printlogo


کد خبر: 177064تاریخ: 1396/3/29 00:00
نبض جامعه

عضو کمیسیون آموزش مجلس خبر داد
پیگیری خرید و فروش سؤالات امتحانات نهایی
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: کمیته آموزش‌وپرورش مجلس شورای اسلامی مأمور شده است ماجرای خرید و فروش سوالات امتحانات نهایی را پیگیری کند.
فاطمه سعیدی در رابطه با شائبه‌های مطرح‌شده در رابطه با لو رفتن سوالات امتحانات نهایی  به تسنیم اظهار کرد:‌ در رابطه با لو رفتن سوالات امتحانات نهایی گزارش مستندی به دست مجلس نرسیده است. وی افزود: به دلیل حواشی مطرح شده در رابطه با امتحانات نهایی و ادعای برخی دانش‌آموزان درباره لو رفتن سوالات، کمیته آموزش‌وپرورش مجلس شورای اسلامی این موضوع را پیگیر خواهد کرد، چرا که نمرات امتحانات نهایی در کنکور تاثیر مثبت 25 درصدی دارد. عضو کمیسیون آموزش‌ و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در رابطه با سخنان اخیر سخنگوی دولت در رابطه با گروگانگیری در آموزش‌وپرورش بابت پرداخت حق‌الزحمه امتحانات نهایی گفت: آقای نوبخت همواره در کلامش ادب و متانت خاصی داشت اما باید پذیرفت معلمان حق و حقوق خود را می‌خواهند و وقتی یک معلم بازنشسته می‌شود انتظار دارد پاداش بازنشستگی خود را همانند کارکنان سایر دستگاه‌ها بموقع دریافت کند. سعیدی ادامه داد: حق‌الزحمه تصحیح اوراق امتحانات نهایی یک سال است پرداخت نشده؛ آیا یک سال تأخیر برای پرداخت حق‌الزحمه امتحانات زمان اندکی است؟  

«حق‌الزحمه امتحانات» معلمان تا پایان خردادماه پرداخت می‌شود
رئیس اداره آموزش‌وپرورش سازمان برنامه و بودجه از پرداخت حق‌الزحمه امتحانات معلمان تا پایان خردادماه خبر داد. علی اللهیار ترکمن، رئیس اداره آموزش‌وپرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به این پرسش که «معوقات مربوط به حق‌الزحمه امتحانات معلمان چه زمانی پرداخت می‌شود؟»، به فارس اظهار داشت: حق‌الزحمه امتحانات را با تخصیص مربوط به خردادماه پرداخت می‌کنیم. وی افزود: البته مقداری از این معوقه را از منابع داخلی استان‌ها شروع به پرداخت کرده‌ایم و با جا‌به‌جایی منابع و همکاری آموزش‌وپرورش این کار را شروع کردیم و بعضی استان‌ها درصدی را پرداخت کردند. اللهیار با بیان اینکه براساس حق‌الزحمه امتحانات، پرداخت‌ها سطح‌بندی دارد، خاطرنشان کرد: رقم از طراح سوال تا کسی که تکثیر سوالات را انجام می‌دهد، برگزار‌کننده و مصحح متفاوت است و آنها که در اولویت هستند را با همکاری آموزش‌وپرورش استان‌ها شروع به پرداخت کردیم. رئیس اداره آموزش‌وپرورش سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: تا زمانی که تخصیص‌های خردادماه به خزانه می‌رود، حق‌الزحمه امتحانات با حقوق خرداد پرداخت می‌شود.

دستگیری متهمی که جوراب‌هایش بوی تریاک می‌داد!
سرکلانتر سوم پلیس پایتخت از دستگیری متهمی خبر داد که داخل جورابش 113 گرم مواد مخدر جاسازی کرده بود. به گزارش فارس،‌ سرهنگ رحمان نعمتی بیان داشت: در تحقیقات انجام شده مشخص شد فردی در خیابان کریم‌خان، پارک بهجت‌آباد و خیابان مطهری اقدام به فروش مواد مخدر می‌کند. با مشخص شدن این موضوع عوامل موادمخدر سرکلانتری برای بررسی موضوع به محل اعزام شده و مظنون را به طور نامحسوس تحت نظر و رفت و آمد وی را بررسی کردند که صحت اطلاعات به دست آمده تایید شد. وی با اشاره به شناسایی پاتوق و مخفیگاه این متهم افزود: عوامل تخصصی سرکلانتری توانستند متهم را پس از هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند. این مقام مسؤول تصریح کرد: در بازرسی بدنی از متهم در داخل جوراب وی مقدار 108 گرم مواد مخدر سنتی و 5 گرم موادمخدر صنعتی به طور بسته‌بندی شده کشف و ضبط شد. متهم به همراه اموال کشف شده، برای سیر مراحل قانونی تحویل پایگاه سوم پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ شد.


Page Generated in 0/0064 sec