printlogo


کد خبر: 177248تاریخ: 1396/4/1 00:00
پس از حمله موشکی سپاه به داعش، روز مبارزه با صهیونیست ها متفاوت از سال‌های گذشته است
راهپیمایی اقتدار در روز قدس

گروه سیاسی: فردا آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس است. در این روز مردم روزه‌دار ایران به رسم دیرین خود به خیابان‌ها می‌آیند و فریاد حمایت از مردم مظلوم فلسطین را سر می‌دهند. علاوه بر مردم ایران، مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان نیز در این روز به خیابان‌ها می‌آیند تا خشم و انزجار خود را از جنایات رژیم صهیونیستی اعلام کنند. به گزارش «وطن‌امروز» راهپیمایی روز جهانی قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین امسال ویژه‌تر و باشکوه‌تر از سال‌های گذشته است؛ چه اینکه پیش از این، آمریکا و همپیمانانش- با حمایت مالی عربستان‌سعودی- گروه‌های تروریستی همچون داعش و... را در جهان اسلام با هدف مصونیت رژیم صهیونیستی رشد و بسط دادند و در همین راستا تلاش داشتند این سناریو را نیز در خاک ایران عملیاتی کنند اما با هوشیاری دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی، تروریست‌های داعش نه‌تنها به اهداف خود دست پیدا نکردند که سپاه پاسداران در اقدامی قاطع با شلیک 6 موشک به مقر فرماندهی داعش، پیام روشنی به این گروهک تروریستی و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آن داد. بر همین اساس نیز مردم ایران فردا سی‌ونهمین راهپیمایی روز قدس را در بیش از 900 شهر کشور برگزار می‌کنند. آنان از ساعاتی پیش از آغاز رسمی مراسم به خیابان‌ها می‌آیند و در صفوف به هم پیوسته خشم و نفرت خود را از استکبار جهانی و فرزند نامشروع آن یعنی رژیم صهیونیستی ابراز می‌کنند. فردا مردم روزه‌دار ایران از مساجد اصلی شهرها به سمت مصلا‌های شهر راهپیمایی خواهند کرد تا بار دیگر این پیام را به دنیا مخابره کنند که امت اسلام هیچ‌گاه از قبله اول خود چشم‌پوشی نخواهد کرد. در تهران راهپیمایی روز قدس آنگونه که ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اعلام کرده است، از ساعت 10:30 صبح و از مسیرهای ده‌گانه به سمت دانشگاه تهران آغاز خواهد شد. علاوه بر ایران، راهپیمایی روز جهانی قدس در سایر کشورهای اسلامی و غیراسلامی نیز برگزار خواهد شد. سال گذشته این مراسم در 120 کشور انجام و نزدیک به 230 راهپیمایی یا نشست پیرامون مساله فلسطین برگزار شد. امسال اما با توجه به جنایات گسترده رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، بررسی‌ها از استقبال باشکوه‌تر از این مراسم در کشورهای غربی خبر می‌دهد.
دعوت مراجع به حضور گسترده مردم
به رسم هر ساله در آستانه روز جهانی قدس، مراجع، علما، چهره‌ها، شخصیت‌های سیاسی، نهادها، سازمان‌ها، نیروهای مسلح، احزاب و گروه‌های مردمی در بیانیه‌های جداگانه از مردم برای حضور گسترده در این مراسم دعوت کردند. مراجع عظام تقلید در پیام‌های جداگانه ای،
آحاد مردم انقلابی ایران اسلامی را به شرکت در راهپیمایی یوم‌الله جهانی قدس دعوت کردند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، آیت‌الله  العظمی مکارم‌شیرازی در آستانه روز جهانی قدس از آحاد مردم خواست در راهپیمایی این روز شرکت کنند و مشت محکمی بر دهان دشمنان و رژیم غاصب صهیونیستی بزنند. وی با اشاره به شرایط خاص جهان اسلام گفت: شرکت پرشور مسلمانان متعهد و آزادی‌خواه در راهپیمایی روز جهانی قدس باعث انزوای بیش از پیش رژیم اشغالگر قدس خواهد شد. آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی هم در پیامی بر حضور مردم در روز قدس تاکید کرد و از ملت مسلمان ایران و همه آزادی‌خواهان جهان خواست در این روز باشکوه به میدان بیایند. در متن این پیام آمده است: همان طور که امام راحل اعلی الله مقامه، مساله قدس را اولین مساله جهان اسلام دانستند ما نیز بر این موضوع تاکید داریم، به این معنا که تا این غده سرطانی در منطقه وجود دارد منطقه آرامش نخواهد دید، امروز جریان‌هایی که در شرایط فعلی جهان از طرف آمریکا و رژیم صهیونیستی و ایادی آنها صورت می‌گیرد، برای این است که رژیم صهیونیستی در حاشیه امن قرار بگیرد، تا بتواند از این فرصت سوءاستفاده کند و ریشه این رژیم مستحکم شود. آیت‌الله نوری‌همدانی تصریح کرد: بنابراین بر مردم مسلمان و متحد ایران اسلامی و کل آزادی‌خواهان جهان لازم است در روز قدس به میدان بیایند و با شکوه، شعور و مشت‌های گره کرده، حرکت کنند. این مبارزه و این فرهنگ، فرهنگ از بین بردن رژیم صهیونیستی دوام دارد و ان‌شاءالله این توفیق برای همه مسلمان‌ها حاصل خواهد شد و این غده سرطانی با توفیق پروردگار متعال نابود خواهد شد. آیت‌الله العظمی سبحانی نیز با تاکید بر حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، بازگرداندن سرزمین‌های فلسطین اشغالی را نیازمند تحکیم وحدت مسلمانان و خیزش جمعی در کشورهای اسلامی دانست. این مرجع تقلید در حاشیه جلسه تفسیر قرآن کریم در مدرسه حجتیه قم، خیزش جمعی در همه کشورهای اسلامی را موجب عقب‌نشینی دشمنان اسلام و بازگردانده شدن سرزمین‌های قدس اشغالی دانست و افزود: باید همه مسلمانان جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان دست به دست هم دهند تا سرزمین‌های اشغالی را به آغوش اسلام بازگردانند. آیت‌الله سبحانی تصریح کرد: اولین اشتباه در طول تاریخ این بود که مساله قدس را به عنوان یک مساله عربی مطرح کردند، در حالی که بنا به تاکید بنیانگذار انقلاب اسلامی، مساله قدس یک مساله اسلامی است و همه مسلمانان عرب و عجم در این مساله شریک هستند. آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی حضور گسترده مردم در این راهپیمایی را موجب امنیت داخلی ایران و مسلمانان جهان بویژه فلسطینیان مظلوم و محکومیت استکبار و صهیونیسم دانست.
آیت‌الله العظمی علوی‌گرگانی در پیامی روز جهانی قدس را روز اسلام دانست و بر حضور گسترده و چشمگیر مردم در راهپیمایی این روز تاکید کرد. این مرجع تقلید روز قدس را روز اسلام دانست و افزود: لازم است امت اسلامی و تمام آزادگان جهان در روز قدس علیه اسرائیل و آمریکای جنایتکار و حامیان این رژیم جعلی و غده سرطانی فریاد بر آورند و مردم ما با حضور چشمگیر خود با اسلام و رهبری بیعتی دوباره کنند. شورای نگهبان، مجلس خبرگان رهبری، وزارت دفاع، ستادکل نیروهای مسلح، ستاد اجرایی فرمان امام، دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، حزب موتلفه اسلامی، خانه احزاب، جامعه اسلامی کارگران، کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، حزب مردم‌سالاری، جامعه روحانیت مبارز، بسیج اساتید و... در بیانیه‌های جداگانه مردم را به حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس دعوت کردند.

