printlogo


کد خبر: 176136تاریخ: 1396/3/7 00:00
اخبار

سعید نعمت‌الله:
تلویزیون نجیب‌ترین رسانه است
نویسنده فیلمنامه «زیر پای مادر» بیان کرد اگرچه سلیقه سیاسی‌اش با تلویزیون نمی‌خواند ولی این رسانه را نجیب‌ترین رسانه برای خانواده‌ها می‌داند. به گزارش مهر،  نعمت‌الله مضمون اصلی این سریال را خانواده دانست و گفت: همه جهان در بند خانواده‌اند و بد است بخواهیم از آن فاصله بگیریم یا در ساخت فیلم‌هایمان ادای فاصله گرفتن را درآوریم. وی اضافه کرد: بخش خصوصی علاقه‌ای به این بستر ندارد. شاید به همین دلیل است که من نیز چندان علاقه‌ای به همکاری با بخش خصوصی ندارم اما در تلویزیون به دلیل گستردگی تماشاگران و عمومیت داشتن آن موضوع فرق می‌کند. «زیر پای مادر» بر همین مبنا شکل گرفت و خلق شد و به جایگاه خانواده و مادر در بستری دراماتیک می‌پردازد.  نعمت‌الله اظهار کرد: ضمنا فکر می‌کنم از حیث معنوی، مقطع ماه رمضان بهترین زمان برای پخش این سریال و انتقال مفاهیم نجیبانه گنجانده شده در لایه‌های درونی آن باشد. البته اینجا لازم است توضیحی بدهم و آن اینکه من شاید مخالف بخش‌هایی از تلویزیون باشم و مشخصا سلیقه سیاسی من با تلویزیون هیچ وقت یکی نبوده اما بی‌شک معتقدم تلویزیون همچنان نجیب‌ترین رسانه برای خانواده است و بخش خصوصی این نجابت برایش پول‌ساز نیست. سریال «زیر پای مادر» به کارگردانی بهرنگ توفیقی، تهیه‌کنندگی زینب تقوایی و نویسندگی سعید نعمت‌الله  هر شب در ماه رمضان از شبکه یک پخش خواهد شد.

آخرین جزئیات از فیلم مجید مجیدی
فیلم «پشت ابرها» به کارگردانی مجید مجیدی به مراحل پایانی تدوین توسط حسن حسن‌دوست رسید. به گزارش مهر، فیلمنامه فیلم «پشت ابرها» توسط مهران کاشانی و مجید مجیدی به نگارش درآمد و مجیدی آن را در هند کارگردانی کرد. تمام فضای فیلم و داستان در بمبئی می‌گذرد و از بازیگران هندی در فیلم بهره گرفته شده است. این فیلم درباره رابطه میان یک خواهر و برادر نوجوان است و یکی از نقش‌های اصلی آن را ایشان خطار، برادر ناتنی شاهد کاپور بر عهده دارد و مالویکا موهانان هم نقش خواهر او را ایفا می‌کند. مالویکا دختر کی‌یو موهانان، فیلمبردار برجسته سینمای هند است. حسن حسن‌دوست تدوین این فیلم را بر عهده دارد که در حال حاضر مراحل پایانی آن را سپری می‌کند. همچنین ساخت موسیقی و صداگذاری این فیلم نیز آغاز شده است که توسط آی. آر رحمن آهنگساز هندوستانی انجام می‌شود که در پروژه
«محمد رسول‌الله‌(ص)» نیز با مجیدی همکاری داشت. گفته می‌شود این فیلم خود را برای حضور در جشنواره ونیز آماده می‌کند.

نویسنده‌ای که خود سوژه نوشتن شد
نویسنده رمان «فرنگیس» از نگارش خاطرات دوران کودکی خود که همزمان با جنگ 8 ساله بود خبر داد و آن را حاوی خاطرات تلخ و تکان‌دهنده دانست. به گزارش فارس، مهناز فتاحی با متفاوت خواندن این اثر و روایت آن از نگاه یک کودک گفت: من بچه جنگ هستم، از نزدیک آن را لمس کرده‌ام، بویژه زمانی که جنگ غیر رسمی بود، چرا که خیلی پیش از آنکه رسما اعلان جنگ شود مناطق مرزی درگیر بودند. بنابراین همان دوران را با نگاه کودکانه روایت کردم. فتاحی همچنین به موضوع کتاب اشاره کرد و گفت: در این اثر خاطرات تکان‌دهنده برای نخستین‌بار روایت می‌شود، خاطرات کودکی 8 ساله در زیر رگبار گلوله، کودکی که جنگ او را مقاوم می‌کند. در کودکی مرد می‌شود و مسؤولیت زندگی را در نبود پدر بر عهده می‌گیرد.  

فیلمبرداری «به وقت شام» آغاز شد
فیلمبرداری فیلم «به وقت شام» جدیدترین اثر ابراهیم حاتمی‌کیا همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در لوکیشن مربوط به یکی از فرودگاه‌های نظامی در تهران آغاز شد.  به گزارش روابط عمومی سازمان هنری - رسانه‌ای اوج، همزمان با فیلمبرداری «به وقت شام»، تدوین آن نیز توسط مهرداد خوشبخت آغاز می‌شود. گفتنی است،
«به وقت شام» جدیدترین اثر ابراهیم حاتمی‌کیا به تهیه‌کنندگی محمد خزاعی و با بازی هادی حجازی‌فر و بابک حمیدیان و جمعی از بازیگران مطرح بین‌المللی، جدیدترین محصول مرکز فیلم و سریال اوج است که احتمال می‌رود برای نخستین‌بار در جشنواره ملی فیلم فجر امسال به نمایش در‌آید.


Page Generated in 0/0066 sec