد ساخت آن را دارد برای دریافت پروانه ساخت به وزارت ارشاد ارائه شد. به گزارش فارس، درخواست پروانه ساخت فیلم سینمایی «چشم عروسک» به کارگردانی رسول صدرعاملی و تهیه‌کنندگی مسعود ردایی با پایان یافتن نگارش فیلمنامه توسط پرویز شهبازی به سازمان سینمایی ارائه شد. پس از دریافت پروانه ساخت، پیش تولید فیلم آغاز می‌شود. فیلمنامه «چشم عروسک» مضمونی اجتماعی دارد و به یکی از دغدغه‌های امروزی جوانان و جامعه می‌پردازد. تجربه مشترک صدرعاملی، شهبازی و ردایی قرار است برای نمایش در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر آماده شود. بنابر این گزارش، صدرعاملی در کارنامه‌اش فیلم‌های دغدغه‌مند اجتماعی را به ثبت رسانده که آخرین آنها «زندگی با چشمان بسته» با بازی حامد بهداد و ترانه علیدوستی اکران شد.

رونمایی از نخستین  شبکه بین‌المللی در IPTV
نخستین شبکه بین‌المللی سه‌زبانه در بستر IPTV رونمایی شد. به گزارش فارس، در آیین رونمایی از اولین شبکه بین‌المللی سه‌زبانه در بستر IPTV، قراردادی بین سازمان رسانه‌ای صبا (شبکه جهانی هدهد) و شرکت گسترش سامانه‌های هوشمند آسمان (اپراتور IPTV و OTT کشور) منعقد شد. به موجب این قرارداد موارد زیر در دستور کار قرار خواهد گرفت: پخش زنده شبکه‌ ماهواره‌ای بین‌المللی سه‌زبانه هدهد بر بستر اینترنت (IPTV آسمان)، ایجاد کانال اختصاصی با محتوای شبکه جهانی هد‌‌هد در بستر IPTV آسمان و همچنین تولید محتوای مشترک در حوزه کودک پایه این همکاری مشترک خواهد بود. با توجه به بستر فراهم شده شبکه جهانی هدهد و شرکت گسترش سامانه‌های هوشمند آسمان، خدمات و محتواهای مورد نظر را علاوه بر بستر ماهواره،‌ در بستر اینترنت نیز ارائه و در اختیار عموم قرار خواهند داد، به دلیل اهمیت حوزه کودک، ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی رسالت این همکاری مشترک در نظر گرفته شده است. این سرویس با فرا رسیدن عید سعید فطر به صورت عمومی از طریق آدرس WWW.Fam.ir در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

ایستوود باز هم مقابل دوربین
کلینت ایستوود به جشنواره فیلم کن گفته است شاید دوباره در آینده روبه‌روی دوربین قرار گیرد. به گزارش تسنیم، نیوزدی خبر داده است کلینت ایستوود در میهمانی روز یکشنبه جشنواره کن از بازگشت خود به دنیای بازیگری خبر داده است. ایستوود بارها برای فیلم‌هایش شامل سالگرد 25 سالگی «نابخشوده» تقدیر شده است. این کارگردان 86 ساله روز یکشنبه در یک گفت‌وگویی گفته است روزی با بازیگری دیدار دوباره‌ای خواهد داشت. آخرین باری که ایستوود روبه‌روی دوربین قرار گرفته است به «مشکلی با منحنی» در سال 2012 بازمی‌گردد. ایستوود در فیلم‌های خود، آخرین بار در 2008 در «گرن تورینو» ایفای نقش کرد.

محمدرضا سنگری:
آثار دفاع‌مقدس به ایران  محدود نشود
محمدرضا سنگری گفت: نباید آثار دفاع‌مقدس را محدود به ایران کنیم و باید در این عرصه نگاه را فراتر از سطح ملی ببریم. به گزارش تسنیم، محمدرضا سنگری حوزه ترجمه را یکی از عرصه‌هایی دانست که طی سال‌های اخیر فعال شده و نیازمند تقویت در جایزه کتاب‌ سال دفاع‌مقدس است. وی اظهار کرد: ترجمه کتاب‌های دفاع‌مقدس را باید جدی گرفت و در سطح جهانی این کتاب‌ها را بررسی کرد و در صورتی که این آثار موفق بودند باید مورد تجلیل و قدردانی قرار گیرند. باید در این عرصه نگاه را فراتر از سطح ملی ببریم و اگر در کشورهای دیگر هم درباره دفاع‌مقدس ایران یا دفاع از حوزه‌هایی که ما آنها را با عنوان بیداری جهان اسلام می‌شناسیم اثری تدوین شد از آنها حمایت کنیم. به طور مثال اگر درباره نهضت‌های یمن، بحرین یا فلسطین کاری تدوین شد از آنها حمایت و قدردانی شود. این مقام مسؤول در ادامه با انتقاد از شمارگان پایین برخی آثار شاخص دفاع‌مقدس گفت: برای ما مایه خجالت است که برخی کتاب‌های شاخص دفاع‌مقدس با شمارگان 500 نسخه منتشر می‌شود در حالی که این آثار باید با شمارگان چندصدهزارتایی در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.


Page Generated in 0/0061 sec