printlogo


کد خبر: 176137تاریخ: 1396/3/7 00:00
رویدادها

شما را به خدا به وعده‌هایتان عمل کنید
مهران مدیری در بخش پایانی برنامه دورهمی که در شامگاه روز جمعه پخش شد؛ مطالبی را در قبال انتخابات رئیس‌جمهوری و وعده‌هایی که برای 4 سال پیش رو مطرح شده است، بیان کرد. مهران مدیری در پایان برنامه اظهار کرد: خیلی‌ها به من می‌گویند در انتهای برنامه این چه مطالبی است که مطرح می‌کنی؟ مدام پیام می‌دهند این مسائل را مطرح نکن. اما این چیزی که می‌گویم خصومت شخصی با کسی نیست، من  زبان مردم هستم. مردم مطالبه دارند. هرکس یک رای هم  داده است، شخصا مطالبه‌ای دارد و می‌خواهد به آنچه گفته‌اید عمل کنید. او در ادامه گفت: طی چند سال گذشته یکسری کارهای درجه یک انجام شد ولی به خیلی از وعده‌ها هم عمل نشد. حال به هر دلیلی؛ یا نخواستید یا نتوانستید. اما شما را به خدا در دوره جدید به وعده‌های‌تان عمل کنید؛ مردم روی حرف شما حساب می‌کنند. این کارگردان و مجری دورهمی سپس اشاره کرد: این حرف‌ها را باید بزنیم تا اتفاق‌های خوب بیفتد. برنامه دورهمی در شبکه نسیم از جمله برنامه‌هایی است که پخش آن به همان سبک در ایام رمضان ادامه خواهد داشت.

مراسم چهلمین روز درگذشت مرحوم زنوزی‌جلالی
مراسم چهلمین روز درگذشت زنده‌یاد «فیروز زنوزی‌جلالی» نویسنده برجسته کشور روز جمعه 12 خردادماه برگزار می‌شود. به گزارش فارس، این مراسم در ساعت 10 روز جمعه  بر سر مزار آن مرحوم با حضور دوستان و خانواده برگزار خواهد شد. این نویسنده و مدرس داستان‌نویسی روز سه‌شنبه پنجم اردیبهشت‌ماه در پی ابتلا به سرطان ریه در بیمارستان مسیح دانشوری در سن 67 سالگی درگذشت. فیروز زنوزی‌جلالی متولد 1329 خرم‌آباد، آثار متعددی در حوزه ادبیات داستانی در کارنامه خود دارد. او همچنین داوری جوایزی چون جلال آل‌احمد و پروین اعتصامی را بر عهده داشت. نویسنده رمان «مخلوق» از زمستان سال 94 با سرطان ریه دست به گریبان و بارها دوره شیمی‌درمانی و رادیوتراپی را پشت سر گذاشته بود. او سال گذشته و در خلال بیماری، رمان «برج 110» خود را در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی کرد.

«قناری در قفس» به بازار آمد
مجموعه شعر «قناری در قفس» سروده کیومرث عباسی‌قصری توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد. به گزارش فارس، این کتاب با مقدمه و پیشگفتاری از دکتر میرجلال‌الدین کزازی روانه بازار کتاب شده است. در این مقدمه آمده است: «قصری نامورترین سخنور قصرشیرین و یکی از شناخته‌‌شده‌ترین و ستوده‌ترین سخنوران این روزگار، در بزم‌ها و انجمن‌های ادبی است. یکی از ویژگی‌های والای او که وی را از دیگر سخنوران جدا می‌دارد و باز می‌شناساند، آن است که این تَرسخن شکّرشکن، در دو زبان، داد شیرین‌کاری و نغز‌گفتاری می‌دهد: در پارسی و کردی که زبان بومی و مادری اوست». یکی از اشعار این شاعر که پاسخ به غزل تعریض‌آمیز یکی از شاعران به جانبازان بوده، در این کتاب منتشر شده که در ادامه می‌‌خوانید:
شلوار تاخورده دارد اما غم پا ندارد
هر کس ببیند، ببیند، باک از تماشا ندارد
شلوار تاخورده یعنی از عشق پیشی گرفتن
شلوار تا خورده یعنی، پایی که همتا ندارد
ما تاب دیدار او را از فرط خجلت نداریم
او را چه پروایی از ماست عاشق که پروا ندارد
برق رضا از نگاهش تابد چو خورشید تابان
یعنی که تسلیم محض است، یعنی که حاشا ندارد
گاهی اگر خسته جان است از طعنه دوستان است
او انتظار نکوهش از آشنا را ندارد
پاهای چالاک‌پیما برهرزه‌پویان مبارک
عاشق نیازی به پای چالاک‌پیما ندارد
آنان که تن را اسیرند با دست و پا هم حقیرند
از قید رسته هرگز، حاجت به اینها ندارد
بس نوجوان داده از دست با جان و دل دست و پاها
او کاو تو را کرده مبهوت خود تازه یک پا ندارد
در عشق اگر پیر دیریم باید به او اقتدا کرد
هر چند این مظهر عشق از بیست بالا ندارد
حالا چو «قصری» دوپا داشت، برخصم اگر پشت می‌کرد
جز خار چشم عدو نیست پایی که حالا ندارد
مجموعه اشعار «قناری در قفس» سروده کیومرث عباسی قصری در 163 صفحه با قیمت 8 هزار تومان از سوی نشر سوره مهر منتشر شده است.
 


Page Generated in 0/0067 sec