printlogo


کد خبر: 177137تاریخ: 1396/3/30 00:00
اخبار

جنایتی که ایالت ویرجینیا را غرق خشم کرد
قتل دختر 17 ساله مسلمان آمریکایی
یک دختر نوجوان مسلمان اهل ایالت ویرجینیای آمریکا، روز یکشنبه پس از اقامه نماز صبح و ترک مسجد از سوی مردی مورد ضرب و شتم قرار گرفته، ربوده شده و به قتل رسید. به گزارش رویترز، پلیس فدرال فیرفاکس کانتی در ایالت ویرجینیا در بیانیه‌ای اعلام کرد این حمله بامداد روز یکشنبه و پس از آن روی داد که قربانی به همراه چندین تن دیگر از دوستانش در حال ترک مسجد در منطقه مسلمان‌نشین استرلینگ بودند که با راننده یک خودرو درگیری لفظی پیدا می‌کنند. راننده در یک مرحله از خودرو پیاده و به دختر حمله‌ور می‌شود و او را مورد ضرب و جرح قرار می‌دهد. دوستانش در پی این حمله از محل متواری می‌شوند ولی دختر جوان ناپدید می‌شود و جست‌وجوی یک ساعته پلیس و ماموران برای یافتن وی به نتیجه‌ای نمی‌رسد. تا اینکه پلیس اعلام کرد حدود ساعت 3 بامداد به وقت محلی بقایای جسد یک زن که احتمال می‌رود متعلق به این دختر مسلمان باشد، در تالابی در منطقه استرلینگ پیدا شده است. پلیس از بازداشت راننده این خودرو به نام داروین مارتینز 22 ساله به اتهام قتل این دختر مسلمان خبر داده است. سخنگوی پلیس اعلام کرد این حمله پس از درگیری لفظی میان راننده و دختران روی داد و مقامات احتمال وجود انگیزه‌های نفرت‌پراکنانه را در این حمله منتفی نمی‌دانند. شاهدان می‌گویند راننده خودرو با چوب بیس‌بال به سمت دختران حمله‌ور شد. این دختر نوجوان پس از ضرب و جرح مفقود شد و تصور می‌شود راننده وی را از روبه‌روی مسجد ربوده باشد. این قتل موجی از خشم و ناراحتی در منطقه مسلمان‌نشین در ویرجینیا واقع در 30 مایلی حومه واشنگتن ایجاد کرده است. شورای روابط مسلمانان آمریکا پیش‌تر در گزارشی اعلام کرد تعداد حملات ضد مسلمانان در آمریکا در سال 2016 حدود 57 درصد افزایش یافته و از 1409 مورد در سال 2015، به 2213 مورد در سال گذشته رسیده است.


انفجار در زادگاه شیخ عیسی قاسم
وزارت کشور بحرین مدعی شده که در پی یک انفجار در روستای الدراز دست‌کم یک نیروی امنیتی بحرینی کشته و ۲ تن دیگر زخمی شده‌اند. وزارت کشور بحرین ادعا کرده این انفجار در نزدیکی خانه شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان این کشور در روستای الدراز رخ داده است. بر این اساس تمام ورودی‌های منطقه الدراز توسط نیروهای امنیتی بسته شده و خودروهای ورودی و خروجی مورد بازرسی دقیق قرار می‌گیرند. نیروهای ویژه نیز در منطقه حضور یافتند.

6/65 میلیون بی‌خانمان در جهان
طبق اعلام سازمان ملل، میزان بی‌خانمانی در جهان که بر اثر عواملی چون جنگ، خشونت، خشکسالی و قحطی ایجاد شده، در پایان سال 2016 به 6/65 میلیون نفر رسیده است. میزان بی‌خانمانی در جهان در سال 2016 در مقایسه با سال قبل از آن، 300 هزار نفر بیشتر شده است. طبق گزارش سازمان ملل، سال 2016 حدود 3/40 میلیون نفر مجبور به ترک منازل و انتقال به یک منطقه دیگر در کشورشان شدند. سوریه، عراق و کلمبیا بیشترین میزان این نوع بی‌خانمان‌ها را در جهان داشتند.
 
قطع ارتباط زمینی قطر با جهان
رژیم سعودی با پایان یافتن مهلت 14 روزه به اتباع قطر برای ترک خاک عربستان، گذرگاه مرزی سلوی را که تنها راه ارتباطی قطر با جهان خارج محسوب می‌شود، بست. عربستان در حالی به  بهانه «دلایل امنیتی احتیاطی» ورود یا عبور شهروندان قطری از این گذرگاه به خاک این کشور را ممنوع کرده که این اقدام در حقیقت در چارچوب تنبیهات و تحریمات سعودی، امارات و بحرین علیه دوحه صورت می‌گیرد. به گزارش روزنامه الحیات، پس از تصمیم ریاض برای قطع روابط دیپلماتیک با دوحه، روند زندگی عادی در این گذرگاه طی 2 هفته گذشته متوقف شده بود و تنها کامیون‌های قطری در این گذرگاه دیده می‌شدند که عربستان را به سمت قطر ترک می‌کردند. گذرگاه سلوی اوایل سال 2017 با ثبت ورود و خروج ۳۷ هزار و ۲۶۷ مسافر، پرترددترین گذرگاه در جهان بود.


Page Generated in 0/0055 sec