printlogo


کد خبر: 176993تاریخ: 1396/3/28 00:00
اخبار

رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد
مخالفت پلیس با تردد خودروهای هوشمند بدون راننده
اگرچه چند روز پیش آزمایش موفقیت‌آمیز نخستین اتومبیل هوشمند خودران بدون راننده در کشور انجام شد ولی رئیس پلیس راهور ناجا می‌گوید پلیس فعلا اجازه نمی‌دهد این خودروها در معابر شهری و جاده‌ای کشور تردد کنند. سردار تقی مهری در واکنش به انتشار اخباری درباره آزمایش موفقیت‌آمیز نخستین اتومبیل خودران و بدون راننده در کشور و گمانه‌زنی‌هایی درباره واردات خودروهای هوشمند مشابه و تردد این خودروها در معابر داخل کشور به تسنیم اظهار کرد: تولید چنین خودروهایی در محیط‌های آزمایشگاهی و کارخانجات و مراکز تحقیقاتی انجام می‌گیرد و حرکت به سمت تولید چنین محصولاتی قابل تقدیر است. وی ادامه داد: با توجه به نوظهور بودن این محصولات و تکنولوژی‌های هوشمند اینچنینی، تردد این خودروهای بدون راننده در معابر و جاده‌های درون و برون‌شهری، نیازمند تدوین ضوابط، آیین‌نامه‌ها و قوانین خاصی است تا حقوق تمام شهروندان در آن دیده شود و به عنوان مثال در هنگام وقوع تصادف، مقصر یا مقصران قابل شناسایی باشند. رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در حال حاضر قوانین و مقررات خاص این خودروهای هوشمند در کشور وجود نداشته یا حداقل به پلیس راهور ابلاغ نشده است. مهری خاطرنشان کرد: فراهم کردن ساز و کار برای تردد این خودروها در کشور نیازمند اقدام ویژه دولتمردان و نمایندگان مجلس است تا با بررسی تمام جوانب استفاده از این خودروهای هوشمند، آیین‌نامه‌ها و مقررات خاصی را تدوین کنند. به گفته رئیس پلیس راهور ناجا، تا زمانی که قوانین،‌ آیین‌نامه‌ها و ضوابط خاص برای تردد خودروهای خودران یا بدون راننده تدوین نشده است، پلیس اجازه تردد چنین خودروهایی را در معابر شهری و برون‌شهری کشور نخواهد داد.

 جزئیات ثبت‌نام داوطلبان  «مدرس آموزش خانواده»
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌وپرورش از جذب 1280 مدرس آموزش خانواده خبر داد و گفت: ثبت‌نام داوطلبان شروع شده است. به گزارش ایسنا، نورعلی عباسپور با بیان اینکه رسالت اصلی انجمن اولیا و مربیان فراهم‌سازی بستر مناسب برای مشارکت آگاهانه اولیا در فرآیند مدرسه و تعلیم و تربیت فرزندان‌شان است، گفت: اگر زمینه حضور موثر اولیا فراهم نشود تعلیم و تربیت دچار مشکل و نارسایی خواهد بود. وی افزود: فلسفه ایجاد این تشکیلات، کیفیت‌بخشی به حضور اولیا در برنامه‌های مدرسه است. تاکنون به جایگاه انجمن اولیا و مربیان توجه ویژه‌ای شده و تلاش می‌شود این نقش پررنگ‌تر شود. مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه اگر انجمن‌ها در مدارس فعال نباشند قطعا ادامه فعالیت مدارس ما دچار مشکل یا احیانا متوقف خواهد شد، عنوان کرد: در 90 هزار مدرسه، انجمن اولیا و مربیان داریم. عباسپور با بیان اینکه تلاش می‌کنیم حضور خانواده در مدرسه را اثربخش کنیم، اظهار کرد: اکنون آموزش خانواده در دستور کار ما قرار دارد. البته این کار در چند بخش انجام می‌شود. یک بخش آن انتشار محتوای آموزشی است. انتشار 270 عنوان کتاب که غنی‌ترین منابع مربوط به پاسخگویی به نیاز والدین است انجام شده است. همچنین چاپ ماهنامه پیوند خانواده با 350 هزار تیراژ از فعالیت‌هایی است که دنبال می‌شود. وی ادامه داد: برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده به صورت حضوری جزو برنامه‌های اصلی مدارس است. در سال گذشته یک‌چهارم از جمعیت اولیا که شمار آنها به
8 میلیون نفر می‌رسد تحت آموزش قرار گرفتند. معمولا 4 تا 7 جلسه آموزشی برای اولیا برگزار می‌شود. سال گذشته بیش از 127 هزار دوره آموزشی برگزار شد. مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه 15 هزار مدرس آموزش خانواده داشتیم که اکنون شمار آنها به 7000 هزار نفر رسیده است، عنوان کرد: درخواست‌هایی از استان‌ها وجود داشت و برای جذب مدرس اقدام کردیم. شیوه‌نامه مربوط به استان‌ها ارسال شده و ثبت‌نام از طریق سامانه  familyeducation.Ir شروع شده است و تا 10 تیرماه ادامه دارد.


Page Generated in 0/0053 sec