printlogo


کد خبر: 176292تاریخ: 1396/3/9 00:00
چهارگوشه

دیدار پوتین با مکرون در پاریس
رئیس‌جمهور روسیه، دیروز در سیصدمین سالگرد آغاز مناسبات سیاسی این کشور با فرانسه با دعوت همتای فرانسوی‌اش به پاریس سفر کرد. ولادیمیر پوتین و امانوئل مکرون در کاخ الیزه درباره‌ عادی‌سازی روابط متشنج پاریس - مسکو، مبارزه با تروریسم و بحران‌های سوریه و اوکراین گفت‌وگو کردند.  قرار است نمایشگاه دولتی ارمیتاژ در کاخ ورسای افتتاح شود. همچنین به گفته مقامات کرملین، فرمت مذاکرات دو طرف غیررسمی خواهد بود و هیچ سندی در پایان دیدار دوشنبه به امضا نخواهد رسید.

آزمایش موشکی رژیم صهیونیستی
وزارت جنگ رژیم صهیونیستی از انجام یک آزمایش موشکی جدید در یک پایگاه هوایی در مرکز فلسطین اشغالی خبر داد. به گزارش ‌آی 24، اسرائیل زمانی مجبور به تایید این آزمایش شد که گروهی از صهیونیست‌های ساکن مناطق ساحلی فلسطین اشغالی تصاویر و ویدئوهایی را از شلیک یک موشک به سمت دریای مدیترانه در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند. گفته می‌شود وزارت جنگ رژیم در این آزمایش، سامانه پیشرانش جدیدی را برای به‌کارگیری در موشک‌های بالستیک و ماهواره‌بر با موفقیت مورد آزمایش قرار داده است.

8 کشته در تیراندازی در آمریکا
رسانه‌های آمریکایی عصر یکشنبه گزارش دادند بر اثر تیراندازی در ایالت می‌سی‌سی‌پی 8 نفر از جمله یک پلیس کشته شدند. مهاجم فردی 35 ساله است که به 3 خانه در منطقه «لینکلن» حمله کرده است. تیرانداز بازداشت شده، اما هنوز خبری از هویت و انگیزه وی منتشر نشده است. سخنگوی دفتر تحقیقات می‌سی‌سی‌پی به رسانه‌ها گفته است که فعلا برای بحث درباره انگیزه این فرد، زود است. مشخص نیست که آیا تیرانداز قربانیانش را می‌شناخته یا به صورت اتفاقی به آنها تیراندازی کرده است.

آزمایش موشکی جدید کره‌شمالی
رسانه‌های کره‌جنوبی از اقدام کره‌شمالی در شلیک شیئی ناشناس از منطقه شرقی این کشور در بامداد دوشنبه خبر داده‌اند. خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز دوشنبه به نقل از منابع نظامی گزارش داد،  این موشک نامشخص از محلی در نزدیکی شهر ساحلی وونسان کره‌شمالی شلیک شد و رئیس‌جمهور کره‌جنوبی از برگزاری نشست شورای امنیت ملی این کشور خبر داد.

برگزاری جلسه کابینه صهیونیست‌ها زیر مسجدالاقصی
کابینه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در اقدامی تحریک‌آمیز جلسه هفتگی خود را در مجموعه مسجدالاقصی و کنار دیوار ندبه برگزار کرد. دیوار ندبه، بخشی از دیوار غربی مسجدالاقصی است و به باور یهودیان از آخرین باقی‌مانده‌های «هیکل سلیمان» و مرکز دعا برای یهودیان در فلسطین اشغالی است. مسلمانان آن را دیوار براق می‌خوانند و معتقدند پیامبر اسلام مرکب خود را در شب معراج به آن بست. به نوشته تایمز اسرائیل، رژیم صهیونیستی این جلسه را در پنجاهمین سالگرد اشغال شهر قدس بعد از جنگ 6 روزه برگزار کرد.

 شکست قرارداد ضد ایرانی ترامپ
وزیر خارجه عراق سیاست دونالد ترامپ ضد ایران را شکست خورده دانست. ابراهیم جعفری در گفت‌وگو با شبکه العالم، ضمن ابراز مخالفت خود با سیاست محوربندی که ترامپ سعی دارد ضد ایران ترتیب دهد این اقدامات و سیاست‌های را «قراردادی شکست خورده» خواند. دونالد ترامپ، در3 سفر اخیر خود به ریاض، قرارداد تسلیحاتی 110 میلیارد دلاری با عربستان سعودی امضا کرد و گفته می‌شود این قرارداد، ضد ایران و در همراهی با سیاست‌های عربستان امضا شد.

تسلیحات اتمی روسیه در کریمه
آندره پاروبی، سخنگوی مجلس رادای اوکراین تاکید کرد روسیه قصد دارد در خاک کریمه تسلیحات اتمی خود را مستقر کند. به گزارش اسپوتنیک، او دیروز در نشست پارلمانی ناتو در شهر تفلیس اعلام کرد: «در حال حاضر روسیه مشغول اشغال غیرقانونی و نظامی شبه‌جزیره بوده و جدیدترین تسلیحات و فناوری‌های نظامی خود را در این منطقه مستقر می‌کند. از جمله طبق آمار برخی منابع، روسیه تسلیحات تهاجمی هسته‌ای را در این منطقه مستقر کرده است».


Page Generated in 0/0058 sec