printlogo


کد خبر: 177165تاریخ: 1396/3/31 00:00
اخبار

اعلام شرایط استفاده از خمیر مرغ
سازمان ملی استاندارد ایران با برگزاری نشست‌های تخصصی در کمیته فنی تدوین استاندارد، استاندارد خمیرمرغ را تدوین و اجرای آن را تصویب کرده است. به گزارش تسنیم، وحید مرندی‌مقدم، معاون نظارت بر اجرای استاندارد با اشاره به برگزاری جلسات مدیریتی درباره تولید سوسیس و کالباس گفت: طبق استاندارد تدوین‌شده، تولیدکنندگان موظف به رعایت شرایط و الزامات استفاده از خمیرمرغ در سوسیس و کالباس هستند، در غیر این صورت استفاده از خمیر مرغ در تولید سوسیس و کالباس همچنان ممنوع است. وی الزامات و شرایط استفاده از خمیر مرغ در سوسیس و کالباس را استفاده از مرغ‌های مورد تایید سازمان دامپزشکی، تولید خمیر مرغ در کارخانه تولید سوسیس و کالباس، ممنوعیت حمل و نقل خمیر مرغ در بین واحدهای تولیدی، ممنوعیت استفاده از بافت‌های غیرمجاز (روده و کبد)، تولید روزانه خمیر مرغ، استفاده از خمیر مرغ در فرآورده‌های 60 – 40 درصد، استفاده اجباری از روکش یا پوشش زرد رنگ که روی آن به صورت خوانا «کالباس با خمیر مرغ» نوشته شده باشد، دانست و تاکید کرد: فقط واحدهای تولیدی دارای پروانه تولید از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجاز به تولید فرآورده سوسیس و کالباس با استفاده از خمیر مرغ هستند.


همراه اول، اول شد
نتایج رتبه‌بندی و انتخاب اپراتورهای برتر سال ۹۵ در حوزه‌های ثابت و سیار براساس الگوی بومی رگولاتوری اعلام شد. براساس این ارزیابی در بخش دارندگان پروانه اپراتورهای سیار «شرکت ارتباطات سیار ایران»، در بخش دارندگان پروانه انتقال داده مبتنی بر فناوری بیسیم ثابت (FWA) «شرکت ارتباطات مبین‌نت»، در بخش دارندگان پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP) «شرکت انتقال داده‌های آسیاتک» و در نهایت در بخش دارندگان پروانه ارائه خدمات انتقال داده از طریق ماهواره (SAP) «شرکت ارتباطات ماهواره‌ای سامان» حائز رتبه برتر نسبت به سایر شرکت‌ها شدند. علی‌اصغر عمیدیان، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این باره گفت: ارزیابی، رتبه‌بندی و انتخاب اپراتورهای برتر در حوزه‌های ثابت و سیار برای ایجاد فضای رقابتی سالم، قانون‌مداری، رعایت الزامات پروانه‌ای و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در سال ۹۵ انجام پذیرفته است. وی ابراز امیدواری کرد با ادامه این روند در سال‌های آتی شاهد رشد کمی و کیفی خدمات در این حوزه باشیم.


۶ میلیون نفر بیکارند
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:‌ طبق آمار رسمی، در سال گذشته نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به تعداد بیکاران کشور افزوده شد. به گزارش خانه ملت، سلمان خدادادی با تاکید بر اقدامات تحقیقاتی و عملیاتی دولت برای کاهش فقر و بیکاری در کشور، از افزایش یک میلیون و 300 هزار نفری بیکاران نسبت به سال 95 سخن گفت و افزود: آمار بیکاران در سال جاری نسبت به سال قبل 2/1 درصد افزایش پیدا کرد. وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی دیگر نمی‌توان تنها به انجام تحقیقات و فعالیت‌های پژوهشی اکتفا کرد، افزود: فعالیت‌های میدانی به اندازه کافی انجام شده، بنابراین در حال حاضر باید برای حل مشکلات گام برداشت. خدادادی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 6 میلیون بیکار در کشور زندگی می‌کنند، تصریح کرد: این آمار گاهی 10 میلیون نفر هم گزارش می‌شود، از این رو با توجه به این آمارها و در شرایط فعلی باید راهکارهای عملیاتی و میدانی صورت داد که یک مورد آن برداشت 5/1میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغالزایی در مناطق محروم است.


ابلاغ بخشنامه پرداخت وام به تولید
بانک مرکزی بخشنامه جدید خود را برای اختصاص منابع ۳۰ هزار میلیاردی به واحدهای تولیدی به سیستم بانکی ابلاغ کرد. به گزارش تسنیم، براساس توافقات به عمل آمده میان بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط و اجرایی کردن دستور مقام معظم رهبری برای ایجاد رونق تولید و کمک به تحقق رشد اقتصادی، قرار شده در فاز دوم طرح رونق برای تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز تعداد 10 هزار بنگاه‌ اقتصادی، تأمین منابع مالی مورد نیاز 6 هزار طرح‌ نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی حداقل 60 درصد و تأمین مالی مورد نیاز برای بازسازی و نوسازی تعداد 5 هزار واحد اقتصادی از رقم 30 هزار میلیارد تومان منابع در اختیار متقاضیان قرار گیرد.


Page Generated in 0/0073 sec