printlogo


کد خبر: 176185تاریخ: 1396/3/7 00:00
اخبار

9 خرداد؛ اعلام نظر شورای نگهبان درباره انتخابات ریاست‌جمهوری
سخنگوی شورای نگهبان گفت: با اتمام مهلت قانونی بررسی شکایات، نظر شورای نگهبان درباره انتخابات ریاست‌جمهــوری دوره دوازدهم، سه‌شنبه ۹ خردادماه اعلام می‌شود. عباسعلی کدخدایی در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به بررسی شکایات مربوط به انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری  در شورای نگهبان اظهار داشت: هفته گذشته کلیات این شکایات در نشست اعضای شورای نگهبان بررسی شد و نکاتی مدنظر اعضای محترم بود که به کارشناسان شورا ارجاع شد. وی افزود: هم‌اکنون و در بازه زمانی قانونی برای بررسی شکایات قرار داریم و جزئیات این شکایات هم توسط کارشناسان شورا در دست بررسی است و نتیجه آن در نشست این هفته اعضای شورا (فقها و حقوق‌دانان) منعکس و تصمیم‌گیری می‌شود. سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: حداکثر تا روز سه‌شنبه ۹ خردادماه برای بررسی و اعلام نظر مهلت داریم و در این تاریخ، نظر شورای نگهبان درباره انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری اعلام می‌شود. کدخدایی درباره آمار شکایات ارائه‌شده به شورای نگهبان درباره تخلفات صورت گرفته در انتخابات اخیر گفت: شکایات مختلفی واصل شده اما فعلا نمی‌توانم درباره آمار و جزئیات آنها اظهارنظر کنم و باید تا پایان مهلت قانونی منتظر بمانیم.
 
روحانی در گفت‌وگوی تلفنی با پوتین:
مصمم به تداوم همکاری‌های سه‌جانبه با سوریه هستیم
رؤسای جمهور ایران و روسیه به صورت تلفنی با یکدیگر گفت‌و‌گو کردند. حسن روحانی در تماس تلفنی رئیس‌جمهور روسیه با وی، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از توسعه همکاری‌ها با همسایگان خود و از جمله روسیه استقبال می‌کند، به همکاری‌های تهران و مسکو در حوزه تقویت صلح و ثبات و مبارزه با تروریسم بویژه در سوریه اشاره کرد و گفت: تقویت این همکاری‌ها در سوریه بسیار با اهمیت است و ما از تداوم همکاری‌های سه‌جانبه میان ایران، روسیه و سوریه استقبال می‌کنیم و مصمم به ادامه آن هستیم. رئیس‌جمهور با بیان اینکه ایران از تعاملات سه‌جانبه ایران، ترکیه و روسیه برای حفظ آتش‌بس در سوریه تحت هدایت سازمان ملل متحد، حمایت می‌کند، افزود: برخی فعالیت‌های کشورها از جمله دولت جدید آمریکا و عربستان موجب پیچیده‌تر شدن اوضاع منطقه است. رئیس‌جمهور روسیه نیز در این تماس تلفنی با بیان اینکه تماس‌های تنگاتنگ ما در حوزه‌های مسائل مختلف همچنان ادامه خواهد یافت، گفت: اقدامات تجاوزگرانه برخی کشورها در سوریه مورد نگرانی ما است. وی اظهار داشت: ما همیشه تاکید داریم حضور روسیه و ایران در سوریه بر اساس دعوت دولت قانونی این کشور و در چارچوب موازین حقوق بین‌المللی است و به تلاش‌ها و همکاری‌های خود برای تقویت صلح و ثبات در منطقه و سوریه ادامه خواهیم داد.
 
قوه قضائیه باید به رساله دکترای روحانی رسیدگی کند 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس آخرین وضعیت بررسی پرونده‌های تحصیلی «حسن روحانی» و «حسین فریدون» را تشریح کرد. محمد قمی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به تشکیل کمیته‌ بررسی رساله دکترای حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور در این کمیسیون گفت: این کمیسیون صلاحیت رسیدگی به این موضوع را ندارد. وی با تاکید بر اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات حق رسیدگی به موضوع رساله دکترای رئیس‌جمهور را ندارد، ادامه داد: اگر تخلفی در روند تالیف رساله دکترای رئیس‌جمهور رخ داده باشد، قوه قضائیه باید به این موضوع رسیدگی کند. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره روند بررسی پرونده تحصیلی حسین فریدون، برادر رئیس‌جمهور نیز اظهار داشت: در بخش‌هایی از این پرونده نیاز به بررسی‌های بیشتر است و  تا 18 خرداد این گزارش آماده و به کمیسیون ارائه می‌شود. به گزارش تسنیم، پیش از این آیت‌الله علی‌اکبر کلانتری، نماینده استان فارس در مجلس خبرگان رهبری درباره سرقت علمی رساله دکترای حسن روحانی از کتابش گفته بود: من در تحقیقات اولیه و همچنین هنگامی که با برخی اساتید زبان همچون آقای جلال رحیمیان متن انگلیسی را بررسی کردیم، متوجه شدم درصد بالایی از فصل 4 رساله علمی وی تحت عنوان «حکم ثانوی» کپی شده از کتاب بنده است. محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تشکیل کمیته‌ای در این کمیسیون برای بررسی رساله دکترای رئیس‌جمهور خبر داده بود.
 

Page Generated in 0/0078 sec