printlogo


کد خبر: 176259تاریخ: 1396/3/9 00:00
رویدادها

«نامه‌رسان» منتشر شد
کتاب «نامه‌رسان» به‌کوشش ساسان ناطق منتشر شد. این اثر دربردارنده خاطرات یک پستچی ایلامی از روزهای دفاع‌مقدس است. به گزارش تسنیم، کتاب «نامه‌رسان» شامل خاطرات اسیر آزادشده ایرانی محمود منصوری به‌کوشش ساسان ناطق، نویسنده، از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد. «نامه‌رسان» که در 20 فصل تنظیم شده به خاطرات منصوری از زمان پیش از دفاع‌مقدس تا دوره اسارت می‌پردازد. نویسنده در معرفی کتاب و ارزش آن در مقدمه می‌نویسد: «محمود منصوری پستچی بود اما به جبهه رفت و اسفند 1366 پس از زخمی شدن در عملیات والفجر 10 به اسارت عراقی‌ها درآمد. قرار بود سال‌ها پیش خاطراتش میهمان خانه پستچی‌ها و مردم ایران شود؛ فرهاد شاهمرادیان در ایلام با او مصاحبه کرده، خسرو عباسی آن را در کرج ‌روی کاغذ آورده بود اما انتشار کتاب اتفاق نیفتاد تا اینکه کار اواسط 1393 به دستم رسید. برای ارائه تصویری شفاف از زندگی و آنچه بر او گذشته بود، باید با وی به گفت‌وگو می‌نشستم تا اطلاعات بیشتری به دست آورم. این نیاز باعث شد او یک بار دیگر به گذشته بازگردد و در پاسخ به سوال‌هایم به رنج‌های سالیان نه‌چندان دورش ــ‌ در پس سیم‌خاردارهای اردوگاه دشمن ــ فکر کند...».  

حمید گودرزى مجری «مردم گرام»
حمید گودرزى، بازیگر سینما و تلویزیون به عنوان مجری برنامه تلویزیونى «مردم گرام» در شبکه سوم سیما انتخاب شد. به گزارش فارس، حمید گودرزى در «مردم گرام» که دغدغه اصلى‌اش ارتباط مردم با زندگى شهرى است، با چهره‌هاى مختلف هنرى، اجتماعى، فرهنگى و شهرى به گفت‌وگو مى‌نشیند. در این برنامه علاوه بر گفت‌وگوهاى جذاب از مستندها، استندآپ‌هاى کمدى و آیتم‌هاى مختلف استفاده مى‌شود. «مردم گرام»  بعد از طی کردن مراحل پیش‌تولید؛ بزودی با اجرای حمید گودرزى مقابل دوربین می‌رود. این برنامه در ٢٦ قسمت ٧٥ دقیقه‌اى چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هر هفته از شبکه 3 سیما حوالى ساعت ٢٣ پخش خواهد شد.

نامزدی بادیگارد
 در 4 بخش جشنواره فیلم مادرید
فیلم سینمایی«بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا نامزد 4 بخش از جشنواره فیلم مادرید شد. به گزارش تسنیم، فیلم سینمایی بادیگارد پس از راهیابی به بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم مادرید، در 4 بخش کاندیدای جایزه اصلی شد. بادیگارد که سال 94 توانست 2 سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر را از آن خود کند، در جدیدترین حضور بین‌المللی خود به بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم مادرید راه یافته و در رشته‌های بهترین بازیگر نقش اول مرد (پرویز پرستویی)، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (بابک حمیدیان)، بهترین فیلم خارجی (احسان محمدحسنی) و بهترین تدوین (مهدی حسین‌وند) نامزد دریافت جایزه اصلی جشنواره شده است. جشنواره بین‌المللی فیلم مادرید که ششمین دوره خود را پشت سر می‌گذارد در زمینه‌های فیلم سینمایی، فیلم کوتاه، مستند کوتاه و بلند و پویانمایی فعالیت می‌کند. آثار برگزیده از تاریخ 17 تا 26 تیرماه (7 تا 17 جولای 2018) برای بخش نهایی به رقابت می‌پردازند. فیلم سینمایی«بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا نامزد 4 بخش از جشنواره فیلم مادرید شد.

برگزاری مسابقه عکس «نیمه خرداد»
همزمان با بیست‌وهشتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، انجمن سینمای جوانان ایران با همکاری ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی، مسابقه عکس «نیمه خرداد» را برگزار می‌کند. مسابقه عکس«نیمه خرداد» با موضوع«امام و مردم» و با هدف معرفی جلوه‌های حضور عاشقانه مردم در آیین‌های بزرگداشت معمار کبیر انقلاب اسلامی در سراسر کشور، در 2 بخش تک عکس و مجموعه عکس برگزار می‌شود. شرکت تمام هنرمندان و علاقه‌مندان عکاسی در این جشنواره آزاد است. تاریخ عکاسی باید از اول خردادماه 1396 تا پایان مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) باشد و هر عکاس حداکثر با 10 فریم به صورت تک عکس یا مجموعه عکس می‌تواند متقاضی شرکت در این جشنواره باشد. علاقه‌مندان جهت دسترسی به آیین‌نامه جشنواره ملی عکس«نیمه خرداد» می‌توانند به سایت انجمن سینمای جوانان ایران به آدرس www.iycs.ir  مراجعه و فرم ثبت‌نام را دریافت کنند.
 


Page Generated in 0/0050 sec