printlogo


کد خبر: 177157تاریخ: 1396/3/31 00:00
بیش از یک‌سوم تروریست‌های تحت نظر وزارت کشور انگلیس اسلام‌ستیزان سفیدپوست هستند
تروریسم سفید میراث دولت می

ترزا می‌، نخست‌وزیر غرق در بحران انگلیس بیش از پیش مورد نفرت جامعه و انتقاد رسانه‌ها قرار گرفته است. او پس از 2بار مقصر قلمداد شدن توسط هم‌حزبی‌های محافظه‌کارش به‌خاطر از دست دادن اکثریت پارلمانی و سپس ناکارآمدی در کنترل فاجعه حریق برج گرنفل، حالا در بحران راست‌گرایی افراطی در بریتانیا گرفتار شده است. او در حالی در بازدید از مسجد فینزبری پارک لندن متعاقب حمله تروریستی نژادپرستان سفیدپوست انگلیسی به نمازگزاران مسلمان، حادثه مزبور را که یک کشته و 10 زخمی بر جای گذاشت، هجوم به تمام مسلمانان ندانست که خود از سوی کارشناسان جزیره، یکی از عوامل مقصر در رشد نژادپرستی در این کشور معرفی می‌شود. او در بازدید از مسجد شمال لندن با شعارهای معترضانه اهالی محله مسلمان‌نشین فینزبری مواجه شد چرا که حملات اسلام‌ستیزانه و نژادپرستانه، بزرگ‌ترین دستاورد او طی 7 سال وزارت کشور و کمتر از یک سال ریاست بر دولت است. روزنامه ایندیپندنت فاش کرد که می ‌پیش از زیر گرفته شدن نمازگزاران در بامداد دوشنبه گذشته طی دوران کوتاه نخست‌وزیری‌اش بیش از هر مقام دیگر انگلیسی با استفاده از لفظ «تندروی اسلامی»، جامعه مسلمان این کشور را به عقاید افراطی و دست داشتن در ترورها متهم کرده اما در همان حال آمار رسمی درباره رشد اسلام‌ستیزی را پنهان می‌کند. به گزارش این روزنامه، آمار وزارت کشور بریتانیا که خود می 7 سال وزارتش را برعهده داشته است، نشان می‌دهد که در سال 17-2016 یک‌سوم افرادی که طی برنامه شبکه ضدتروریسم انگلیس تحت نظر قرار گرفته‌اند یا عقاید دست راستی افراطی داشته یا به آنها متمایل بوده‌اند. این نسبت در سال پیش از آن یک‌چهارم و 2 سال پیش تنها 10 درصد بوده است. به عبارت دیگر، اسلام‌ستیزی یا تروریسم سفید در دوران صدارت می ‌در حال تبدیل شدن به خطر اصلی در بریتانیاست. حال چهره کسانی مثل درن آزبورن، تروریست سفیدپوست 47 ساله ولزی که مسلمانان لندنی را همراه با شعارهایی درباره قتل آنها زیر گرفت، در حال بیرون آمدن از زیر سایه چهره‌های عربی-آفریقایی تروریست‌های منسوب به اسلامگرایی افراطی است. این در حالی است که رئیس دولت نزدیک‌ترین متحد بین‌المللی دولت می‌ یعنی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا همچنان حمله تروریستی علیه مسلمانان لندن را محکوم نکرده است.
سانسور اتاق مرگ برج گرنفل
در حالی که دولت انگلیس و اسکاتلندیارد به انتشار قطره‌چکانی اخبار درباره فاجعه آتش‌سوزی برج گرنفل لندن ادامه می‌دهند، افشای کشف 42 جسد تنها در یک اتاق از برج مزبور افکار عمومی جزیره را شوکه کرد. یکی از همسایگان برج گرنفل به روزنامه میرر گفته است که تیم امداد و نجات 42 جسد سوخته ساکنان این برج را داخل یک اتاق یافته‌اند اما پلیس در این رابطه توضیحی نمی‌دهد.
او به نقل از یکی از دوستان آتش‌نشانش گفته است که در همان روز آتش‌سوزی در داخل ساختمان 42 جسد شامل کودکان و افراد مسن داخل یک اتاق کشف شده‌اند اما امدادگران اجازه افشای این فاجعه را ندارند. پیدا شدن این تعداد قربانی حریق در یک اتاق نشان‌دهنده پیروی آنها از دستورالعملی است که در ساعات اولیه حریق از آتش‌نشانی لندن دریافت کرده بودند: «داخل یک اتاق بروید و درزهای آن را با پتو بگیرید تا از آتش در امان بمانید!» صادق‌خان، شهردار لندن در همان روز نخست پس از اطلاع از این راهنمایی غیرمسؤولانه اداره آتش‌نشانی ابراز خرسندی کرده بود که ساکنان به حرف مسؤولان مربوطه گوش نکرده و خود را به پایین رسانده‌اند اما پیدا کردن 42 جسد در یک اتاق ابعاد دیگری از فاجعه چهارشنبه گذشته را مشخص می‌کند. بعد از حادثه حریق در این برج، لیلی آلن، خواننده پاپ مشهور بریتانیایی با حضور در برنامه زنده اتاق خبر شبکه بی‌بی‌سی دولت را به مخفی کردن حقایق در این فاجعه متهم کرد که بلافاصله او را از استودیو بیرون کردند. هنوز معلوم نیست پلیس لندن قربانیان اتاق مرگ را در اعلام آمار 79 قربانی گرنفل محاسبه کرده است یا خیر اما هرچه هست تمام رسانه‌های انگلیسی، قربانیان را بالای 100 نفر برآورد کرده‌اند.
 


Page Generated in 0/0062 sec