printlogo


کد خبر: 177191تاریخ: 1396/3/31 00:00
رویدادها

«ایستاده در غبار» سریال می‌شود
سریال «ایستاده در غبار» همزمان با سالگرد ربایش جاویدالاثر احمد متوسلیان روی آنتن شبکه یک می‌رود. به گزارش تسنیم، سریال «ایستاده در غبار» همزمان با سالگرد ربایش جاویدالاثر احمد متوسلیان و همراهانش روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود و روایت سینمایی مستندگونه از کودکی «احمد» و زندگی‌اش در سال‌های انقلاب اسلامی و پس ‌از آن حضورش در دفاع مقدس و ربایش وی در بیروت است. این سریال براساس فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» ساخته‌شده و بخش اعظمی از آن را تصاویر مربوط به فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» تشکیل می‌دهد. مینی‌سریال «ایستاده در غبار» که در 6 قسمت 30 دقیقه‌ای تولید شده است، نسبت به نسخه سینمایی آن دقایق بیشتری را به کودکی متوسلیان، درگیری‌های پاوه، حضور «احمد» در بیروت و... اختصاص داده است. مینی‌سریال «ایستاده در غبار» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی حبیب‌الله والی‌نژاد از جمعه 9 تیرماه از ساعت 22:15 روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود. فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» محصول مرکز فیلم و سریال اوج، برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین جلوه‌های ویژه میدانی و بصری و بهترین طراحی صحنه و لباس از جشنواره سی‌وچهارم فیلم فجر بوده که تحسین منتقدان را به دنبال داشته است.

«خانه‌ای در خیابان چهل‌و‌یکم» در نمایش خانگی
فیلم سینمایی «خانه‌ای در خیابان چهل‌و‌یکم» به کارگردانی حمیدرضا قربانی توسط موسسه هنرهای تصویری سوره میهمان خانه‌ها شد. به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، سعید خندق‌آبادی، مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره درباره توزیع نسخه نمایش خانگی فیلم سینمایی «خانه‌ای در خیابان چهل‌و‌یکم» به کارگردانی حمیدرضا قربانی در سطح کشور گفت: «خانه‌ای در خیابان چهل‌و‌یکم» یک فیلم شریف و بسیار موفق بوده که توزیع آن از امروز آغاز شده و هموطنان عزیز می‌توانند نسخه با کیفیت و قانونی «خانه‌ای در خیابان چهل‌و‌یکم» را در فروشگاهای معتبر سراسر کشور و همچنین از وب‌سایت هنرهای تصویری سوره تهیه کنند.

تولید ماکت مقوایی  مسجدالاقصی برای کودکان
ماکت «مسجدالاقصی و قبه..‌الصخره» از سوی مرکز سرگرمی‌های سازنده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید و عرضه شد.
به گزارش تسنیم، مجموعه‌ «مجسمه‌های مقوایی» تلاش دارد به مخاطبان خود روش‌های طراحی و ساخت حجم‌ها را بیاموزد. از این مجموعه که به افزایش مهارت و دقت در ساخت حجم‌ها کمک می‌کند بتازگی ماکت «مسجدالاقصی و قبه‌الصخره» وارد بازار شده است. گفتنی است، یکی از راه‌های آموزشی، استفاده از بازی و سرگرمی است. مرکز سرگرمی‌های سازنده‌ کانون نیز با توجه به اهداف خود مبنی بر توجه به نیاز مخاطبان، آشنایی آنها با بناهای تاریخی را نیز در دستور کار خود قرار داده است.  این محصول در 6هزار نسخه در آستانه روز جهانی قدس سال 1396 تولید و با قیمت 6 هزار و 600 تومان عرضه شده است.

«پلاک بهشت» منتشر شد
انتشارات «مشق» خاطرات هنرمند شهید محمدعلی معصومیان از شهدای شاخص شهر بابل را در کتابی تحت عنوان «پلاک بهشت» چاپ و منتشر کرد. به گزارش تسنیم،  محمدعلی معصومیان متولد روستای بیشه‌سر از توابع شهر بابل است. مدتی در حوزه علمیه به درس حوزه مشغول بوده و بخشی از مقطع راهنمایی را در جبهه گذرانده است. وی پس از شرکت در عملیات قدس1، قدس2 و والفجر8 به عنوان غواص، در عملیات صاحب‌الزمان (عج) مجروح شد و بالاخره در عملیات کربلای4 که بار دیگر سمت غواصی را عهده‌دار بود، در جزیره ام‌الرصاص به شهادت رسید. پیکر او پس از 11 سال تفحص پیدا و در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد. از این شهید 2 اثر به نام‌های «زمزمه‌های شهود» و «یادداشت‌های اروند» به چاپ رسید. «پلاک بهشت»، زندگینامه و خاطرات شاخص معصومیان را در  138 عنوان تک‌صفحه‌ای روایت کرده که هرکدام از این خاطره‌ها بسته به اینکه مربوط به کدام برهه از زندگی شهید است از زبان افراد متفاوتی روایت شده است و در پایان تصاویری از مراحل مختلف زندگی معصومیان و تعدادی از آثار هنری او ضمیمه اثر شده است.
 


Page Generated in 0/0255 sec