printlogo


کد خبر: 176264تاریخ: 1396/3/9 00:00
اخبار

ادامه عصر طلایی بارسا با هنرنمایی مسی
بن هیوارد: همه جا صحبت از لیونل مسی بود. برنده 5 توپ طلا در بازی با آلاوس عملکرد استادانه دیگری  به نمایش گذاشت تا ثابت کند حتی اگر لوئیز انریکه هم برود دوران طلایی او برای بارسا ادامه دارد.
وقتی در ویسنته‌کالدرون بازی آغاز شد مشخص بود آلاوس همه تمریناتش را برای این بازی کرده و کاملا آماده است. تیم مائوریسیو پیگرینو فضاها در میانه زمین را بسته بود و کاری کرده بود که بارسا حداقل برای مدتی تیمی معمولی مقابل آنها به حساب بیاید.
البته وقتی یکی از دو تیم زمین بارسلوناست‏، همیشه از یک بازیکن انتظارات طور دیگری است؛‌ مسی. در دقایق ابتدایی ستاره آرژانتینی در یک صحنه چندین بازیکن را جا گذاشت و توپی مناسب برای پاکو آلکاسر مهیا کرد، البته او نتوانست توپ را کنترل کند و توپ به سوارس رسید.
مسی همه جای زمین بود و براحتی بازیکنان حریف را دریبل می‌زد و از پیش رو برمی‌داشت. بازیکنان آلاوس هم تصمیم گرفته بودند به هر روشی که می‌توانند او را متوقف کنند. برای مدت یک ربع بارسلونا اصلا خوب بازی نکرد اما این حس وجود داشت که مثل همیشه مسی بالاخره زمانی همه چیز را تغییر می‌دهد.
همین اتفاق هم افتاد. ستاره آرژانتینی یک و دویی با نیمار انجام داد و در نهایت در نزدیکی خط محوطه جریمه توپ به او رسید تا با ضربه‌ای سرضرب دروازه حریف را به زیبایی باز کند. ضربه او فرناندو پاچکو را مغلوب کرد و از سمت راست او وارد دروازه شد. این گل شباهت‌هایی به آن گلی که در ال‌کلاسیکو و مقابل رئال در ثانیه‌های پایانی زد‏‌، داشت.
تئو  هرناندس خیلی زود دوباره بازی را برای آلاوس به تساوی کشاند. اما مسی باز هم جادوگری‌هایی داشت. او توپی را از نیمار گرفت و به سمت خط محوطه جریمه حرکت کرد، مدافعان را به هم ریخت و آندره گومز را دید که بازیکنی او را نگرفته و آزاد است؛ همین صحنه منجر به گل دوم بارسا شد.
در وقت‌های تلف شده نیمه اول هم مسی در صحنه‌ای با 5 بازیکن حریف روبه‌رو شد و با حرکتی 3 نفر از آنها را محو کرد و سومین گل را برای بارسا و آلکاسر ساخت. گلی که آخرین گل بارسا در فینال کالدرون شد و همچنین آخرین گل بارسلونا در فصل 17-2016 با مربیگری لوئیز انریکه. این فینال، فینالی شد که در حد و اندازه‌های اسمش بود. انریکه بعد از بازی درباره مسی گفت: «از هر جهت او فرازمینی است و من خیلی خوش‌شانس بودم که توانستم با بهترین بازیکن دنیا در یکی از بهترین فصل‌های بازی کردنش کار کنم. بدون شک او شماره یک است؛ برای این هدف باید همه چیز را تحت کنترل داشته باشی و از نظر فیزیکی هم قوی باشی. مسی هم مراقب خودش است و مطمئن باشید هنوز روزهای خوب او برای تماشا کردن مانده است». شکی درباره صحبت‌های انریکه وجود ندارد. در شرایطی که بارسا در این فصل عناوین بزرگ را از دست داده و انریکه از این تیم جدا خواهد شد، اتفاقاتی که برای هواداران خوشایند نبوده‌، مسی در تیم مانده است و حضور دارد و این خبر خوش و چراغ سبزی برای آبی و اناری‌ها و هواداران‌شان است. البته که هنوز قرارداد مسی تمدید نشده است اما بالاخره در تابستان امضا می‌شود و عملکردهای فوق‌العاده و دیدنی او مانند عملکردش در دیدار روز شنبه ادامه خواهد داشت. تا زمانی که لئو این فرم را حفظ کند عصر طلایی بارسلونا هم ادامه خواهد داشت.


حرکت عجیب رئال‌مادرید در رابطه با کاسیاس
رئال‌مادرید دوباره رفتار ناشایستی نسبت به یکی از بهترین دروازه‌بان‌های تاریخ خود داشت. به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از موندودپورتیوو، رئال‌مادرید ویدئویی با عنوان « ۳۳ قهرمانی در لالیگا و لحظات فراموش‌نشدنی بسیار» را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت. زمان این ویدئو بیش از 2 ‌دقیقه است و لحظات تاریخی سفید‌پوشان را در لالیگا نشان می‌دهد اما در هیچ یک از این لحظات تصویر یکی از بهترین دروازه‌بان تاریخ سانتیاگوبرنابئو یعنی ایکر کاسیاس دیده نمی‌شود. کاسیاس در حالی 2 فصل پیش رئال‌مادرید را ترک کرد که رابطه خوبی با فلورنتینو پرس (رئیس باشگاه) نداشت. او ۱۶ سال از دروازه‌ این تیم حفاظت کرد و توانست 3 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و 5 قهرمانی در لالیگا به دست آورد. هواداران به علت مهارهای فوق‌العاده‌اش به او لقب سن ایکر داده‌اند.
 


Page Generated in 0/0167 sec