printlogo


کد خبر: 176338تاریخ: 1396/3/10 00:00
داعش انتقام شکست خود را از غیرنظامیان عراقی می‌گیرد
آغاز عملیات پاکسازی مناطق مرزی عراق با سوریه

نبرد با گروه تروریستی داعش در عراق به مرحله سرنوشت‌ساز خود نزدیک شده است و نیروهای الحشدالشعبی‌ (بسیج مردمی) دوشنبه در مرزهای مشترک با سوریه مستقر شدند. هادی العامری، رئیس سازمان بدر عراق اعلام کرد: داعش را هر کجا که باشد، دنبال می‎‎کنیم و در صورت لزوم با هماهنگی دمشق وارد اراضی سوریه خواهیم شد. وی گفت: امنیت عراق در صورتی محقق می‌شود که امنیت سوریه حفظ شود و  امنیت سوریه نیز در گرو امنیت عراق است. هادی العامری در گفت‌وگو با تلویزیون المیادین، تصریح کرد: قطع مسیرهای امدادرسانی داعش از سوریه نقش زیادی در موفقیت نیروهای عراقی و الحشدالشعبی داشته است. وی گفت: رسیدن نیروهای الحشدالشعبی به مرزهای سوریه باعث کمک به ارتش سوریه در رسیدن به مرزهایش می‌شود. رئیس سازمان بدر عراق افزود: بزودی نیروهای عراقی به طور کامل بر مرزهای خود با سوریه مستقر خواهند شد. تحقق امنیت عراق بدون نابودی داعش در سوریه امکان‌پذیر نیست. العامری گفت: ما به همکاری با دولت سوریه برای تسلط برای مرزهای 2 کشور و نابودی داعش در منطقه ادامه می‎دهیم. وی تاکید کرد: آزادسازی اراضی عراق یک تصمیم عراقی است و از کسی دستور یا اجازه نمی‌گیریم و به آمریکایی‎ها اجازه نمی‌دهیم که در این زمینه دخالت کنند. هادی العامری افزود: همه طرح‌های تقسیم سوریه به پایان خواهد رسید. نابودی سناریوهای تقسیم و تجزیه بخشی از اهداف ما برای تسلط بر مناطق مرزی است. وی به نشست اخیر سران آمریکایی و عربی در ریاض اشاره کرد و گفت: آنچه در کنفرانس ریاض درباره تشکیل ائتلاف مطرح شده است، موفقیت‌آمیز نخواهد بود. کمیته مشترک روسی، عراقی، ایرانی و سوری برای هماهنگی بین طرف‌ها تشکیل شده است.
بیش از 100 کشته و زخمی در انفجارهای بغداد
گروه تروریستی داعش که از دامنه نفوذشان در عراق  روز به روز کاسته می‌شود و با پیشروی نیروهای الحشدالشعبی تا مرزهای مشترک با سوریه سرکوب نهایی آن در عراق قطعی است، در ماه‌های اخیر دست به سوءقصدها و حملات متعددی بویژه در مناطق شیعه‌نشین زده‌اند و حتی در ماه رمضان نیز این حملات ادامه دارد. به گزارش رسانه‌های عراقی، شامگاه دوشنبه انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در محله الکراده، یکی از مناطق پررفت‌وآمد شیعه‌نشین بغداد، 11 کشته و 83 زخمی به جا گذاشت که برخی از آنها زن و کودک هستند. حوالی ظهر سه‌شنبه نیز در نزدیکی یک اداره دولتی در مرکز بغداد انفجار یک خودرو در منطقه کرخ 7 کشته و ۳۸ زخمی به جا گذاشت. این در حالی است که داعش مسؤولیت این انفجارها را برعهده گرفته است. داعش قبلا «جنگ بغداد» را اعلام کرده بود که در جریان آن چندین حمله را به بغداد ترتیب داد اما تدابیر امنیتی در بغداد نتوانسته مانع از این حملات شود.

اعزام نیروهای جدید به جنوب درعا
طی 3 روز گذشته ارتش سوریه تجهیزات نظامی جدیدی را به شهر درعا در جنوب کشور  منتقل کرده است. به گزارش فارس به نقل از منابع خبری معارضان، در حالی که درگیری میان نیروهای مردمی و ارتش سوریه با تروریست‌ها در این شهر راهبردی در مرز با اردن شدت گرفته است، خودروهای نظامی حامل دوشکا و  اتوبوس‌های حامل نیروهای ارتش از سمت بزرگراه بین‌المللی دمشق وارد شهر شده‌اند. همچنین نیروهای تازه‌نفس و تجهیزات نظامی سنگین ارتش به «الکتیبه المهجوره» در نزدیکی شهرک «النعیمه» منتقل شده‌اند. ارتش سوریه طی ماه گذشته دست بالاتر را نسبت به تروریست‌ها در درعا و در روستاها و شهرک‌های این استان جنوبی از جمله شهرک‌های النعیمه، ام‌ولد، الملیحه، الیادوده و محله درعا البلد و اردوگاه درعا داشته است.


Page Generated in 0/0054 sec