printlogo


کد خبر: 177070تاریخ: 1396/3/29 00:00
رویدادها

«یتیم‌خانه‌ ایران» در شبکه نمایش خانگی
شورای صدور پروانه نمایش خانگی با عرضه فیلم سینمایی«یتیم‌خانه ایران» و ۷ عنوان دیگر موافقت کرد. به گزارش تسنیم، در جلسه21 خرداد شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثریت اعضا برگزار شد، با عرضه فیلم‌های «آباجان» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی هاتف علیمردانی، سریال «عاشقانه» (قسمت 17تا14) به تهیه‌کنندگی مشترک هومن کبیری/ مهدی گلستانه و کارگردانی منوچهر هادی،«یتیم خانه ایران» به تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان و کارگردانی ابوالقاسم طالبی، «احتمال باران اسیدی» به تهیه‌کنندگی روح‌الله برادری و کارگردانی بهتاش صناعی‌ها،
«باد و مه» به تهیه‌کنندگی ناصر دهقانی و کارگردانی محمدعلی طالبی، «316» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی پیمان حقانی، «آسه آسه قصه قصه (قسمت6)» به تهیه‌کنندگی علیرضا گلدیانی و کارگردانی مشترک علی فروتن/ حمید گلی و «خیالباف» به تهیه‌کنندگی احمدرضا یاری و کارگردانی فرامرز هادی موافقت شد. همچنین در این جلسه با عرضه10 عنوان فیلم خارجی، 2 عنوان فیلم مراکز فرهنگی و جشنواره‌ها و 7 عنوان فیلم مستند و آموزشی موافقت به عمل آمد.

«رستاخیز داعش...» منتشر شد
کتاب «رستاخیز داعش: تاریخ، راهبرد و رویکرد آخرالزمانی دولت اسلامی» توسط نشر اسم و با ترجمه‌ حامد قدیری منتشر شد. به گزارش مهر، کتاب «رستاخیز داعش: تاریخ، راهبرد و رویکرد آخرالزمانی دولت اسلامی» توسط نشر اسم و با ترجمه‌ حامد قدیری منتشر شد. کتاب «رستاخیز داعش» جدیدترین کتابی است که با موضوع شناخت داعش در ماه‌های اخیر منتشر شده است. این کتاب اثر ویلیام مک‌کنتس، حاصل تحقیقات و مطالعات زیاد او روی گروه‌های تکفیری، بویژه داعش است. کتابی که یکی، ‌دو سال گذشته تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین آثار در حوزه‌ تکفیری‌ها و داعش در غرب و سطح جهان شده. مک‌کنتس که دکترای مطالعات خاورمیانه را دارد و مدتی هم به‌عنوان مشاور وزارت خارجه آمریکا در امور خاورمیانه و تکفیری‌ها بوده، سال‌هاست روی گروه‌های تکفیری مطالعه می‌کند. او در این کتاب با استفاده از اطلاعات و منابع دست اولی که طی سال‌های گذشته به‌دست آورده است، روایتی از ظهور و شکل‌گیری داعش ارائه می‌دهد که در دل آن می‌توانیم با عمق اندیشه‌های گروهی که خود را دولت اسلامی می‌نامد و دست به کشتار وحشیانه‌ مردم در جای‌جای جهان می‌زند آشنا می‌شویم. کتاب «رستاخیز داعش: تاریخ، راهبرد و رویکرد آخرالزمانی دولت اسلامی» با قیمت ۲۸۵۰۰ تومان در ۳۸۴ صفحه توسط نشر اسم روانه‌ بازار شده است.

آغاز پیش‌تولید «هاتف»
داریوش یاری قرار است برای محرم امسال سریال «هاتف» را روی آنتن رسانه ملی ببرد. به گزارش مهر، سریال «هاتف» در ۱۰ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای تولید می‌شود و داستان معلمی است که به اصرار پدرش راهی کربلا می‌شود. در این سفر پدر به دلایلی از دنیا می‌رود و وصیتنامه نیمه‌کاره‌ای از او می‌ماند... فیلمنامه این سریال توسط فروغ فروهیده نوشته شده و داریوش یاری قرار است کارگردانی آن را بر عهده داشته باشد. این سریال قرار است در شهرهای گیلان و تهران تولید شود و همچنین لوکیشن‌هایی هم در عراق دارد و گروه زمانی را هم برای تصویربرداری به این کشور می‌روند. «کربلا جغرافیای یک تاریخ» از جمله فیلم‌های داریوش یاری درباره امام حسین(ع) بوده است.

برگزاری«کبوتران مسجد دوردست»
سی‌وچهارمین نشست «کبوتران مسجد دوردست» در استقبال از روز جهانی قدس، از سوی دفتر ادبیات بیداری حوزه هنری و همکاری جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار می‌شود. به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، نشست «کبوتران مسجد دوردست» 30 خردادماه از ساعت 18 در سالن سلمان هراتی حوزه هنری با شب شعر فلسطین تحت عنوان «قدس ما را آزاد خواهد کرد» برگزار خواهد شد و طی آن شاعرانی از کشورهای ایران، فلسطین، بحرین، یمن، پاکستان و افغانستان در محضر دکتر زهرا مصطفوی، فرزند گرامی امام راحل، به شعرخوانی می‌پردازند. همچنین در سی‌وچهارمین نشست «کبوتران مسجد دوردست» از سخنان و مشارکت دیگر ادیبان، هنرمندان، محققان و فعالان فرهنگی حوزه مقاومت بهره برده خواهد شد. لذا از علاقه‌مندان دعوت می‌شود ضمن حضور در این محفل افطار میهمان برگزارکنندگان باشند. علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست می‌توانند به سالن سلمان هراتی حوزه هنری مراجعه کنند.


Page Generated in 0/0062 sec