printlogo


کد خبر: 177054تاریخ: 1396/3/29 00:00
اخبار

تشکیل کمیته ویژه بررسی فروش گاز به ترکیه در مجلس
عضو کمیسیون انرژی مجلس از بررسی قرار‌داد فروش گاز به ترکیه در کمیته ویژه کمیسیون متبوعش خبر داد.
حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری در گفت‌وگو با تسنیم، از تشکیل کمیته‌ای ویژه در کمیسیون متبوعش برای بررسی قرار‌داد فروش گاز به ترکیه خبر داد و گفت: قرار است در این کمیته ویژه، ابعاد گوناگون قرار‌داد فروش گاز به ترکیه و اینکه فروش گاز به ترکیه ناشی از کدام قرار‌داد و محکومیت ایران ناشی از کدام محکومیت بوده، بررسی شود. وی درباره ترکیب کمیته ویژه مجلس به منظور بررسی قرار‌داد فروش گاز به ترکیه، گفت: این کمیته متشکل از کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس، کارشناسان شرکت ملی گاز و اعضای کمیته‌های گاز و پتروشیمی و همچنین کمیته حقوقی، قراردادها و امور بین‌الملل کمیسیون انرژی مجلس است.

کاهش نفوذ ایران در منطقه جزو اهداف اصلی آمریکاست
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در مصاحبه‌ای تلاش برای کاهش نفوذ ایران در منطقه را جزو «اهداف اصلی» دولت آمریکا توصیف کرد. به گزارش تسنیم، «جوزف دانفورد» در مصاحبه‌ای در پاسخ به سوالی درباره رفتارهای ایران در منطقه گفت: «من هیچ تغییری در رفتارهای ایران در منطقه مشاهده نکرده‌ام. نیروهای قدس سپاه پاسداران کماکان از طریق نیروهای نایب و شبه‌نظامی‌اش در عراق و سوریه و از طریق حزب‌الله در لبنان در حال اعمال نفوذ مخرب است». جمهوری‌ اسلامی ایران همواره ادعاهای آمریکا و کشورهای غربی درباره ایفای نقش مخرب در منطقه را رد کرده است. این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که بغداد و دمشق همواره کمک‌های ایران به دولت‌های این کشورها در مقابله با گروه تروریستی داعش را ستوده‌اند. رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا که با «دیفنس‌وان» مصاحبه می‌کرد همچنین مدعی شد ایران در کشور یمن هم نقشی غیرسازنده داشته است. وی گفت مقابله با نفوذ ایران در منطقه جزو اهداف اصلی آمریکا در منطقه است. دانفورد گفت: «حمایت ایران [از حوثی‌ها] در یمن نیز غیرسازنده بوده و تهران همچنان برای متحدان نزدیک ما مانند اسرائیل و اردن، تهدید به حساب می‌آید. بنابراین کاهش این نفوذ مخرب همچنان یکی از اهداف اصلی آمریکا در منطقه است».

با هلاکت باقیمانده تروریست‌ها
تیم تروریستی در قصرقند کاملاً منهدم شد
فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: تیم تروریستی‌ای که از چند روز پیش در منطقه قصرقند با آنها درگیر شده بودیم روز یکشنبه با کشته شدن ۵ نفر دیگر از عناصر آن به طور کامل منهدم شد. سردار محمد پاکپور در گفت‌وگو با فارس با اشاره به عملیات چند روز اخیر در جنوب شرق کشور و منطقه قصرقند سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تیم تروریستی‌ای که از روز پنجشنبه در منطقه قصرقند با آنها درگیر شده بودیم امروز (یکشنبه) به طور کامل منهدم شد. وی افزود: باقی‌مانده این تیم پس از تعقیب توسط تیم‌های اطلاعاتی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه ظهر امروز در محاصره افتادند و پس از درگیری به هلاکت رسیدند. پاکپور تأکید کرد: در این عملیات 5 نفر از تروریست‌ها کشته شدند و کسی از آنها زنده نماند. فرمانده نیروی زمینی سپاه افزود: پس از عملیات مقابله با آنها در روز پنجشنبه و کشته شدن 2 نفر از عناصر این تیم تروریستی، باقی‌مانده آنها به کوه‌ها متواری شده بودند امروز پس از تعقیب و گریز در نزدیکی منطقه قصرقند به هلاکت رسیدند. پاکپور با بیان اینکه هویت این تروریست‌ها هنوز مشخص نشده است، گفت: این تروریست‌ها اعضای گروهک‌ تروریستی انصارالفرقان بودند و هویت آنها در حال بررسی است.

پیام شفاهی روحانی به امیر قطر ابلاغ شد
معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در نشستی با وزیر خارجه قطر، پیام روحانی را به امیر این کشور ابلاغ کرد. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری قطر، حسین جابری‌انصاری پیام شفاهی حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان را به شیخ تمیم بن‌حمد آل‌ثانی امیر قطر ابلاغ کرد. براساس این گزارش، جابری‌انصاری این پیام را روز شنبه در جریان نشست با شیخ محمد بن‌عبدالرحمن آل‌ثانی، وزیر خارجه قطر ابلاغ کرده است. این خبرگزاری به جزئیات بیشتری در این باره اشاره نکرد.


Page Generated in 0/0063 sec