printlogo


کد خبر: 177126تاریخ: 1396/3/30 00:00
رویدادها

آغاز ثبت‌نام مستند مسابقه «ضدگلوله»
مهدی ماهان، کارگردان مستند مسابقه «ضدگلوله» از شروع فرصت ثبت‌نام در این مستند مسابقه خبر داد و گفت: این مستند مسابقه که بعد از تجربه مستند مسابقه «فرمانده» تولید شده است، شامل آیتم‌های رزمی و نظامی است که در آن از سلاح جنگی با گلوله‌های گازی استفاده شده است. سامانه‌ امتیازدهی مسابقه یک سامانه‌ لیزری است که در کنار تیراندازی واقعی اهداف را مورد اصابت قرار می‌دهد و بعد از آن در سامانه ثبت می‌کند. شرکت‌کنندگان این مسابقه ۶ روز و ۷ شب تمام در صحنه ساخت مستند و در محیط کاملا نظامی هستند؛ همچنین سلاح‌هایی که کار با آنها به شرکت‌کنندگان آموزش داده می‌شود، در اختیارشان قرار می‌گیرد. به گزارش روابط عمومی خانه مستند انقلاب اسلامی، ماهان اضافه کرد: شرکت‌کنندگان هدف این مسابقه جوانان بین ۱۷ الی ۴۰ سال هستند و از سراسر کشور شرکت‌کنندگان انتخاب و پس از مصاحبه‌ حضوری در خانه مستند به مسابقه دعوت می‌شوند. علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام در این مسابقه به وب‌سایت مستند مسابقه ضدگلوله به آدرس www.zgolole.ir مراجعه فرمایند.

«مدرسه رمان» فراخوان داد
فراخوان ثبت‌نام چهارمین دوره آموزشی «مدرسه رمان» در موسسه فرهنگی- هنری «شهرستان ادب» منتشر شد. نویسندگان جوان از بیستم خرداد تا بیستم تیرماه به مدت 2 ماه فرصت دارند با مراجعه به پایگاه اینترنتی مدرسه‌ رمان یا سایت شهرستان ادب اقدام به ثبت‌نام کنند. داشتن سابقه ادبی و داستان‌نویسی لازمه‌ ثبت‌نام در مدرسه‌ رمان است. مدرسه رمان در مرحله‌ پس از ثبت‌نام، از افرادی که دارای توانمندی ادبی قابل‌قبولی باشند، درخواست طرح رمان خواهد کرد. منتخبان نهایی از میان ارائه‌کنندگان طرح رمان، به انتخاب اساتید مدرسه، وارد مدرسه خواهند شد و طی یک دوره‌ 10 ماهه، ضمن آموزش‌های لازم و مرتبط با نوشتن رمان توسط اساتید دانشگاه و نویسندگان و منتقدان صاحبنام کشور، زیر نظر یکی از اساتید مدرسه رمان مشغول نگارش رمان خود خواهند شد. پایان دوره‌ مدرسه مصادف خواهد بود با پایان رمان هر یک از هنرجویان مدرسه. این رمان‌ها پس از تایید کیفیت توسط استاد مربوط، توسط نشر شهرستان ادب منتشر و به بازار کتاب عرضه خواهد شد. «مدرسه رمان شهرستان ادب» به عنوان نخستین و تخصصی‌ترین مدرسه رمان در ایران، سال 1393 افتتاح شد و تا به امروز 3 دوره‌ موفق را پشت سر گذاشته است.

«تاریخ زشتی» منتشر شد
کتاب «تاریخ زشتی» نوشته «اومبرتو اکو» با ترجمه هما بینا و کیانوش تقی‌زاده انصاری در موسسه متن منتشر شد.
به گزارش مهر، اومبرتو اکو، هنرنویس، رمان‌نویس، فیلسوف و مترجم ایتالیایی پس از نگارش کتاب تاریخ زیبایی، نوشتاری را نیز به تاریخ زشتی اختصاص داده است. اکو در این کتاب به مفاهیم متعددی از زشتی پرداخته است. در فصول اول کتاب به زشتی در جهان کلاسیک؛ ‌مفاهیم شیفتگی، مرگ، شهادت؛ روز قیامت، ‌دوزخ، اهریمن؛ هیولاها و نشانه‌های منحوس؛ زشت، مضحک، شرم‌آور؛ و زشتی زن از دوران باستان تا دوره‌  باروک پرداخته شده است. از فصل هفتم اهریمن در دنیای مدرن؛ جادوگری و شیطان پرستی، سادیسم؛ فیزیکا کوریوسا؛ رمانتیسم و رستگاری زشتی؛ ناشناخته‌ها؛ برج فولادی و برج عاج؛ جنبش‌های پیشتاز و پیروزی زشتی؛ زشتی دیگری،‌ گیچ و کمپ؛ و در نهایت زشتی در روزگار ما بررسی شده است. این فیلسوف ایتالیایی پیش از این، «تاریخ زیبایی» را در سال 2004 به زبان انگلیسی منتشر کرده بود، این اثر در سال 1390 با ترجمه هما بینا از سوی موسسه متن منتشر شد و تا سال 1392 به چاپ سوم رسید. این کتاب با قیمت 34 هزار و 500 تومان عرضه شده است.

«ریور» ایتالیا میزبان 3 فیلم از حوزه هنری
سازمان سینمایی حوزه هنری با ۳ فیلم کوتاه «مادر»، «گزارشگر» و «سیخفیل» در یازدهمین جشنواره «ریور» ایتالیا حضور دارد. به گزارش تسنیم، فیلم‌های کوتاه «مادر» «گزارشگر» ساخته محمدرضا خردمندان و «سیخفیل» ساخته سامان غنایمی است. جشنواره «ریور» فیلم‌های کوتاه داستانی، مستند، انیمیشن و دانشجویی با مدت زمان از 100 ثانیه تا 30 دقیقه را به رقابت می‌گذارد. این جشنواره داورانی از 3 کشور انگلستان، پرتغال و ایتالیا دارد که همه فیلمساز، فیلمنامه‌نویس یا تهیه‌کننده هستند. یازدهمین جشنواره فیلم کوتاه «ریور» از 26 خرداد تا 9 تیر در شهر پادوای ایتالیا در حال برگزاری است.
 


Page Generated in 0/0175 sec