printlogo


کد خبر: 177069تاریخ: 1396/3/29 00:00
اخبار

فراخوان شعر «رقص شمشیر جاهلی»
فراخوان کشوری شعر «رقص شمشیر جاهلی» درباره هجو تناقض‌های دنیای وارونه با همکاری بنیاد فرهنگی سیدالشهدا(ع)، حوزه هنری استان البرز و دبیرخانه دومین جشنواره بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی منتشر شد.  به گزارش تسنیم، در پی تأکیدات مقام معظم رهبری بر رسالت شاعران متعهد درباره روشنگری عمومی و نشان دادن عکس‌العمل‌های مناسب هنری و شعری نسبت به تناقض‌های آشکار سیاسی و فرهنگی در دنیای امروز و انتقاد نسبت به عملکرد طنزگونه نهادهای بین‌المللی و قدرت‌های مستکبر جهانی همچون آمریکا و پیروان مرتجع آنها در اداره امور جهان و دم زدن از موضوعاتی چون حقوق بشر، مبارزه با تروریسم و... فراخوان سراسری شعر با عنوان «رقص شمشیر جاهلی» را با محوریت کلی هجو تناقض‌های دنیای وارونه امروز تدوین و منتشر شد.  براساس این فراخوان؛ اشعار باید در هر یک از قالب‌های شعری و به شکل طنز، هجو یا انتقادی سروده شود. ارسال آثار صرفاً از طریق دبیرخانه مجازی به نشانی www. artiraniha. ir  انجام می‌شود.  تقدیر از آثار برگزیده و همایش ادبی نیز در اواخر تیرماه برگزار خواهد شد.

تازه‌ترین جزئیات از «آخرین داستان»
صداگذار انیمیشن «آخرین داستان» اعلام کرد صدای این انیمیشن به نویسندگی و کارگردانی اشکان رهگذر برای نخستین بار در سینمای ایران به شکل دالبی اتمس انجام می‌شود.  به گزارش فارس، علیرضا علویان با بیان اینکه طراحی و ترکیب صدای انیمیشن سینمایی«آخرین داستان» بتازگی آغاز شده، گفت: شرکت دالبی نزدیک به چندین سال است سیستم صوتی دالبی اتمس
(Dolby Atmos) را ارائه داده اما در سینمای ایران تاکنون هیچ فیلمی از این سیستم استفاده نکرده است. پرویز پرستویی، حسن پورشیرازی، باران کوثری، فرخ نعمتی، شقایق فراهانی، ملیکا شریفی‌نیا‌، زهیر یاری،  اشکان خطیبی  و بانیپال شومون از دیگر بازیگرانی هستند که صداپیشگی 14 نقش اصلی انیمیشن«آخرین داستان» را برعهده دارند.  انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» به نویسندگی و کارگردانی اشکان رهگذر برداشتی آزاد از داستان «ضحاک» شاهنامه است که داستانی از اواخر حکومت جمشید تا ابتدای حکومت آفریدون را روایت می‌کند و از سال 89 در استودیوی هورخش در حال ساخت است و تولید آن در نیمه دوم امسال به پایان می‌رسد.  «آخرین داستان» در سال 2016 به دعوت جشنواره انسی در بازار فیلم جشنواره بین‌المللی کن به‌عنوان یکی از 4 انیمیشن سینمایی برتر در حال تولید جهان معرفی شد.

«فلسطین» روی دیوار گالری عالی
نمایشگاه پوستر فلسطین با موضوع بیداری اسلامی و جنایات حکام مرتجع کشورهای اسلامی در نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری به نمایش درمی‌آید.  به گزارش تسنیم، نمایشگاه پوستر فلسطین، منتخب آثار سیدحمید شریفی‌آل‌هاشم، از هنرمندان پیشکسوت انقلاب از تاریخ 29 خرداد 1396 در نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری و موزه هنرهای معاصر فلسطین برگزار خواهد شد.  در این ‌نمایشگاه بیش از 30 اثر این هنرمند با موضوع فلسطین، بیداری اسلامی و جنایات حکام مرتجع کشورهای اسلامی در معرض دید مخاطبان قرار خواهد گرفت.  این نمایشگاه  همزمان با فرا رسیدن روز قدس، از تاریخ بیست‌ونهم خرداد 1396 در نگارخانه عالی حوزه هنری و موزه هنرهای معاصر فلسطین افتتاح می‌شود و تا 12 تیرماه دایر خواهد بود.

بادیگارد در وین
فیلم سینمایی«بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا به بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی وین راه یافت. به گزارش تسنیم، فیلم سینمایی بادیگارد در ادامه حضور در جشنواره‌های بین‌المللی به بخش مسابقه اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم وین راه یافت.  فیلم سینمایی بادیگارد که پیش ‌از این نامزد عنوان جایزه اصلی 3 رشته در جشنواره بین‌المللی فیلم مادرید شده بود، در بخش بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم وین نیز پذیرفته شد. گفتنی است، فیلم سینمایی بادیگارد به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا و تهیه‌کنندگی احسان محمدحسنی یکی از محصولات سازمان هنری- رسانه‌ای اوج است که پس از درخشش در جشنواره سی‌وچهارم فیلم فجر و جشنواره‌های سینمایی داخلی کشور، مورد اقبال گسترده مردم و منتقدان نیز قرار گرفت.


Page Generated in 0/0065 sec