printlogo


کد خبر: 177006تاریخ: 1396/3/28 00:00
رویدادها

رونمایی از «کجایند این سران»
در روز قدس
مدیر موسسه فرهنگی - هنری «کساء» از رونمایی قطعه «کجایند این سران» در آستانه فرا رسیدن روزجهانی قدس خبر داد. به گزارش مهر، محسن تهرانی با اشاره به تازه‌ترین فعالیت‌های این موسسه بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته و پیش از فرا رسیدن روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، تصمیم داریم از قطعه «کجایند این سران» رونمایی کنیم. وی افزود: در این قطعه که نماهنگی هم از آن به کارگردانی بنده تولید شده سیدحمزه موسوی ترانه‌سرا، علی کاشی آهنگساز، گرانش عاشوری تنظیم‌کننده و یاسر قنبرلو به عنوان خواننده حضور دارند. این قطعه مشتمل بر مفاهیم حقوق بشری است که پس از رونمایی از آن تصمیم داریم یک کمپین با موضوع حقوق بشر و کودکان قربانی جنگ راه‌اندازی کنیم. این تهیه‌کننده آثار موسیقایی مرتبط با موسیقی انقلاب در ادامه با گرامیداشت سالروز تشییع پیکر ۱۷۵ شهدای غواص دوران دفاع‌مقدس بیان کرد: موسسه فرهنگی- هنری کساء این افتخار را داشت که همزمان با گرامیداشت این اتفاق مهم 2 قطعه موسیقایی «اشک آینه» به خوانندگی میلاد هارونی و «یک، هفت، پنج» با تقدیم به مادران و همسران شهدا  به خوانندگی کیان مقدم را منتشر کند که امیدوارم گام کوچکی در راستای حفظ و حراست میراث گرانقدر این شهدای عزیز برای نسل امروز انقلاب اسلامی باشد.

پیش‌فروش «همشهری» آغاز شد
پیش‌فروش نمایش «همشهری» به کارگردانی مازیار ملکی آغاز شد. به گزارش فارس، پیش‌فروش نمایش «همشهری» به نویسندگی و کارگردانی مازیار ملکی با تخفیف 5٠ درصدی در سایت تیوال آغاز شد. این نمایش با بازی سید پویا بیکی از ساعت 18، روز دوشنبه، 29 خرداد در تالار مولوی به صحنه می‌رود. این نمایش درباره زندگی مرد جوانی به نام فرشاد است، فرشاد از پیدا کردن شغلی مناسب ناامید شده و بحران اقتصادی تا حدی بر او مسلط شده که او را ناچار می‌کند حتی به رابطه‌ای عاشقانه که روزی رویاهای زیبایی برایش می‌دید پایان دهد اما در نقطه پایان کیمیا، نامزد او راهی نرفته را پیش پای فرشاد می‌گذارد و از او می‌خواهد یک آگهی به خصوص در روزنامه همشهری منتشر کند. علاقه‌مندان می‌توانند بلیت‌های این نمایش را از سایت تیوال خریداری کنند.

اکران «شاعران زندگی»
در هنر و تجربه
اکران فیلم مستند «شاعران زندگی» به کارگردانی شیرین برق‌نورد و تهیه‌کنندگی مجتبی میرتهماسب از چهارم تیر در گروه سینمایی هنر و تجربه آغاز می‌شود. به گزارش فارس، اکران فیلم مستند «شاعران زندگی» به کارگردانی شیرین برق‌نورد و تهیه‌کنندگی مجتبی میرتهماسب از چهارم تیرماه در گروه سینمایی هنر و تجربه آغاز می‌شود. این مستند که روایتی شاعرانه از زندگی، کار و دغدغه‌های شیرین پارسی، شالیکار، فعال محیط‌زیست و فعال اجتماعی در حوزه زنان است، خردادماه در نخستین حضور بین‌المللی خود در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم سبز سئول که بزرگ‌ترین جشنواره فیلم‌های محیط‌زیستی در آسیاست به نمایش درآمد و جایزه ویژه هیات‌داوران را دریافت کرد.

شما به سایه باغات خویش خوش باشید
«سفره رنگین» با صدای محمدجواد موحد و شعری از محمدمهدی سیار منتشر شد. این اثر موسیقایی اعتراضی به وضعیت اقتصادی و تبعیض در کشور است. به گزارش تسنیم، «سفره رنگین» عنوان تازه‌ترین اثر موسیقایی تولید شده با شعری از محمدمهدی سیار است که در ژانر موسیقی اعتراض و عدالت تولید شده است. این اثر هنری با صدای محمدجواد موحد و آهنگسازی کامران میرزایی در باشگاه ترانه و موسیقی راه تولید شده است. «سفره رنگین» دربردارنده سروده‌ای از کتاب «حق‌السکوت» سیار است. در بخش‌هایی از این شعر می‌خوانیم:
مباد سفره رنگین‌تان کپک بزند
خلاف میل شما چرخکی فلک بزند
به پاسبان محل بسپرید نگذارد
گرسنه‌ای سر این کوچه نی‌لبک بزند
شما به صحت ایمان خود شک نکنید
درخت دین جماعت اگر شتک بزند
شما به سایه باغات خویش خوش باشید
اگرچه باز گلویی دم از فدک بزند
رها کنید علی را که مثل هر شب خویش
به زخم کهنه و نان جوش‌اش نمک بزند...


Page Generated in 0/0054 sec