printlogo


کد خبر: 177125تاریخ: 1396/3/30 00:00
اخبار

«درون‌داد» نوشته می‌شود
رحیم مخدومی از تالیف خاطرات 60 نفر از زندانیان نظامی دوران طاغوت که در زندان‌های دوره پهلوی شکنجه دیده و در اسارت بوده‌اند، خبر داد. به گزارش فارس، رحیم مخدومی نویسنده، پیرامون تازه‌ترین اثرش اظهار داشت: مدتی است مشغول تالیف خاطرات مبارزان انقلابی دوران طاغوت هستم. وی در ادامه با بیان اینکه «درون داد» عنوان این کتاب خاطرات است، تصریح کرد: در این اثر خاطرات 60 نفر از  زندانیان رژیم طاغوت که علیه شاه قیام کرده و راهی زندان و شکنجه شده‌اند روایت می‌شود. مخدومی با اشاره به نام کتاب، افزود: «درون‌داد» به معنای دادی است که از درون نظام طاغوت شنیده شد، هر چند رژیم تنها بیرون را مدنظر داشت و از درون غافل بود اما نظامیانی که برای حفظ تاج و تخت  تربیت شده بودند ظلم به مردم را برنتابیدند و از درون با طاغوت به مبارزه برخاستند. این امر البته به پیروزی انقلاب اسلامی کمک شایانی کرد. از این نویسنده تاکنون آثاری نظیر: «چه کسی ماشه را خواهد کشید»، «جنگ پا برهنه»، «آنان که رفتند»،  «نرگس»، «یک آسمان هیاهو»، «معلم فراری» و «هر کسی کار خودش» منتشر شده است.

ثبت‌نام پنجمین دوره باشگاه طنز
باشگاه طنز و کاریکاتور انقلاب اسلامی فراخوان ثبت‌نام پنجمین دوره باشگاه طنز انقلاب اسلامی را منتشر کرد. به گزارش فارس، ثبت‌نام پنجمین دوره آموزش مجازی طنز مطبوعاتی آغاز شد. این آموزش‌ها که به همت باشگاه طنز و کاریکاتور انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، به صورت مجازی و در بستر نرم‌افزار پیام‌رسان تلگرام و جهت آموزش افراد 18 تا 35 سال انجام خواهد شد. پیش از این نیز باشگاه طنز و کاریکاتور انقلاب اسلامی سابقه برگزاری 4 دوره آموزش مجازی طنز مطبوعاتی و تربیت طنزنویسان مومن و انقلابی را در کارنامه خود داشت. متقاضیان جهت شرکت در این دوره آموزشی می‌توانند به آدرس  
www.rahrahtanz.ir  مراجعه کنند.

«رؤیای ایرانی» در به اضافه مستند
بیست‌ویکمین قسمت برنامه «به اضافه مستند» با حضور دکتر محمدحسین ساعی رئیس دانشکده ارتباطات و رسانه دانشگاه صداوسیما به بررسی مستند «رویای ایرانی» خواهد پرداخت. مستند «رویای ایرانی» ساخته مصطفی رضوانی و از محصولات اداره فیلم و نمایش بسیج و مرکز مستند سفیر فیلم است. این  فیلم روایتی است از حضور ۱۰ روزه یک خبرنگار آمریکایی به نام «کیلب ماپین» در ایران  که در پی نخستین نامه رهبر انقلاب اسلامی به جوان‌های اروپایی و آمریکایی به ایران سفر کرده و به دنبال دیدار با نویسنده نامه است. حضور ۱۰ روزه او مقارن با مناسبت‌های بزرگ ملی و مذهبی در ایران است که تجربیات ارزشمندی از ایران برای او به ارمغان می‌آورد. برنامه «به اضافه مستند» با اجرای علی صدری‌نیا، به تهیه‌کنندگی سیدمحمدحسین میری، کارگردانی محمدرضا رضاییان و سردبیری مهدی خانعلی‌زاده سه‌شنبه هر هفته ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش می‌شود و بازپخش‌ آن چهارشنبه‌ها ساعت ۱۰ صبح و جمعه‌ها ساعت ۱۳:۴۵ خواهد بود.

در قد و قامت حَلّت بفِناها فانی
مهدی جهاندار از جمله شاعران برجسته کشورمان به مناسبت اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران و پرتاب موشک به مواضع داعش شعری ضد صهیونیستی سروده و اشاره‌ای به سردار شهید طهرانی‌مقدم داشته است.
در قد و قامت حَلّت بفِناها فانی
عاشق خط مقدّم حسن تهرانی
الذینَ بَذلوا مُهجَتهم آنانند
که رسیدند به پاکوبی و دست افشانی
ما که سهلیم، ز ما خوب‌تران جا ماندند
آه آه از غم بی‌نانی و بی‌ایمانی
عارفان طفل دبستان جنونند همه
بنشین تا بنشینند به ابجد خوانی
روی قبرش بنویسید که عاشق بوده است
عاشق سوختن شیطنت و شیطانی
نوبت «وصل» دعا کن که به ما هم برسد
یار تو دیرپسند و صف ما طولانی
***
هنوز هم سپاه فیل را نشانه رفته است
گمان نکن پرنده ات به آشیانه رفته است
ز صعده یمن بگیر تا دمشق و الخلیل
و ما رمیتَ إذ رمَیت تا کجا نرفته است
سپاه زینب اینک استوار و ذوالفقار پوش؛
گذشت آنکه کاروان به تازیانه رفته است
گزینه‌های روی میز را به رخ کشیده‌اند
شنیده‌ای شتر به خواب پنبه‌دانه رفته است؟
فاِنّما یُجاهدُ لِنفسهِ، خوشا کسی
که عاشقانه آمده است و عاشقانه رفته است


Page Generated in 0/0053 sec