printlogo


کد خبر: 177249تاریخ: 1396/4/1 00:00
اخبار

در مصلای امام خمینی(ره) اقامه می‌شود
نماز عید فطر به امامت رهبر انقلاب
رئیس ستاد نمازجمعه و نماز عید فطر تهران گفت: نماز عید فطر به امامت مقام معظم رهبری امسال در شبستان اصلی مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سیدباقر پیشنمازی افزود: امسال نماز عید فطر به علت افزایش فعالیت‌های عمرانی، در شبستان و در محدوده شرقی برگزار می‌شود و نمازگزاران تا ضلع شرقی و خیابان‌های اطراف و اتوبان رسالت جا‌گیری می‌شوند. پیشنمازی ادامه داد: مردم برای حضور در نماز عید فطر در مصلای امام خمینی از مترو استفاده و از ایستگاه مصلا تردد کنند. وی افزود: اتوبوس‌های شرکت واحد نیز از میدان‌های اصلی شهر نمازگزاران را به ضلع شرقی مصلا می‌آورند. پیشنمازی همچنین از اختصاص پارکینگ بیهقی و بنیاد مستضعفان و صدرا برای نمازگزاران خبر داد و گفت: توصیه می‌شود نمازگزاران از اتوبان مدرس برای رسیدن به پارکینگ‌ها استفاده کنند. وی با بیان اینکه در‌های مصلا از ساعت ۵ صبح باز است، گفت: مردم برای اینکه کمتر دچار مشکل شوند در ساعات اولیه به مصلا  بیایند.

محکومیت انتخاباتی  ۳ فرماندار اصفهانی
یک روز پس از آنکه سخنگوی دستگاه قضا از احضار 6 استاندار متخلف انتخاباتی به دادسرا خبر داد، رئیس‌کل دادگستری استان فارس اعلام کرد یکی از این متخلفان، استاندار فارس است. به گزارش «وطن امروز»، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای روز سه‌شنبه در نشست خبری خود از احضار 6 استاندار و چندین فرماندار و تعدادی از مدیران کل و رؤسای برخی دستگاه‌ها به قوه قضائیه سخن گفت. او البته اشاره‌ای به استانداران متخلف نکرد و تنها به این نکته اشاره کرد که هنوز کیفرخواستی برای استانداران صادر نشده است اما در برخی پرونده‌های انتخاباتی در سایر استان‌ها کیفرخواست صادر شده است. اما اظهارات روز گذشته 2 نفر از رؤسای کل دادگستری در استان‌های فارس و اصفهان درباره متخلفان انتخاباتی نشان داد استاندار فارس و چند فرماندار در استان اصفهان از جمله متخلفان انتخابات بودند. به گزارش تسنیم، علی القاصی‌مهر، رئیس‌کل دادگستری استان فارس در نشست خبری با اشاره به رسیدگی به پرونده تخلفات انتخاباتی در استان فارس اظهار داشت: براساس گزارشات، استاندار فارس قبل از برگزاری انتخابات به صورت غیرعلنی حمایت خود را از یک کاندیدا اعلام کرده و به همین دلیل یک گزارش برای دادسرای تهران ارسال شده تا برای رسیدگی بیشتر این گزارش مورد بررسی قرار گیرد. وی گفت: در شعب مختلف دادگستری استان فارس تعداد 119 پرونده تخلفات انتخاباتی تشکیل شده که از تعداد 289 نفر متخلف برای 23 نفر حکم مجرمیت صادر شده و‌ 11 نفر محکوم به جزای نقدی شدند، علاوه بر آن پرونده 31 مدیر در حال بررسی است تا در صورت تایید تخلف برای آنان حکم نهایی صادر شود. به گزارش فارس، احمد خسروی‌وفا نیز در نشست خبری با اشاره به تخلفات انتخاباتی، گفت: 166 پرونده تخلفات انتخاباتی در کل استان اصفهان تشکیل شده که از این تعداد 102 پرونده در حال رسیدگی است، 50 پرونده منع تعقیب یا برائت صادر شده،10 پرونده محکومیت در دادگاه بدوی است، 4 مورد کیفرخواست صادر شده که پرونده‌های آن آماده ارسال به دادگاه است. وی خاطرنشان کرد: 3 نفر از فرمانداران استان اصفهان به دلیل تبلیغات زودهنگام و جانبداری در انتخابات محکوم به جزای نقدی بدل از حبس شده‌اند اما حکم‌های آنان هنوز اجرا نشده است.

زمان مراسم تحلیف روحانی تغییر کرد
سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس از تغییر زمان برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور در پارلمان خبر داد. بهروز نعمتی در گفت‌وگو با تسنیم، از تغییر زمان مراسم تحلیف رئیس‌جمهور در پارلمان خبر داد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بود مراسم تحلیف رئیس‌جمهور روز یکشنبه (15 مرداد) در مجلس برگزار شود که با تصمیم هیات‌رئیسه پارلمان این مراسم به زمان دیگری موکول شده است. وی با بیان اینکه زمان دقیق برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور در مجلس هنوز مشخص نیست، افزود: تغییر زمان تحلیف لزوما به این معنی نیست که مراسم به تأخیر افتاده، بلکه ممکن است مراسم زودتر از زمانی که پیش از این (15 مرداد) عنوان شده، برگزار شود. سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس درباره دلیل تصمیم هیات‌رئیسه درباره تغییر زمان تحلیف رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: تغییر زمان تحلیف دلیل و علت خاص و ویژه‌ای ندارد و برای فراهم کردن مقدمات بیشتر و بهتر برگزار شدن مراسم است.
 


Page Generated in 0/0048 sec