طراحی تکرار «سیلی کوبنده سپاه به تروریست‌ها»
سخنگوی سپاه گفت: اینکه حملات موشکی تکرار می‌شود یا نه بستگی به رفتار دشمنان دارد و متناسب با رفتاری که می‌کنند پاسخ کوبنده‌ای برای آنها طراحی و انجام می‌شود. سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه در گفت‌وگویی اظهار داشت: اقدام موشکی سپاه تنبیه طراحان عملیات کور تروریستی هفدهم خردادماه در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام(ره) بود. وی با اشاره به سخنان فرمانده کل سپاه و همچنین بیانیه رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روز حادثه تروریستی تهران اعلام کرد: تنها 11 روز طول کشید تا دقیقا مقرهای هدایت و طراحی آن عملیات کور که عمده آن در دیرالزور سوریه بود، مشخص شود. به منظور نشان دادن ضرب ‌شست و همچنین تنبیه طراحان و آمران این عملیات تروریستی، تنها 6 فروند موشک میانبرد نقطه‌زن به سمت پایگاه‌های آنها شلیک شد و خوشبختانه همه آنها با دقت بالا به اهداف اصابت کرد. سخنگوی سپاه با تأکید بر پیام روشن این عملیات قدرتمند گفت: به طور طبیعی تروریست‌ها و حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی آنها و همچنین تمام کسانی که حتی در فکر تهدید امنیت ملی کشور ما هستند، می‌توانند مخاطب این پیام باشند. سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: اینکه این اقدام تکرار می‌شود یا نه بستگی به رفتار دشمنان ما در حوزه‌های مختلف دارد و متناسب با رفتاری که می‌کنند پاسخ کوبنده‌ای برای آنها طراحی شده و انجام می‌شود.
 


Page Generated in 0/0064 sec