printlogo


کد خبر: 175994تاریخ: 1396/3/3 00:00
رویدادها

«سردلبران» به ماه رمضان نرسید
سیدعلی حمیدی درباره «سر دلبران» که پیش از این به عنوان سریال رمضانی شبکه ۲ اعلام شده بود گفت بخش‌های ضبط شده این مجموعه برای پخش در رمضان کافی نیست. به گزارش مهر، سیدعلی حمیدی، قائم‌مقام مرکز سیمافیلم درباره سریال‌هایی که قرار است در ماه مبارک رمضان پخش شود، گفت: سریال «نفس» به کارگردانی جلیل سامان و سریال «زیر پای مادر» به کارگردانی بهرنگ توفیقی
2 سریالی است که در ایام ماه مبارک رمضان روی آنتن می‌رود. وی درباره سریال «سر دلبران» به کارگردانی محمدحسین لطیفی که پیش از این اعلام شده بود در ماه رمضان روی آنتن می‌رود، عنوان کرد: این مجموعه با وجود حمایت‌های سازمان اوج و سیمافیلم به پخش در ماه مبارک رمضان نمی‌رسد. حمیدی یادآور شد: سریال «سر دلبران» به دلیل فرآیندی که در تولید داشت از جمله تصویربرداری در شهر یزد و تغییرات در انتخاب بازیگران با این مساله مواجه و حتی قرار شد برای تولید و پخش این مجموعه در ماه رمضان کار را با ۲ گروه جلو ببرند اما چون دقایق گرفته شده کافی نبود و فاصله اندکی تا ماه رمضان مانده است تصمیم بر این شد فقط ۲ شبکه در ماه رمضان سریال داشته باشند.

حضور بین‌المللی موفق «رهایی از بهشت»
فیلم سینمایی «رهایی از بهشت» که به عنوان فیلم افتتاحیه روز انیمیشن جشنواره کن انتخاب شده بود، آخرین نمایش خود را در بخش بازار کن تجربه کرد. به گزارش مهر به نقل از انیمیشن مگزین، فیلم سینمایی «رهایی از بهشت» همراه 2 فیلم دیگر شامل «ژوناد» محصول ژاپن و «ایگبال» محصول مشترک فرانسه و انگلستان نامزد دریافت جایزه بهترین انیمیشن مضمونی در روز انیمیشن جشنواره کن شد. «رهایی از بهشت» انیمیشن ایرانی ساخته علی نوری‌اسکویی یک انیمیشن با تکنیک ترکیبی است که با خطوطی درهم تنیده از خیال‌پردازی، قصه‌گویی و واقعیت شکل گرفته است. داستان در شهری جنگ‌زده می‌گذرد و داستان معلم مدرسه‌ای را روایت می‌کند که اسمش ساره و نویسنده است. او سعی دارد تا 2 تن از دانش‌آموزانش بتوانند پدران‌شان را پیدا کنند و در عین حال با تعریف کردن قصه‌هایی این بچه‌ها را تشویق می‌کند. اما بعد متوجه می‌شود قهرمان داستان‌هایش واقعی است.

خانه سینما پیگیر تکثیر غیرقانونی «گشت 2»
علی قائم‌مقامی، سخنگوی خانه سینما اعلام کرد این نهاد صنفی پیگیر دلیل و روش غیرقانونی تکثیر «گشت۲» به کارگردانی سعید سهیلی است. علی قائم‌مقامی، سخنگو و عضو هیات‌مدیره خانه سینما با اشاره به تکثیر غیرقانونی فیلم سینمایی «گشت۲» گفت:  خانه سینما با آگاهی از ناراحتی همکارمان سعید سهیلی، به همه سینماگران کشور اعلام می‌کند پیگیر این مساله از طریق مراجع قانونی و انتظامی هستیم. قائم‌مقامی در پایان گفت: بزودی نتیجه پیگیری‌های خانه سینما در این زمینه رسما اعلام خواهد شد. چندی پیش فیلم سینمایی «گشت۲» به کارگردانی سعید سهیلی به صورت غیرقانونی در بازار منتشر شد که پیگیری و شکایت این کارگردان برای جلوگیری از این اتفاق به جایی نرسید.

علی نصیریان:
نباید بازیگر خارجی نقش «کورش» را بازی کند
علی نصیریان در مراسم رونمایی از چاپ دوم کتاب «کورش بزرگ» تاکید کرد هیچ بازیگر خارجی نباید نقش «کورش بزرگ» را بازی کند. به گزارش مهر، مراسم رونمایی از کتاب «کورش بزرگ» و اعلام رسمی آغاز ساخت فیلم «کورش بزرگ» دوشنبه اول خردادماه با حضور مسعود جعفری‌جوزانی کارگردان و نویسنده این فیلمنامه و جمعی از هنرمندان سینما و تلویزیون در موزه سینما برگزار شد. علی نصیریان در این مراسم روی صحنه آمد و گفت: نمی‌دانستم زنده‌یاد علی معلم در این پروژه سهیم است و امروز که شنیدم سال‌ها به فکر ساخت این فیلم بود خوشحال شدم. ساخت چنین کارهایی بسیار سخت و پر از مشکل است به عنوان مثال ساخت فیلم و تئاتر در زمینه شاهنامه هیچ وقت خوب از آب در نیامده، چرا که فاصله این اسطوره‌ها با دنیای امروز ما بسیار زیاد شده و آنها را تبدیل به ماورا کرده است. فکر می‌کنم برای یک پروژه ملی نباید از رابرت دنیرو یا هر هنرپیشه خارجی استفاده کنیم، فکر می‌کنم ما عرضه ساخت چنین فیلمی را داریم. معنی ندارد هنرپیشه خارجی نقش کورش را بازی کند.


Page Generated in 0/0056 sec