printlogo


کد خبر: 176354تاریخ: 1396/3/10 00:00
اخبار

مراسم تحلیف ۱۵ مرداد  در مجلس برگزار می‌شود
عضو هیات‌رئیسه مجلس از برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور در روز پانزدهم مرداد در جلسه علنی مجلس خبر داد. به گزارش تسنیم، احمد امیرآبادی‌فراهانی در حاشیه جلسه علنی روز سه‌شنبه خانه ملت در جمع خبرنگاران با اشاره به نشست غیرعلنی مجلس گفت: در این جلسه مقرر شد مراسم تحلیف رئیس‌جمهور دوازدهم، در روز 15 مرداد در جلسه علنی مجلس برگزار شود. وی افزود: بر اساس تصمیم هیات‌رئیسه پارلمان، مجلس 4 هفته برای مراسم تحلیف و رأی اعتماد به کابینه دولت دوازدهم جلسه علنی دارد. عضو هیات‌رئیسه مجلس با بیان اینکه برنامه‌ریزی مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور از سوی دفتر مقام معظم رهبری انجام می‌شود، اظهار داشت: این احتمال وجود دارد که این مراسم در یکی از روزهای دهم یا یازدهم مردادماه برگزار شود. امیرآبادی تصریح کرد: پس از برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور در روز  پانزدهم مرداد، وی برای معرفی وزرای پیشنهادی، 2 هفته فرصت دارد، سپس مجلس نیز یک هفته برای بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی فرصت دارد و بعد از آن جلسات علنی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی ‌آغاز می‌شود.

برخورد قاطع با متخلفان مفت‌فروشی گاز به ترکیه
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: کمیسیون انرژی در مساله مفت‌فروشی گاز به ترکیه حساس شده و پیگیری‌ها برای مطرح کردن این موضوع در کمیسیون در حال انجام است. حجت‌الاسلام مجید ناصری‌نژاد در گفت‌وگو با رهیاب، با بیان اینکه کمیسیون انرژی مجلس در مساله مفت‌فروشی گاز حساس شده است، اظهار داشت: پیگیری‌ها برای مطرح کردن این موضوع و بررسی آن در کمیسیون در حال انجام است. وی با بیان اینکه باید پس از بررسی همه‌جانبه موضوع در کمیسیون از مفت‌فروشی گاز به ترکیه جلوگیری شود، گفت: پس از آن به دنبال مطرح کردن آن در صحن علنی هستیم و به طور جدی درباره این موضوع اقدام خواهیم کرد.

دولت و برخی جریانات در انتخاب هیأت رئیسه مجلس دخالت کرده‌اند
عضو کمیسیون حقوقی مجلس گفت: دخالت‌هایی را از سوی دولت، جریانات سیاسی، احزاب و اشخاص در زمینه گزینه‌های پیشنهادی برای انتخابات هیأت رئیسه مجلس شاهدیم. محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به تداوم رایزنی‌ها جهت انتخاب هیأت رئیسه مجلس، گفت: این دخالت‌ها به صورت توصیه از سوی نهادها، احزاب و اشخاص گوناگون بوده است، بدین صورت که از فراکسیون‌ها می‌خواستند به ترتیب خاصی ترکیب فهرست خود را برای هیأت رئیسه تدوین کنند. عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فشارهای بیرونی به فراکسیون‌ها در گزینه‌های پیشنهادی آنان برای هیأت رئیسه بی‌تأثیر نبوده است، گفت: دولت و جریان‌های سیاسی تلاش می‌کنند نظر نهایی فراکسیون‌ها را به سمت افراد خاصی برای هیأت رئیسه سوق دهند و از جمله ابزارهایی هم که در این مسیر به کار گرفته‌اند وعده و وعیدها درباره حوزه‌های انتخابی نمایندگان است که این مایه تأسف است، چرا که نمایندگان مجلس نباید تحت تأثیر اینگونه فشارها قرار گیرند.


ایران انفجارهای تروریستی عراق را محکوم کرد
سخنگوی وزارت خارجه انفجارهای تروریستی در عراق را که به کشته و مجروح شدن شمار زیادی از مردم بویژه زنان، کودکان و نیروهای پلیس این کشور انجامید محکوم کرد. بهرام قاسمی ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت عراق و خانواده‌های قربانیان این فاجعه دردناک، این اقدام جنایتکارانه در شب‌های ماه مبارک رمضان را نشانی آشکار از عداوت ماهوی تروریست‌های تکفیری با اسلام حقیقی و مسلمانان دانست و آن را آخرین تلاش‌های بی‌نتیجه تروریست‌ها برای برون‌رفت از تنگنای شکست در عراق توصیف کرد. در جریان انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در منطقه «الکراده» در بغداد که دوشنبه شب روی داد، 12 تن کشته و 46 تن زخمی شدند.


Page Generated in 0/0133 sec