printlogo


کد خبر: 176375تاریخ: 1396/3/11 00:00
اخبار

تهیه‌کننده «ماجرای نیمروز»:
به یاری ویلایی‌ها بشتابیم
تهیه‌کننده فیلم«ماجرای نیمروز» گفت سینما به حضور مخاطبان زنده است، تا دیر نشده به یاری ویلایی‌ها بشتابیم و با حضور خود در سینما به کارگردان خوش‌آتیه فیلم، خانم منیر قیدی و تهیه‌کننده کاربلد آن آقای سعید ملکان دست مریزاد بگوییم. سیدمحمود رضوی، تهیه‌کننده سینمای ایران در آخرین پیام اینستاگرامی خود به تقدیر از سازندگان فیلم سینمایی«ویلایی‌ها» پرداخته و این فیلم را فیلمی بزرگ دانسته است. وی در صفحه خود نوشت: «ویلایی‌ها فیلم بزرگی است چون اولا درباره بزرگ‌زنان تاریخ معاصر می‌گوید و در ثانی فیلم خوش‌ساخت و استانداردی تولید شده، فیلم روایت زندگی شیرزنانی است که پا به پای شیرمردان این مرز و بوم آمدند تا پس از ٨ سال جنگ همه دنیا با مردان این وطن، دوباره ایران، ایران بماند نه یک وجب کم و نه یک وجب زیاد! اما بازهم یک فیلم خوب ساخته شده و هم در جشنواره فجر مهجور بود و هم در اکران! بیایید همه با هم رسانه باشیم و بعد از تماشای این فیلم زیبای خاطره‌انگیز آن را به دیگران و دوستان‌مان توصیه کنیم».

معاون سیما:
تولید سریال‌های طنز در اولویت است
معاون سیما از تدارک ۵۰ سریال تلویزیونی و ۷۰ سریال آماده ساخت خبر داد. به گزارش فارس، مرتضی میرباقری روز گذشته در حاشیه بازدید از پشت‌صحنه مجموعه تلویزیونی «پنچری» گفت: تولید سریال‌های طنز در اولویت ما قرار دارد و بعد از ماه مبارک رمضان نیز سریال پنچری پخش خواهد شد. وی ادامه داد: در حال حاضر ۵۰ سریال در حال ساخت داریم. البته وضعیت مالی به نسبت سال گذشته تغییری نداشته اما ما هیچ مشکل مالی بابت تولید سریال‌های‌مان نداریم. میرباقری تصریح کرد: برهمین اساس منبع ویژه‌ای برای تولید سریال‌های‌مان قرار داده‌ایم و طی آن از گروه‌های تولید خواسته‌ایم از خواسته و درآمد خود کمی کوتاه بیایند. ضمن اینکه تا پایان سال 97 جدول پخش‌مان بسته شده است.

علیرضا رئیسیان:
زیرمجموعه‌های سازمان سینمایی ورشکسته‌اند
کارگردان فیلم «دوران عاشقی» درباره اختیارات دولت در حوزه سینما گفت: در حوزه سینما اختیارات مخلوط شده و هر دولتی سرکار می‌آید در این حوزه از پا می‌افتد. به گزارش فارس، علیرضا رئیسیان گفت: در حال حاضر زیرمجموعه‌هایی مانند فارابی، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سینمای جوانان ایران، مدرسه ملی سینما و... از نظر اقتصادی ورشکسته هستند و از نظر فرهنگی نقشی در ارتقای سینما ندارند. شکل حمایت‌ها باید تغییر کند. وی ادامه داد: ما نمی‌گوییم دولت به فیلم‌های خاص کمک نکند اما این شکل حمایت، مورد اشکال جدی است زیرا عادلانه نیست. فعالیت دولت باید به سمت تقویت زیرساخت‌ها برود و زمینه توسعه را فراهم کند اما امکانش میسر نیست زیرا سرگرم مسائل اداری، اجرایی و نظارتی است. به ‌نظرم صنعتی شدن سینما حقی است که 100 سال است مغفول مانده و شورای راهبردی بحق و بهنگام هشدار داده، دولت جدید در نخستین مصوبات باید تصویب صنعتی شدن سینما را در برنامه قرار دهد، کار ساده‌ای است و در هیات دولت امکان انجامش وجود دارد.


شورش انداخته‌ای در کلماتم رمضان
آمدم تا بدهی برگ و براتم رمضان
تشنه‌ام، تشنه‌تر از نهر فراتم رمضان
لقمه‌ای نور، اگر عشق به دستم بدهد
وقت افطار تویی آب حیاتم رمضان
سائلی هستم دلخسته و در بند هوا
پاسخی باش بر این صوم و صلاتم رمضان
گرچه دلخون شدم از دست گناهان اما
در شب «قدر» مهیای نجاتم رمضان
هر سحر خلوت خاموش مرا روشن کن
آه، عمری ست چنین در ظُلماتم رمضان
تا به درکی برسم، سکر سحرگاهی را
راهی میکده‌ای در عتباتم رمضان
ربّنایی به لبم آمد و ناگه پر زد
شورش انداخته‌ای در کلماتم رمضان
عبدالرحیم سعیدی‌راد
 


Page Generated in 0/0052 sec