printlogo


کد خبر: 177226تاریخ: 1396/4/1 00:00
نبض جامعه

آخرین روز بهار با آلودگی
تهران برای گروه‌های حساس‌ ناسالم شد
مرکز پایش آلودگی هوا شاخص آلودگی هوای پایتخت را ۹۶ و در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» اعلام کرد. عدد ۱۰۰ به عنوان مرز میان هوای سالم و ناسالم تعریف می‌شود. به گزارش مهر، محمد رستگاری، معاون پایش و نظارت اداره کل محیط‌زیست استان تهران گفت: وضعیت کیفی هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» بوده است. وی افزود: در این بازه زمانی وضعیت آلاینده منواکسیدکربن سالم (۵۷)، ازن سالم (۹۵)، دی اکسید نیتروژن سالم (۸۹)، دی اکسید گوگرد پاک (۱۱)، ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون سالم (۷۱) و ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون ناسالم برای گروه‌های حساس (۱۰۸) بوده است.

خوزستان، ایلام و بوشهر
غبارآلود می‌شوند
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: طی 3 روز آینده در استان‌های خوزستان، ایلام و بوشهر وزش باد شدید و در برخی مناطق گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد. احد وظیفه به ایسنا اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها، بویژه در ساعات بعدازظهر در مناطقی از نیمه شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات خراسان شمالی، گیلان و شمال آذربایجان غربی افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. وی با بیان اینکه طی 3 روز آینده در ساعات بعدازظهر رشد ابر و بارش پراکنده در جنوب سیستان و بلوچستان دور از انتظار نیست، گفت: روز پنجشنبه (اول تیرماه) به سبب نفوذ جریان‌های شمالی، در مناطق شمالی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و سواحل غربی خزر کاهش نسبی دما، ابرناکی، وزش باد و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: طی 3 روز آینده خلیج فارس به سبب وزش باد شدید مواج پیش‌بینی می‌شود. به گفته وظیفه، آسمان تهران در روز پنجشنبه (اول تیر) شرایط جوی تهران، صاف، گاهی همراه با وزش باد، در بعضی ساعات افزایش باد با بیشترین و کمترین دمای ۳۸ و ۲۵ درجه سانتیگراد خواهد بود.

اعلام جزئیات برنامه‌های روز قدس
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: دانش‌آموزان با اجرای طرح «قدس قلب من است» و با شعار «به خانه‌ات برگرد» همراه با قشرهای مختلف مردم در روز جهانی قدس فریاد ضدصهیونیستی سر داده و حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین به نمایش می‌گذارند.  به گزارش «وطن امروز»، حامد علامتی گفت: این طرح با هدف ایجاد روحیه نشاط و حماسه دانش‌آموزی با محوریت حمایت از ملت مظلوم فلسطین، تقویت و حفظ روحیه دشمن‌ستیزی در بین دانش‌آموزان، ایجاد میدانی برای نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در راستای استکبارستیزی و تقویت بیداری اسلامی و بستری برای تعامل دانش‌آموزان در سطوح ملی و فراملی با محوریت بیداری اسلامی تدارک دیده شده است. دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ادامه داد: این حرکت یکی از موارد بحث و گفت‌وگو و روش جریان‌ساز است تا قشرهای مختلف بویژه دانش‌آموزان با استفاده از ظرفیت فراهم‌شده در مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس اظهارنظرهای خود را درباره نامشروع بودن مهاجرت یهودیان به فلسطین و جنایت‌های رژیم صهیونیستی و اشغال بیش از 65 سال فلسطین اعلام کنند. علامتی تصریح کرد: مقدماتی فراهم شده تا دانش‌آموزان با استفاده از تلفن همراه خود از این تریبون فیلم 30 ثانیه‌ای تهیه کرده و به دبیرخانه طرح «قدس قلب من است» ارسال کنند. وی بیان داشت: در قالب این پویش از دانش‌آموزان سراسر کشور خواسته شده در یک حرکت نمادین جمله «قدس قلب من است» را به صورت خلاقانه به نمایش بگذارند.


Page Generated in 0/0055 sec