printlogo


کد خبر: 176174تاریخ: 1396/3/7 00:00
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تشریح کرد
ویژه‌برنامه‌های فرهنگی – اجتماعی ماه رمضان در پایتخت

گروه اجتماعی: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به برگزاری برنامه‌های گردشگری در خیابان سی تیر از افطار تا سحر گفت: طی ماه مبارک رمضان طرح خادمین سلامت در
400 مسجد شاخص پایتخت اجرا خواهد شد.
به گزارش شهرنوشت، مجتبی عبداللهی اظهار کرد: در برنامه‌های امسال 4 عنصر مسجدمحوری، توجه ویژه به خانواده‌محور بودن برنامه‌ها، توجه به ارزش‌های دینی و مذهبی و ارتقای نشاط شهروندان مدنظر قرار گرفته است. وی با اشاره به اجرای برنامه‌های عطرافشانی مساجد با همکاری ائمه جماعات، نمازگزاران و شهرداری تهران گفت: پیش‌بینی کرده‌ایم در ماه مبارک رمضان برنامه‌های قرآنی گسترده‌ای در مساجد، حسینیه‌ها و مراکز قرآنی با حضور قاریان برجسته برگزار شود. همچنین با راه‌اندازی مهدهای قرآنی یا غنچه‌های باغ طوبا در برخی مساجد خاص تلاش کردیم خردسالان نیز با موضوعات قرآنی آشنا شوند و از برکات این ماه بهره ببرند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برپایی نمایشگاه قرآنی شمیم وحی در بوستان گفت‌وگو در دهه سوم ماه مبارک رمضان را از دیگر برنامه‌های ماه رمضان امسال معرفی و عنوان کرد: قرار است در قالب این نمایشگاه به مدت یک هفته از 2 هزار و 750 مجموعه قرآنی، موسسات قرآنی، خانه‌های قرآن، دارالقرآن‌ها، جلسات شاخص قرآنی و... حمایت شود. بنا به این گزارش، آماده‌سازی فضای شهر به عنوان سبک زندگی قرآنی و تعویض قرآن‌های کهنه با نو از دیگر برنامه‌هایی است که با همکاری شهرداری تهران در سطح شهر انجام می‌شود. عبداللهی در ادامه به تشریح اجرای طرح خادمین سلامت در 4 مسجد شاخص تهران و ارائه خدمات پزشکی پرداخت و گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما در رمضان امسال مانند سال‌های گذشته رسیدگی به ایتام، محرومان و نیازمندان است. در این راستا امسال برنامه سفره مهربانی با هدف شناسایی و تکریم محرومان، توجه به مددسراها، مراکز بهاران، مدارس پرتو و... اجرا می‌شود. همچنین با همکاری کمیته امداد در قالب طرح اکرام و محسنین بسته‌های افطاری در 22 ایستگاه مترو در اختیار شهروندان عزیز قرار می‌گیرد. عبداللهی با تاکید بر برپایی ایستگاه‌های صلواتی در نقاط مختلف شهر بیان کرد: شهرداری زیرساخت این ایستگاه‌ها را فراهم می‌کند تا تشکل‌های مختلف و موسسات خیریه با فراهم کردن افطاری بسته‌های غذا را در میان متقاضیان توزیع کنند. وی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری مراسم ویژه دعای کمیل و نوحه‌سرایی در جوار مزار شهدای گمنام در شب‌های جمعه پرداخت و تصریح کرد: در نظر داریم در این فضاها امکان توزیع بسته‌های افطاری ساده را میان مردم و زائران فراهم کنیم. معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اجرای مسابقات ورزشی جام رمضان را از دیگر برنامه‌های مهم امسال معرفی و عنوان کرد: در نظر داریم امسال با برگزاری جشنواره‌های تفریحی و ورزشی و ارائه 100 نوع فعالیت در 400 مجموعه امکان حضور شهروندان را از افطار تا سحر فراهم آوریم. ضمن اینکه با حضور 5 هزار و 500 تیم، مسابقات فوتسال جام رمضان در600 زمین چمن برگزار می‌شود. شهرداری تهران در نظردارد در ماه رمضان امسال در 12 نقطه از شهر، پردیس‌های فرهنگی را شامل غرفه‌های فرهنگی، صنایع دستی و... برپا کند. این پردیس‌ها از تاریخ سوم تا 17 ماه مبارک رمضان از ساعت 18 تا 24 میزبان شهروندان خواهند بود. عبداللهی در ادامه به مهم‌ترین اماکن برگزاری برنامه‌های ماه رمضان اشاره و خاطرنشان کرد: بوستان ملت، اراضی عباس‌آباد، دریاچه خلیج‌فارس، بوستان نرگس، اندیشه، میعاد، بوستان قیطریه، آزادگان، ولایت، بهمن، باغ‌موزه قصر و باغ‌موزه دفاع‌مقدس از مهم‌ترین اماکن برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های معنوی و ارزشی در ماه مبارک رمضان هستند. وی در پایان گفت: در نظر داریم با اجرای برنامه‌های گردشگری در خیابان سی تیر این فرصت را فراهم آوریم تا شهروندان از افطار تا سحر در این رینگ گردشگری حضور پیدا کنند و از برنامه‌های متنوع آن بهره ببرند.


Page Generated in 0/0064 sec