printlogo


کد خبر: 176159تاریخ: 1396/3/7 00:00
چهارگوشه

 ترامپ افطار نمی‌دهد
وزیر خارجه آمریکا سنت 20 ساله وزارت خارجه در میزبانی مراسم افطار از مسلمانان را شکست و اعلام کرد امسال وزارت خارجه آمریکا مراسم افطار و مراسم جشنی برای عید فطر نخواهد داشت. از سال 1999 وزرای خارجه آمریکا از احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات در ماه مبارک رمضان افطاری داده‌اند یا میزبان جشن‌های عید فطر در وزارت خارجه بوده‌اند. براساس درخواست دفتر مذاهب و امور جهانی، وزارت خارجه که عمدتا چنین مراسمی را ترتیب می‌دهد به رکس تیلرسون پیشنهاد داد تا میزبان جشن عید فطر باشد ولی وی رد کرد.

اسرائیل به خواست اسرای فلسطینی تن داد
مسؤولان رژیم صهیونیستی بالاخره مجبور شدند به خواسته‌های انسانی اسیران فلسطینی تن دهند. طبق این گزارش، اسیران فلسطینی که از بیش از 40 روز پیش در زندان‌های رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا کرده بودند، بعد از دستیابی به توافقی با مدیریت زندان‌های این رژیم برای تحقق خواسته‌های انسانی خود، اعتصاب غذای‌شان را به حالت تعلیق درآوردند. اسیران فلسطینی از 17 آوریل گذشته اعتصاب غذای خود را در زندان‌های رژیم صهیونیستی آغاز کردند.

ادامه تحریم‌های آمریکا علیه روسیه
یک منبع در کاخ سفید اعلام کرد، رئیس‌جمهور آمریکا نه‌تنها قصد ندارد از تحریم‌ها علیه روسیه بکاهد حتی ممکن است به آنها بیفزاید. طبق این گزارش، پس از دیدار وزرای خارجه روسیه و آمریکا در دهم مه در واشنگتن اعلام شد تحریم‌ها تا زمانی که مسکو به اقداماتی که باعث پیدایش آنها شده ادامه دهد، پابرجا می‌ماند.

انفجار مرگبار در شرق افغانستان
در نخستین روز ماه مبارک رمضان، تروریست‌ها با انجام عملیاتی خونین در شرق افغانستان شهروندان این کشور را به خاک و خون کشیدند. وزارت کشور افغانستان اعلام کرد در حمله انتحاری روز شنبه به شرق افغانستان 18 نفر کشته شدند. سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد، در این حمله تروریستی یک انتحارکننده خودروی بمبگذاری شده را در ایستگاه اتوبوس نیروهای امنیتی در خوست منفجر کرد. شماری از قربانیان این حمله تروریستی از شهروندان هستند. در این انفجار 6 نفر از جمله 2 کودک مجروح شدند.

رهبر قیام مسلحانه کشمیر کشته شد
احمد بت، رهبر گروه حزب‌المجاخدین که به جای  برهان وانی، سرپرستی جنبش آزادی‌خواه این منطقه را به عهده گرفته بود به ضرب گلوله نیروهای هندی کشته شد. به گزارش دیلی‌پست پاکستان، نیروهای هندی محل سکونت احمد بت را محاصره و بعد از درگیری مسلحانه وی را کشتند. بعد از کشته شدن احمد بت مردم سراسر کشمیر با برپایی تظاهرات در نقاط مختلف از «باره مولا» و «پلوامه» با نیروهای ارتش هند درگیر شدند. برهان وانی نماد مقاومت کشمیری‌ها بود و دور جدید قیام‌های مردم این سرزمین بعد از کشته شدن وی آغاز شد.

داماد ترامپ زیر ذره‌بین اف‌بی‌آی
رسانه‌های آمریکایی با استناد به اظهارات مقام‌های دولت آمریکا که از بیان نام‌شان خودداری شده، خبری منتشر کرد‌ه‌اند: پای جرد کوشنر، داماد و مشاور ترامپ نیز به پرونده پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) درباره مداخله احتمالی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باز شده است. بازرسان بر این گمانند که کوشنر اطلاعاتی در خور اهمیت در اختیار دارد.

هشدار حماس به رژیم صهیونیستی
جنبش حماس به رژیم صهیونیستی درباره تنگ‌تر کردن حلقه محاصره نوار غزه از طریق کاهش برق ارسالی به این منطقه هشدار داد. این جنبش در بیانیه‌ای تاکید کرد: ما دشمن صهیونیستی را از ادامه سیاست محاصره نوار غزه برحذر می‌داریم و به این رژیم نسبت به عواقب و پیامدهای کاهش برق ارسالی به غزه هشدار می‌دهیم. مسؤول هماهنگی امور دولت صهیونیستی، پنجشنبه در مصاحبه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد تل‌آویو تصمیم دارد میزان برق ارسالی به نوار غزه را کاهش دهد.
 


Page Generated in 0/0258 sec