printlogo


کد خبر: 177002تاریخ: 1396/3/28 00:00
اخبار

آغاز اکران «رگ خواب»
فیلم سینمایی «رگ خواب» جدیدترین ساخته حمید نعمت‌الله در سالن‌‌های تهران و شهرستان‌ها از روز گذشته به نمایش درآمد. به گزارش فارس، این فیلم هم‌اینک 35 سالن سینما در تهران و شهرستان‌ها در اختیار  دارد که به مرور و تا آخر هفته تعداد سالن‌های این فیلم افزایش خواهد یافت. در خلاصه داستان «رگ خواب» آمده است: مینا بعد از جدایی از همسرش به دنبال شغل و محل اسکانی می‌گردد. در این مسیر با کامران مدیر رستورانی که در آن کار می‌کند آشنا می‌شود. کامران سرپناهی به او می‌دهد. مینا تحت تاثیر حمایت‌ها و محبت‌های کامران به او دل می‌بازد، کامران نیز به مینا مشتاق و علاقه‌مند است. روزها از پس هم می‌گذرد و عشق مینا به کامران کاسته نمی‌شود و اوج می‌گیرد. اما کامران دیگر قصد ادامه ندارد. در این فیلم لیلا حاتمی، کورش تهامی، الهام کردا، لیلا موسوی، خسرو بامداد، اصغر پیران، بهزاد رحیم‌خانی، غزاله جزایری، بامداد نعمت‌الله، شکوفه هاشمیان، نوشین تبریزی و... به ایفای نقش می‌پردازند.

«آبی کمرنگ» در سینما حقیقت
برنامه این هفته‌ کانون فیلم «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، به نمایش و نقد فیلم مستند «آبی کمرنگ» ساخته آرش لاهوتی اختصاص یافته است. به گزارش فارس، برنامه این هفته‌ کانون فیلم «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، به نمایش و نقد فیلم مستند «آبی کمرنگ» ساخته آرش لاهوتی اختصاص یافته است. این فیلم از ساعت 17 عصر امروز یکشنبه 28 خرداد 96 در سالن سینما حقیقت این «مرکز» به نمایش عمومی درآمده و سپس با حضور آرش لاهوتی (کارگردان)، ناصر صفاریان و محمدرضا مقدسیان (منتقد میهمان) مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد. «آبی کمرنگ» مستندی متفاوت از آثار تولید شده درباره‌ جانبازان جنگ تحمیلی است؛ تمرکز اصلی فیلم بر 4 شخصیت اصلی بوده و زندگی اجتماعی این افراد را داخل آسایشگاه به تصویر می‌کشد... . گفتنی است: عموم علاقه‌مندان جهت تماشای فیلم مستند «آبی کمرنگ» می‌توانند به سالن «سینماحقیقت» واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره 15، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه کنند.

«از یادها رفته» تولید می‌شود
سریال از یادها رفته به کارگردانی بهرام بهرامیان و تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان برای پخش از تلویزیون ساخته می‌شود.
به گزارش تسنیم، مجموعه تلویزیونی
«از یادها رفته» یک ملودرام  تاریخی است  که در 50 قسمت برای پخش از صداوسیما ساخته می‌شود و داستان آن به زندگی دختری جوان در سال 1319 می‌پردازد که به‌دلیل عدم شناخت از وضعیت کشور و آداب و رسوم دچار بحران شدیدی می‌شود اما با کشف حقیقت سنت‌ها و رفتارها به آرامش و زندگی مشترک می‌رسد. تصویر‌برداری مجموعه تلویزیونی از یادها رفته به کارگردانی بهرام بهرامیان بزودی آغاز می‌شود و گروه سازنده هم‌اکنون در حال آماده‌سازی لوکیشن و همچنین انتخاب بازیگران هستند. تعدادی از بازیگرانی که تاکنون به این سریال پیوسته‌اند عبارتند از سعیدراد، بیتا فرهی، رضا یزدانی، مائده طهماسبی، رسول نجفیان، الهام حمیدی، کامران تفتی، حبیب دهقان‌نسب، سیما تیرانداز و علیرام نورایی. تصویربرداری این سریال علاوه بر تهران در سایر شهرستان‌ها و در لوکیشن‌های متفاوت انجام می‌شود.

«نیایش فیلسوف» منتشر شد
کتاب «نیایش فیلسوف» تألیف غلامحسین ابراهیمی‌دینانی، عضو پیوسته فرهنگستان علوم توسط نشر هرمس منتشر شد.
به گزارش فارس، کتاب«نیایش فیلسوف» مجموعه‌اى است از سلسله مقالات فلسفى و کلامى که در زمان‌هاى مختلف و به مناسبت‌هاى گوناگون نوشته شده و فاصله زمانى میان نوشته شدن این مقالات به حدود یک ربع قرن مى‌رسد. اینکه دعا و نیایش فیلسوف چگونه صورت مى‌پذیرد؟ بسیارى اشخاص بین فلسفه و نیایش هیچ‌گونه مناسبت و رابطه‌اى نمى‌بینند و چنین مى‌اندیشند که فیلسوف هیچ‌وقت دست به دعا برنمى‌دارد. هنگامى که مقاله «نیایش فیلسوف» در یکى از مجله‌هاى دانشگاهى کشور انتشار یافت، یکى از بزرگان فلسفه بر سبیل مزاح و شوخى پرسید مگر فیلسوف هم نیایش مى‌کند؟ براساس این گزارش، کتاب «نیایش فیلسوف» تألیف غلامحسین ابراهیمی‌دینانی، عضو پیوسته فرهنگستان علوم در 495 صفحه به قیمت
35 هزار تومان از سوی نشر هرمس به چاپ رسید.
 


Page Generated in 0/0198 sec