printlogo


کد خبر: 176012تاریخ: 1396/3/3 00:00
چهارگوشه

واکنش انصارالله یمن به تحولات خطرناک بحرین
سخنگوی جنبش مردمی انصارالله یمن هشدار داد ‌هرگونه عملیات امنیتی علیه عالی‌ترین مرجعیت دینی بحرین و منطقه خلیج‌فارس هرگز پیامدهای خوبی نخواهد داشت. در بیانیه منتشر شده از سوی جنبش مردمی انصارالله یمن درباره تحولات خطرناک اخیر در بحرین، اقدام رژیم آل‌خلیفه در افزایش اقدامات خصمانه علیه شهروندان بی‌گناه این کشور در منطقه الدراز بشدت محکوم شده است. در این بیانیه تاکید شده است ‌هرگونه عملیات امنیتی علیه عالی‌ترین مرجعیت دینی بحرین و منطقه خلیج‌فارس هرگز پیامدهای خوبی نخواهد داشت. در ادامه این بیانیه آمده است، تکیه آل‌خلیفه بر دیدار با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و حمایت عربستان اشتباه است. مردم بحرین حق دارند با هر وسیله‌ای از کرامت خود و علمای‌شان دفاع کنند.

ادامه اعتراضات مرگبار در ونزوئلا
در بحبوحه ناآرامی‌ها در ونزوئلا، دوشنبه هزاران پزشک در اعتراض به سیاست‌های دولت نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور این کشور در کاراکاس  تظاهرات کردند. براساس گزارش‌ها، پلیس برای متفرق کردن معترضان به شلیک گلوله گاز اشک‌آور متوسل شد.  دادستانی کل ونزوئلا دوشنبه اعلام کرد آمار تلفات ناآرامی‌ها در ونزوئلا که وارد هشتمین هفته خود شده از 51 نفر بالاتر رفته است. همزمان با برپایی تظاهرات مخالفان مادورو، هواداران وی نیز در نزدیکی کاخ ریاست‌جمهوری تظاهرات کردند. کشور نفتخیز ونزوئلا با تورم فزاینده و کمبود مواد غذایی روبه‌رو است.

دادگاه متهمان اصلی کودتای ترکیه
دادگاه 221 تن از مظنونان کودتای نافرجام ترکیه علیه دولت رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری این کشور آغاز شده است. جلسه استماع رسیدگی به پرونده این متهمان دوشنبه در محوطه زندان سینکان در نزدیکی آنکارا برگزار شد. گفته می‌شود مظنونان اصلی این پرونده از اعضای موسوم به  صلح در شورای خانه هستند؛ گروهی که اعلامیه کودتا به نمایندگی از آنها در تلویزیون دولتی ترکیه در 26 تیرماه خوانده شد. ژنرال آکین اوزتورک، فرمانده سابق نیروی هوایی ترکیه از جمله مظنونان اصلی کودتای نافرجام در ترکیه است. این افراد در صورتی‌ که مقصر شناخته شوند با مجازات حبس ابد روبه‌رو خواهند بود.

لغو کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین
ایالات متحده آمریکا حاضر به اجرای برنامه تخصیص بودجه برای رفع نیازهای اوکراین نیست. میک مالوینی، مدیر بخش مدیریت بودجه در کاخ سفید تایید کرد، واشنگتن حاضر به اجرای برنامه تخصیص بودجه برای رفع نیازهای کشورها از جمله اوکراین نیست و در نظر دارد به آنها وام دهد. وی افزود: ما برخی برنامه‌های نظامی خارجی را با اعطای اعتبار مستقیم جایگزین می‌کنیم و  به جای اینکه 100 میلیون دلار بودجه بدهیم می‌توانیم اعتبار دهیم و آنها در واقع تجهیزات ما را خریداری کنند.

مرگ 7 یمنی در حمله آمریکا
در عملیات زمینی و هوایی آمریکا در استان مأرب در مرکز یمن دست‌کم 7 تن را کشت. فرماندهی ارتش آمریکا در خاورمیانه روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد این حمله با پشتیبانی نیروهای دولت پیشین یمن انجام شد و یک پایگاه متعلق به گروه تروریستی القاعده هدف قرار گرفت. ارتش آمریکا در تاریخ 29 ژانویه نیز حمله‌ای مشابه به روستای یکلا در استان البیضای یمن انجام داد. آمریکا با ادعای هدف قرار دادن عناصر القاعده، معمولا با حملات پهپادی یمن را هدف قرار می‌دهد؛ این در حالی است که به گفته مقامات محلی، غیرنظامیان مهم‌ترین قربانیان این حملات آمریکا هستند.

انفجار در زینبیه
دیروز انفجاری در منطقه زینبیه دمشق شماری زخمی برجای گذاشت. به گزارش تسنیم، به نقل از یک منبع در فرماندهی پلیس حومه غربی دمشق، مراجع ذی‌ربط سوریه یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده را که در داخل آن 2 تروریست حضور داشتند عامل این انفجار دانسته‌اند. تروریست‌های انتحاری خودروی خود را نزدیک پست ایست بازرسی المستقبل (در منطقه زینیبه) در جاده منتهی به فروگاه بین‌المللی دمشق منهدم کردند.
 


Page Generated in 0/0055 sec