printlogo


کد خبر: 177082تاریخ: 1396/3/29 00:00
چهارگوشه

قتل عام 25 یمنی توسط ائتلاف سعودی
بمباران یک منطقه تجاری عمومی در استان صعده در شمال یمن توسط جنگنده‌های عربستان سعودی موجب شهادت 25 نفر از شهروندان بیگناه شد. طبق اعلام منابع یمنی، بازار المشنق در منطقه‌ای مرزی در صعده، یکشنبه در چندین نوبت مورد هدف بمباران شدید جنگنده‌های متجاوز سعودی قرار گرفت و ده‌ها تن از مردم روزه‌دار را به خاک و خون کشید. در همین حال توپخانه ارتش رژیم سعودی هم با گلوله‌باران منطقه و هدف قرار دادن امدادگران مانع نجات و کمک‌رسانی به مصدومان شدند. منابع یمنی پیش‌بینی می‌کنند به دلیل شدت حملات سعودی‌ها تعداد شهدا و مجروحان بیش از تعداد اعلام شده باشد.

انفجار تروریستی در کلمبیا
در جریان انفجاری قوی که یک مرکز خرید در بوگوتا، پایتخت کلمبیا را لرزاند 3 زن کشته شدند؛ شهردار این شهر نیز این انفجار را تروریستی خواند. این انفجار، صبح یکشنبه در مرکز خرید در نزدیکی زونا روئسا رخ داد که یکی از مکان‌های گردشگری لوکس در کلمبیا محسوب می‌شود. ارتش آزادی‌بخش ملی کلمبیا موسوم به «ELN» دست داشتن در این انفجار تروریستی را رد کرد. گروه فارک نیز هرگونه دست داشتن در انفجار اخیر را رد کرده است.

حمله سرباز افغان به نظامیان آمریکایی
ارتش آمریکا اعلام کرد در جریان تیراندازی یک سرباز افغان به سوی نیروهای آمریکایی 7 نظامی آمریکایی زخمی شدند. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای این حمله را ستود اما اعلام نکرد که طالبان مسؤول این حمله است. هفته گذشته، 3 سرباز آمریکایی به دست یک نیروی افغان در ننگرهار کشته شدند. طالبان مسؤولیت این حمله را پذیرفت و اعلام کرد این حمله به دست یک نفوذی به داخل ارتش افغانستان صورت گرفته که به دنبال فرصت برای حمله به سربازان خارجی بود.

اخراج صدها فلسطینی از قدس
پلیس رژیم صهیونیستی، روز شنبه صدها فلسطینی را از شهر اشغالی قدس و اراضی اشغالی 1948 اخراج کرد. آحارونوت در گزارش خود نوشت: علت اخراج فلسطینی‌ها نداشتن مجوز ورود بود. وزارت امنیت داخلی و پلیس اسرائیل به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم پیشنهاد داده بودند با ابطال فوری همه مجوزهای ورود گروهی از خانواد‌ه‌های ساکن کرانه باختری رود اردن که برای دیدن خویشاوندان خود به قدس و اراضی 48 رفته بودند، موافقت کند که نتانیاهو جمعه با این پیشنهاد موافقت کرد.


59 کشته در بزرگ‌ترین تراژدی انسانی پرتغال
آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های غرب پرتغال بزرگ‌ترین فاجعه طبیعی در این کشور طی دهه‌های اخیر را رقم زد.
به گزارش یورونیوز، ژرژ گومش، وزیر مسائل داخلی پرتغال از مرگ 59 نفر و سوختگی و مصدومیت 56 تن دیگر در این سانحه خبر داد. اکثر قربانیان این حریق سرنشینان خودروهایی بودند که در مسیر میان 2 روستا در منطقه لیریا اسیر شعله‌های آتش شدند. 600 آتش‌نشان از پرتغال و اسپانیا برای مهار حریق به جنگل‌های غرب پرتغال اعزام شدند که دست‌کم ۶ تن از آنان در جریان حریق مصدوم شده‌اند. آنتونیو کوستا، نخست‌وزیر پرتغال که شامگاه شنبه برای نظارت بر عملیات امداد و نجات به محل آتش‌سوزی رفت، این حادثه را «بزرگ‌ترین تراژدی انسانی پرتغال در سال‌های اخیر» خواند. دمای هوا در بسیاری از مناطق پرتغال در روزهای گذشته به بالای ۴۰ درجه رسیده است. خشکی هوا و وزش بادهای تند از جمله دلایل وقوع و گسترش حریق‌های فصلی در این کشور به شمار می‌رود.
 


Page Generated in 0/0068 sec