printlogo


کد خبر: 177176تاریخ: 1396/3/31 00:00
آوای شهر

توسط رئیس شورای شهر انجام شد
ابلاغ کرایه‌های سال ۹۶ به شهرداری
رئیس شورای شهر تهران از ابلاغ کرایه‌های سال ۹۶ به شهرداری تهران خبر داد. مهدی چمران به میزان گفت: مصوبه افزایش کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی در سال ۹۶ سرانجام پس از اعتراضات فرمانداری و تایید شورای حل اختلاف به شهرداری تهران ابلاغ شد. وی افزود: طی 2 روز گذشته مصوبه افزایش کرایه‌ها جهت اجرا به شهرداری تهران ابلاغ شده است.  رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اجرایی شدن مصوبه افزایش کرایه‌ها تصریح کرد: پس از ابلاغ مصوبه، شهرداری تهران موظف است طبق قانون، مصوبه شورای شهر تهران را اجرا کند. چمران درباره اقدامات صورت گرفته به منظور نصب برچسب کرایه‌های جدید روی تاکسی‌ها اظهار کرد: در روزهای آینده شهرداری تهران مقدمات اجرای مصوبه شورا را فراهم خواهد کرد و باید علاوه بر نصب برچسب کرایه‌های جدید روی شیشه تاکسی‌ها، کارت‌ها و بلیت جدید نیز برای مترو صادر شود. وی در رابطه با میزان افزایش کرایه‌های حمل‌ونقل در سال ۹۶ خاطرنشان کرد: طبق مصوبه شورا و تایید شورای حل اختلاف، افزایش ۱۰درصدی برای کرایه‌های تاکسی و همچنین ۱۵ درصدی برای بلیت مترو و اتوبوس در نظر گرفته شده است.

تشریح خدمات اتوبوسرانی در روز قدس
شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تمهیدات این شرکت به مناسبت روز جهانی قدس را اعلام کرد. به گزارش «وطن امروز»، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران طی اطلاعیه‌ای ضمن گرامیداشت روز قدس اعلام کرد: در راستای رفاه حال شهروندان برای عزیمت به محل برگزاری روز قدس در دانشگاه تهران سرویس‌های ویژه‌ای از ساعت ۹ صبح روز دوم تیرماه برقرار خواهد شد. براساس این اطلاعیه، شرکت واحد با ۲۵۰۰ اتوبوس به شهروندان از مبادی میدان رسالت، چهارراه تهرانپارس، میدان نبوت، خراسان، پایانه خاوران، شهرک شهید بروجردی، حکیمیه، شهرک شهید محلاتی، تجریش، میدان راه‌آهن، بازار دوم نازی‌آباد، ابوذر، میدان آزادی، فلکه دوم صادقیه، شهرک شهید باقری، آذری،  یافت‌آباد، شهرک ولیعصر(عج)، تهرانسر، دولت‌آباد و ۱۳ آبان (رجایی) آماده خدمات‌رسانی خواهد بود.

احتمال بروز پدیده گرد و غبار در پایتخت
معاون پایش و نظارت اداره کل محیط‌زیست استان تهران گفت: با توجه به وجود بیابان‌های اطراف تهران و خشکسالی، احتمال بروز پدیده گرد و غبار در پایتخت وجود دارد. محمدرستگاری افزود: در واقع آلودگی هوای شهر تهران در نیمه اول و دوم سال به 2 دسته تقسیم می‌شود که در نیمه اول سال منشأ آن گرد و غبار محلی است که بر اثر وزش باد ایجاد می‌شود و در نیمه دوم سال نیز به دلیل فقدان بارش و کاهش نزولات آسمانی و آلودگی ناشی از احتراق خودروها و پدیده اینورژن ایجاد می‌شود.  وی ادامه داد: موضوع آلودگی ناشی از احتراق خودروها بدین معنی نیست که خودروها در نیمه اول سال آلوده نیستند بلکه در نیمه دوم سال پدیده اینورژن (وارونگی هوا) آلودگی را تشدید می‌کند.  رستگاری تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌هایی که در چند دهه گذشته در کشور داشته‌ایم امسال بارش‌ها نسبت به قبل بهتر بوده ولی نسبت به درازمدت افزایش چشمگیری نداشته و این دلیل باعث ایجاد افزایش بیابان‌های اطراف تهران و خشکسالی شده و این موضوع پدیده گردو غبار را ایجاد می‌کند و احتمال بروز پدیده گرد و غبار نیز در پایتخت وجود دارد.  معاون پایش و نظارت اداره کل محیط‌زیست استان تهران افزود: اینکه زمان پدیده گرد و غبار مشخص باشد، مشخص نیست بلکه این موضوعی کلی است و به وزش باد بستگی دارد.
 


Page Generated in 0/0050 sec