printlogo


کد خبر: 176985تاریخ: 1396/3/28 00:00
اخبار

تسویه حواله‌های بارگیری در پنجره واحد تجارت فرامرزی
گمرک ایران اعلام کرد: از ۲۷ خرداد همه شرکت‌های حمل‌ونقل داخلی باید برای تسویه حواله‌های بارگیری صادرشده در پنجره واحد تجارت فرامرزی اقدام کنند. به گزارش صداوسیما، هم‌اکنون امکان تسویه حواله بارگیری‌های صادر شده برای شرکت‌های حمل‌ونقل داخلی در پنجره واحد تجارت فرامرزی فراهم شده است. در اجرای تفاهمنامه تبادل الکترونیک داده میان گمرک جمهوری اسلامی ایران و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، امکان تسویه حواله‌های بارگیری صادر شده جهت شرکت‌های حمل‌ونقل داخلی فراهم شد. شرکت‌های حمل‌ونقل داخلی باید با مراجعه به سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی به نشانی epl.irica.ir از منوی «تسویه حواله بارگیری» برای ثبت اطلاعات مورد نیاز و تسویه حواله‌های بارگیری اقدام کنند. در این سامانه، اطلاعات حواله بارگیری کالا توسط شرکت‌های حمل‌ونقل مستقر در پایانه وارد و به صورت بر خط توسط گمرک و اداره گارد و انتظامات جهت کنترل و ساماندهی تردد کامیون‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.


آبرسانی به مناطق محروم
 از سوی کشتیرانی
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در راستای ایفای مسؤولیت‌های اجتماعی خود به برخی روستاهای محروم در جنوب سیستان و بلوچستان آبرسانی می‌کند. به گزارش مانا، معاون اداری و منابع انسانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به همراه برخی مدیران سازمان حفاظت محیط‌زیست در سفری به شهرستان سرباز در جنوب سیستان‌وبلوچستان کلنگ احداث شبکه آبرسانی به روستای محروم کشاری این شهرستان را به زمین زدند. علیرضا تقوی در این‌باره اظهار داشت: با اعتباری بالغ بر 300 میلیون تومان،1500 نفر از اهالی روستای کشاری شهرستان سرباز در مدت 2 ماه به شبکه آبرسانی و تصفیه آب مجهز می‌شوند. شهرستان سرباز با جمعیتی بالغ بر 170هزار نفر در جنوب سیستان ‌و بلوچستان واقع است. 92 درصد جمعیت این شهرستان روستایی هستند و تنها  8 درصد در شهر زندگی می‌کنند. این شهرستان با 635 روستا پس از چابهار کمترین ضریب آبرسانی را در سیستان‌وبلوچستان داراست به طوری که تنها 33 درصد جمعیت این شهرستان مجهز به شبکه آبرسانی هستند و بقیه به صورت سقایی و با سهمیه تنها 15 لیتر در روز، توسط ناوگانی فرسوده آبرسانی می‌شود.


بخشودگی جریمه بیمه موتوسیکلت‌ها
بیمه مرکزی اعلام کرد ۱۰۰ درصد مبلغ جریمه موضوع بند «ب» ماده ۲۴ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث بر اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب سال ۹۵ برای موتوسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث (مرحله دوم) بخشوده شد. بیمه مرکزی اعلام کرد:‌ براساس ابلاغیه بیمه مرکزی، شرکت‌های بیمه مکلف هستند برای موتوسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه که از اول تیرماه تا 31 شهریور امسال اقدام به خرید بیمه‌نامه شخص ثالث می‌کنند، 100 درصد مبلغ جریمه نداشتن بیمه نامه مذکور را دریافت نکنند. مرحله اول طرح بخشودگی 100درصدی جریمه موتوسیکلت‌های فاقد بیمه نامه شخص ثالث در اسفندماه سال گذشته با همکاری بیمه مرکزی و صندوق تامین خسارت‌های بدنی اجرا شد. در حال حاضر حدود 11 میلیون موتوسیکلت در کشور در حال تردد هستند که متاسفانه بیش از 90 درصد آنها بیمه شخص ثالث ندارند.


کارت سوخت می‌ماند
شورای نگهبان طرح اصلاح ماده (۱) قانون توسعه حمل‌ونقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت را تایید کرد. به گزارش تسنیم، بر این اساس، طرح اصلاح ماده (1) قانون توسعه حمل‌ونقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت مصوب مجلس شورای اسلامی در شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد. با این مصوبه عبارت «از طریق عرضه بنزین و گازوئیل در بخش حمل‌ونقل با استفاده از کارت هوشمند سوخت» جایگزین عبارت «از طریق عرضه بنزین و گازوئیل در بخش‌های حمل‌ونقل،‌ صنعت و کشاورزی با اولویت کارت هوشمند سوخت» شد. براساس تبصره الحاق شده به این ماده، دولت مجاز است به منظور ترغیب مصرف‌کننده به استفاده از کارت هوشمند سوخت مختص هر خودرو از سیاست‌های انگیزشی در چارچوب قوانین و مقررات استفاده کند.
 


Page Generated in 0/0063 sec