printlogo


کد خبر: 176335تاریخ: 1396/3/10 00:00
سرخط خبر

 بانک مرکزی کاهش قابل‌ملاحظه قیمت نفت در سال ۱۳۹۳ را دلیل منفی شدن نرخ رشد اقتصادی کشور در سال ۹۴ اعلام کرد.
 براساس اعلام شرکت مدیریت منابع آب ایران، در هفته اول خرداد نسبت به مدت مشابه پارسال، ورودی سدهای بزرگ کشور ۱۵ درصد کاهش یافته است.
 گزارش‌های رسمی بانک مرکزی نشان می‌دهد بر‌خلاف برخی ادعاها، ضریب خودکفایی اقلام اساسی کشاورزی در سال‌های اخیر تغییر محسوسی نداشته است و در ۸ سال گذشته، 4/58 میلیارد دلار معادل ۵ سال یارانه نقدی صرف واردات غلات و دانه‌های روغنی شده است.
 وزیر نیرو گفت: به طور متوسط استفاده از وسایل سرمایشی از جمله کولر‌ها حدود ۳۰ درصد از کل مصرف برق کشور را شامل می‌شود و پیش‌بینی این است که در تابستان امسال نیز مصرف برق این وسایل سرمایشی به حدود ۲۰ هزار مگاوات برسد.
 طبق بخشنامه بانک مسکن تا پایان شهریورماه سال جاری سقف اعطای تسهیلات جعاله مسکن از طریق اوراق تسه فرابورس ایران با رعایت برخی شروط تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال افزایش خواهد یافت.
 غلامحسین کریمی خراسانی، رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی گفت: با رتبه‌بندی شرکت‌های خدمات پس از فروش تلفن همراه پوشش ۶۰ درصدی ارائه خدمات در این بخش افزایش می‌یابد.
 رئیس کل بانک مرکزی از طرح جدید سکه 5 هزار ریالی رونمایی کرد و از توزیع آن در نیمه خردادماه، همزمان با سالروز گرامیداشت رحلت حضرت امام خمینی(ره) خبر داد.
 بررسی عملکرد خودروسازان در اردیبهشت ماه نشان‌‌دهنده کاهش 2/11 درصدی تولید گروه سایپاست و در این میان، تولید تنها 3 دستگاه پژو 2008 که بر افتتاح نمایشی خط تولید این خودرو مهر تایید زده و توقف تولید خودروی چینی برلیانس در سایپا جلب توجه می‌کند.
 سهیلا جلودارزاده، نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر که طبق مصوبه کمیسیون در تعیین اختیارات وزارت تعاون و رفاه اجتماعی، قانون کار هر ۱۰ سال یک بار اصلاح می‌شود، گفت:‌ لایحه اصلاحی قبلی همزمان با رد لایحه در کمیسیون با درخواست وزیر کار به دولت بازگشت.
 با تفاهم سازمان فضایی و شرکت پست، کدپستی ۱۰ رقمی آدرس واحد اماکن می‌شود و دیگر نیازی به آدرس‌دهی از مسیرهای متعدد برای یک پلاک مشخص نخواهد بود.
 


Page Generated in 0/0053 sec