printlogo


کد خبر: 176983تاریخ: 1396/3/28 00:00
تحریم

مسؤولان در مقابل نقض برجام توسط آمریکا اقدام متقابل کنند
مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه ذات آمریکا قلدری، جنایت، خیانت و غارتگری است، گفت: همه دیدیم چگونه سنا برجام را نقض می‌کند، آنان برای هیچ کشوری حقوقی قائل نیستند، ما از مسؤولان به‌جد می‌خواهیم سکوت نکنند، اقدام متقابل انجام دهند تا عزت کشور حفظ شود. به گزارش مرکز خبر حوزه،
آیت‌الله العظمی حسین نوری‌همدانی در دیدار تعدادی از بسیجیان، هوشیاری مقابل توطئه‌های دشمن را ضروری دانست و اظهار داشت: کسانی که سخن اختلاف‌انگیز بزنند‌، جامعه را دوقطبی کنند و کشور را از وحدت که از ضروریات جامعه امروز ما است دور کنند، بی‌تردید در حال خیانت هستند. این کشور ولی‌فقیه دارد و این حکومت با نظامی که در رأس آن ولی‌فقیه ذکر شده با رأی 98 درصدی مردم قبول شده است. استاد برجسته حوزه علمیه افزود: عده‌ای در سخنرانی‌ها مکرر از امام و ولی‌فقیه صحبت می‌کنند، ولی در عمل خلاف فرمایش ایشان انجام می‌دهند، اگر معنای ولی‌فقیه را نمی‌دانید حداقل به درس‌های ولایت‌فقیه امام راحل مراجعه کنید تا بفهمید ولی‌فقیه کیست و چه اختیاراتی دارد. مرجع تقلید شیعیان تأکید کرد: نباید دل‌خوش به آمریکا باشیم، آمریکا ذاتش قلدری و جنایت و خیانت و غارتگری است و همه دیدیم چگونه سنا برجام را نقض می‌کند، آنان برای هیچ کشوری حقوقی قائل نیستند. ما از مسؤولان به‌جد می‌خواهیم سکوت نکنند، اقدام متقابل انجام دهند تا عزت کشور حفظ شود.

امیرعبداللهیان: برجام ثابت کرد به آمریکا نمی‌توان اعتماد کرد
دستیار ویژه رئیس‌ مجلس در امور بین‌الملل گفت: برجام ثابت کرد نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد. حسین امیرعبداللهیان، در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: ایران در مذاکره با آمریکا در عراق به کاخ سفید اعتماد نکرد لذا بغداد را متحد استراتژیک خود کرد. برجام ثابت کرد نمی‌توان اندکی به آمریکا اعتماد کرد.

۱۱ تیر؛ بررسی طرح اقدام متقابل مجلس با مصوبه تحریمی سنای آمریکا
نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس از بررسی طرح اقدام متقابل با مصوبه تحریمی سنای آمریکا در کمیسیون متبوع خود خبر داد. کمال دهقان در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به مصوبه اخیر سنای آمریکا در راستای اعمال تحریم‌های جدید ضد کشورمان، گفت: مصوبه اخیر سنای آمریکا به هیچ‌وجه غافلگیرکننده نبود و قابل پیش‌بینی بود. وی با تاکید بر اینکه یکی از نتایج برجام این بود که نباید تحریم جدیدی ضد کشورمان اعمال شود، افزود: سنای آمریکا نقض عهد کرد و قطعاً تصویب تحریم‌های جدید با روح برجام سازگاری ندارد. دهقان با بیان اینکه پیش‌نویس طرحی از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برای اقدام متقابل با مصوبه سنا به کمیسیون امنیت‌ملی ارائه شده، گفت: پس از بازگشت نمایندگان از سرکشی به حوزه‌های انتخابیه خود یعنی 11 تیر این طرح در کمیسیون بررسی می‌شود و اگر کامل نباشد خود کمیسیون طرح‌هایی را آماده کرده و به صحن علنی پارلمان ارائه می‌کند.

اقدام متناسب هیأت نظارت بر اجرای برجام درباره مصوبه سنا
رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با بیان اینکه مصوبه اخیر سنای آمریکا نقض آشکار برجام است، گفت: هیات نظارت بر اجرای برجام تصمیمات لازم را درباره تحریم‌های اخیر سنای آمریکا اتخاذ می‌کند. علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به تصویب تحریم‌های اخیر سنای آمریکا ضد جمهوری اسلامی ایران موسوم به (S722)، اظهار داشت: تصویب تحریم‌های اخیر سنای آمریکا علیه ایران بدون تردید نقض برجام است و با متن و روح آن  مغایرت دارد. وی با بیان اینکه تحریم‌های اخیر سنای آمریکا علیه ایران تخلف آشکار از برجام است، افزود: با توجه به اینکه این سند بین‌المللی از سوی تمام اعضای دائم شورای امنیت، آلمان و اتحادیه اروپایی امضا شده لذا همین کشورها هم باید نسبت به اقدام و بدعهدی آمریکا اعتراض کنند.


Page Generated in 0/0062 sec