printlogo


کد خبر: 177190تاریخ: 1396/3/31 00:00
اخبار

شجاعی‌طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی شد
سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی طی حکمی به عنوان «مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری» منصوب شد. به گزارش فارس، فاضل نظری، معاون هنری حوزه هنری طی حکمی رسمی سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی را به عنوان «مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری» معرفی کرد. در بخشی از حکم طباطبایی آمده است: «بدیهی است اقدام و عمل در میدان رزم و جهاد فرهنگی در سایه باور به وعده‌های الهی نیازمند عزمی راسخ، ثبات قدم و تلاشی خستگی‌ناپذیر است. ان‌شاءالله با بهره‌مندی از ظرفیت‌های منحصر به فرد هنرمندان و سرمایه‌های انسانی مرتبط با این مرکز در کنار آن استفاده از حضور، تلاش و انگیزه هنرمندان جوان انقلابی، قدم‌های موثری در جهت تحقق رسالت اساسی حوزه هنری در این عرصه برداشته شود».

سنگ‌اندازی‌های سیاسی  وزارت فرهنگ
دبیر جشنواره مردمی «رسول آفتاب» به تلاش برای احیای مجدد این جشنواره که با هدف مبارزه با فتنه تشکیل شده اشاره کرد و گفت: وزارت ارشاد دولت یازدهم نه تنها برای برگزاری همکاری نکرد بلکه سنگ‌اندازی‌هایی هم داشت. به گزارش فارس، رحیم مخدومی اظهار داشت: سال گذشته ششمین دوره از جشنواره مردمی «رسول آفتاب» برگزار نشد. برگزاری جشنواره منتفی نیست و ما تاکنون جلسات و نشست‌های متعددی را برای موضوعات مختلف برگزار کرده‌ایم. دبیر جشنواره مردمی «رسول آفتاب» با اشاره به عدم پایبند بودن ارشاد به وظایفش خاطرنشان کرد: وزارت ارشاد طبق بندی که موظف است به تشکل‌های مردمی کمک کند متاسفانه نگاه سیاسی دارد و تنها به تشکل‌های اصلاح‌طلب کمک می‌کند، به منتقدان کمک که نمی‌کند هیچ سنگ‌اندازی هم می‌کند. وی با تاکید بر عدم تعطیلی جشنواره مردمی خاطرنشان کرد: ما قصد تعطیلی این جشنواره مردمی را نداریم و مدام در صدد تامین اعتبار هستیم تا جشنواره ادامه یابد. گفتنی است، جشنواره مردمی «رسول آفتاب» که با هدف مبارزه با فتنه 5 سال پیش راه‌اندازی شد اما در دوره ششم که باید سال95 برگزار می‌شد به دلیل برخی مشکلات برگزار نشد. گفتنی است بعد بین‌المللی هم در مقاطعی مدنظر بود.

تکذیب خبر تحریم «اکسیدان» توسط حوزه هنری
نمایش فیلم سینمایی «اکسیدان» در سینماهای حوزه هنری در چند روز گذشته خبرساز شده است. پردیس آزادی برخلاف سایر سینماها همچنان پیش‌فروش بلیت‌های این فیلم را آغاز نکرده و این امر باعث شده برخی رسانه‌ها از احتمال تحریم این فیلم در سینماهای وابسته به حوزه هنری صحبت به میان آورند. اما در روزهای گذشته، سینما آزادی اقدام به نصب پوستر فیلم «اکسیدان» در کنار فیلم «رگ خواب» کرد تا وضعیت نمایش فیلم حامد محمدی در سینماهای حوزه هنری پیچیده‌تر شود. به گزارش صبا، رضا سعیدی‌پور، مدیر سینما آزادی درباره نمایش فیلم «اکسیدان» در این پردیس سینمایی گفت: اکران فیلم «اکسیدان» در سینما آزادی، از روز چهارشنبه آغاز می‌شود و من تا به امروز خبری درباره عدم انتخاب این فیلم سینمایی برای نمایش در سینماهای حوزه هنری نشنیده‌ام. او همچنین در ادامه به نکته جالبی اشاره می‌کند و می‌گوید حوزه هنری فیلم‌های سینمایی را تحریم نمی‌کند بلکه برخی فیلم‌ها را برای نمایش انتخاب نمی‌کند: «حوزه هنری اینگونه نیست که فیلم‌های سینمایی را تحریم کند، این نهاد با توجه به میزان سالن‌های سینمایی که در اختیار دارد و اغلب آنها تک‌سالنه هم هستند، تصمیم می‌گیرد که از میان فیلم‌هایی که سرگروه دارند، کدام یک را برای نمایش انتخاب کند».

«بادیگارد» در بازار نشر
کتاب زندگینامه شهید عبدالله باقری از سوی انتشارات روایت فتح منتشر شد.
به گزارش تسنیم، کتاب «بادیگارد» یازدهمین شماره از مجموعه مدافعان حرم به زندگینامه داستانی شهید عبدالله باقری پرداخته است. شهید مدافع حرم «عبدالله باقری‌نیارکی» متولد 29 فروردین‌ماه سال 61 از پاسداران سپاه انصارالمهدی(ع) و اعضای تیم حفاظت بود که داوطلبانه برای دفاع از حرم عقیله بنی‌هاشم به سوریه رفته و در شب تاسوعای سال 94 به دست تروریست‌های تکفیری در حومه شهر حلب به شهادت رسید. از این شهید والامقام، 2 فرزند دختر به نام‌های محدثه 12 ساله و زینب 5 ساله به یادگار مانده است.


Page Generated in 0/0057 sec