printlogo


کد خبر: 177218تاریخ: 1396/4/1 00:00
رویدادها

«اعتیاد» سوژه 180 درجه
برنامه تلویزیونی ۱۸۰ درجه این هفته با موضوع چالش‌‌ها و اولویت‌های مبارزه با مواد مخدر روی آنتن می‌رود. به گزارش فارس، این برنامه ساعت 21 روز جمعه 2 تیر ماه با موضوع چالش‌ها و اولویت‌های مبارزه با مواد مخدر و با حضور پرویز افشار سخنگو و معاون کاهش تقاضا و مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر و فاطمه دانشور عضو شورای شهر تهران روی آنتن شبکه افق می‌رود. در هر قسمت از برنامه «180 درجه» با توجه به موضوع، یک هیات همراه در برنامه حضور دارد که به تناسب بحث، نظر 2 میهمان برنامه را مورد سوال قرار می‌دهند. این برنامه به صورت یک مجله با آیتم‌های جدید تولید می‌شود که به فراخور موضوعات متغیر است. این بخش‌ها شامل اسکایپ بین‌المللی، مستند ویژه، آیتم نوستالژی و یک آیتم طنز در تاکسی با حضور امید مهدی‌نژاد خواهد بود که یک یا چند مورد از آنها در هر برنامه پخش خواهد شد.

تکریم از خانواده شهید حسین‌زاده فیلمردار پرس‌تی‌وی
در جلسه‌ای با حضور رئیس رسانه ملی از خانواده شهید حبیب‌الله حسین‌زاده، تصویربردار شبکه پرس‌تی‌وی در کابل تجلیل شد. به گزارش روابط عمومی صداوسیما، در این جلسه عبدالعلی علی‌عسکری، رئیس رسانه ملی شهدا را انسان‌های وارسته و ارزشمندی برشمرد که با نثار جان بر عهد و پیمان خود در عمل به تکلیف و مسؤولیت خود وفادار ماندند. دکتر عسکری با بیان این نکته که شهادت در اسلام اوج تعالی انسان است، گفت: برترین کامیابی، بزرگ‌ترین پیروزی و والاترین مقام رسیدن به فیض شهادت است که این فیض عظما همواره نصیب انسان‌های مخلص و خداجو شده است. رئیس رسانه ملی در بخش دیگری از سخنانش شهید حسین‌زاده را از نیروهای خوب و خلاق شبکه پرس‌تی‌وی برشمرد و افزود: شهید حسین‌زاده فردی فعال، کوشا و حرفه‌ای در کار بود و تا آخرین لحظه تلاش کرد بهترین تصاویر را از تحولات منطقه برای شبکه پرس‌‌تی‌وی ارسال کند. حبیب‌الله حسین‌زاده، تصویربردار شبکه پرس‌تی‌وی دهم خرداد بر اثر حمله انتحاری گروه‌های تروریستی در شهر کابل به شهادت رسید.

انتشار «قندیل کوچک» اثر نویسنده شهید فلسطینی
 «قندیل کوچک» اثری از غسان کنفانی، نویسنده‌ شهید فلسطینی با ترجمه‌ غلامرضا امامی برای کودکان منتشر شد. به گزارش مهر، قندیل کوچک داستان امیرزاده‌ای است که پس از مرگ پادشاه باید حکومت را در دست بگیرد اما به فرمان پدر او باید خورشید را به قصر بیاورد. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «هنگامی که پیرمرد دانشمند از اتاق بیرون رفت، امیرزاده بسیار ناراحت شد و با خود فکر کرد هیچ‌گاه نمی‌تواند خورشید را به قصر بیاورد. در رویا و خیال، لباس‌های امیری را به تن کرد؛ لباس‌هایی که در بیداری نمی‌توانست بپوشد. همچنان که غرق در فکر و اندوه بود از پنجره‌ اتاق پیرمردی را دید که می‌خواست وارد قصر شود اما نگهبان‌ها به او اجازه نمی‌دادند». کنفانی یک معلم، نویسنده و روزنامه‌نگار بود که در تابستان سال ۱۳۵۱ هجری شمسی (ژوئیه ۱۹۷۲) در یک حادثه تروریستی در بیروت به دست عوامل موساد و با انفجار بمبی که در ماشینش قرار داده بودند، به همراه خواهرزاده‌اش ترور شد. این اثر که مناسب کودکان گروه سنی «ب» (۷ تا ۹ سال) است با قیمت 3 هزار تومان در بازار نشر وجود دارد.

اکران «ائو» در گروه هنر و تجربه
کارگردان فیلم «ائو» گفت: بعد از ماه رمضان برای پروانه نمایش فیلم اقدام می‌کنم و ترجیح می‌دهم امسال فیلمی در جشنواره فیلم فجر نداشته باشم. به گزارش فارس، اصغر یوسفی‌نژاد درباره زمان نمایش فیلم گفت: من ترجیح می‌دهم نمایش فیلم به شکل تخصصی صورت گیرد. پخش فیلم در گروه هنر و تجربه صورت می‌گیرد. وی درباره فیلمنامه جدید گفت: در حال نگارش فیلمنامه بعدی هستم و مراحل ابتدایی طرح را آغاز کرده‌ام. فیلمنامه جدید به لحاظ شرایط تولیدی مختصاتش نزدیک به کار قبلی ائو (خانه) است. یوسفی‌نژاد در ادامه تاکید کرد: فیلمنامه این اثر پیچیده‌تر خواهد بود و حساسیتم نسبت به کار قبلی بالا رفته، ترجیح می‌دهم امسال کاری نداشته باشم و وقتم را معطوف نگارش فیلمنامه و اکران فیلم «ائو» کنم. کارگردان «خانه» درباره پخش جهانی فیلم گفت: پخش جهانی فیلم برعهده محمد اطبایی است که ایشان کارشان را بخوبی در این حوزه بلدند و امیدوارم فیلم پتانسیل لازم برای حضور جهانی را داشته باشد.


Page Generated in 0/0129 sec