printlogo


کد خبر: 177217تاریخ: 1396/4/1 00:00
اخبار

«عزت‌الله انتظامی» 93 ساله شد
روز گذشته عزت‌الله انتظامی، بازیگر برجسته سینما و تلویزیون 93 ساله شد. وی در سال 1303 در محله سنگلج تهران چشم به جهان گشود. جایزه دوم بازیگر مرد از جشنواره شیکاگو، جایزه بهترین بازیگر مرد از هفتمین جشنواره فیلم فجر، برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از دوازدهمین جشنواره فیلم فجر، دریافت لوح تقدیر در دهمین جشنواره فیلم فجر و برنده مجسمه سپاس بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جمله جوایزی هستند که انتظامی طی 80 سال فعالیت خود در عرصه بازیگری دریافت کرده است. به گزارش میزان، وی با گذراندن دوره‌های آموزشی تئاتر در یک مدرسه شبانه سینما و تئاتر از آلمان، به ایران بازگشت و به دلیل فضای نامناسب سینمای ایران از نظر اخلاقی، به کار دوبله فیلم، اجرای نمایش و حضور در تلویزیون روی آورد. در سال 1347 با بازی در فیلم « گاو » به کارگردانی داریوش مهرجویی وارد عرصه سینما شد. راه آبی ابریشم، چهل سالگی، زندگی با چشمان بسته، شب، مینای شهر خاموش، حکم، گاوخونی، دیوانه‌ای از قفس پرید، خانه‌ای روی آب، جهان‌پهلوان تختی، روز واقعه، روسری آبی، جنگ نفت‌کش‌ها و بانو از جمله آثار ارزشمندی هستند که انتظامی در آنها به ایفای نقش پرداخته است.

دعوت حوزه هنری برای همصدایی سینماگران با ملت فلسطین
سازمان سینمایی حوزه هنری در آستانه فرارسیدن روز قدس با صدور بیانیه‌ای از هنرمندان و سینماگران، صنوف و فعالان سینمایی برای حضور گسترده و باشکوه در راهپیمایی روز قدس دعوت به عمل آورد. به گزارش سوره سینما، سازمان سینمایی حوزه هنری در آستانه فرارسیدن روز قدس به منظور همدردی و همصدایی با ملت مظلوم فلسطین  با صدور بیانیه‌ای از هنرمندان و سینماگران، صنوف و فعالان سینمایی برای حضور گسترده و باشکوه در راهپیمایی روز قدس دعوت به عمل آورد. در این بیانیه آمده است: «بی‌تردید، هنرمندان و سینماگران متعهد اگرچه تاکنون با اهتمام به هنر مقاومت و پایداری و ثبت و ضبط مبارزات و انقلاب‌های آزادی‌بخش و جنبش‌های مقاومت در منطقه و جهان اسلام با ملت فلسطین، حزب‌الله لبنان، انقلاب مردم یمن، جنبش اعتراضی شیعیان بحرین و نبرد غرورآفرین ملت سوریه و عراق علیه داعش و گروه‌های تکفیری همصدا و همراه بوده و هستند یک‌بار دیگر به عنوان طلیعه‌داران قشر آگاه، استعمارستیز و عدالت‌خواه همگام با سایر اقشار مردم در راهپیمایی بزرگ و باشکوه روز جهانی قدس شرکت کرده و ضمن ابراز خشم و نفرت از استکبار جهانی از مبارزات حق‌طلبانه مردم مظلوم و مبارز فلسطین حمایت خواهند کرد».

 «خنده مستانه» تقدیم به پدر صنعت موشکی ایران
قطعه‌ «خنده مستانه» با تقدیم به پدر صنعت موشکی ایران، سردار شهید حسن طهرانی‌مقدم، منتشر شد. به گزارش تسنیم، پس از عملیات موشکی غیورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، علیه مواضع تروریست‌های داعش، قطعه «خنده مستانه» با صدای مجتبی الله‌وردی درباره پدر صنعت موشکی ایران، سردار شهید حسن طهرانی‌مقدم منتشر شد. این قطعه با شعری از استاد غلامرضا سازگار، آهنگسازی مجتبی الله‌وردی و تنظیم مزدک عباسی تهیه شده است.

اقباشاوی «نامه آخر» را به تلویزیون می‌برد
تصویربرداری اپیزود «نامه آخر» از مجموعه اپیزودیک «روزهای بهتر» به کارگردانی دانش اقباشاوی و تهیه‌کنندگی احمد زالی در منطقه فیروزکوه آغاز شد. به گزارش مهر، در خلاصه داستان اپیزود «نامه آخر» به قلم مینا خدیوی که در 4 دهه روایت می‌شود، آمده است: حامد و هما جست‌وجویی عاشقانه را آغاز می‌کنند اما... گیتی قاسمی، مجید واشقانی، ویدا جوان، نسیم ادبی، محیا اسناوندی، دریا دریایی و ناصر نوآموز بازیگرانی هستند که در این اپیزود به ایفای نقش می‌پردازند. دانش اقباشاوی که سابقه دستیاری فیلمسازانی چون احمدرضا درویش، ابراهیم حاتمی‌کیا و رسول صدرعاملی را داشته کارگردانی فیلم «تاج محل» و یکی از اپیزودهای فیلم عاشورایی «هیهات» را در کارنامه کاری خود دارد. «نامه آخر» پنجمین اپیزود از مجموعه «روزهای بهتر» است که تصویربرداری آن آغاز شده است و تا کنون اپیزودهای «آفتابخیزان»، «چهارگاه» و «بیم و امید» از این مجموعه روی آنتن رفته‌ است.


Page Generated in 0/0055 sec