printlogo


کد خبر: 177268تاریخ: 1396/4/3 00:00
رویدادها

فراخوان «هزار تیر هجا»
پویش شعری «هزار تیر هجا» به منظور هجو جاهلیت مدرن و قبیله‌ای فراخوان داد. به گزارش تسنیم، پس از انتشار بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب در دیدار امسال با شاعران کشور، مبنی بر ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود پیرامون اتفاقات منطقه، همچون رفتارهای سخیف آل‌سعود و هم‌پیمانان آنها برای سرودن اشعار هجو، تحریریه مجله ادبی و پایگاه مجازی آفتابگردان‌ها با همکاری انجمن ادبی شهرستان ادب در کاشمر از همه شاعران عضو دوره‌های مختلف آفتابگردان‌ها و دیگر شاعران دعوت می‌کند به پویش شعری «هزار تیر هجا» بپیوندند. پویش شعری «هزار تیر هجا» در نظر دارد هزار قطعه شعر از شاعران جوان انقلاب را در لبیک به بیانات رهبر فرزانه انقلاب، پس از جمع‌آوری، در صورت احراز حد نصاب لازم در قالب مجموعه‌ای با همین عنوان گردآوری کند. شعرهای ارسالی صرفا باید در موضوعات «تحولات منطقه»، «پیروزی‌های جبهه مقاومت» و «مدافعان حرم» باشد. همچنین در بخش ویژه نیز می‌توانند دست به «هجو جاهلیت استکباری (آمریکا)»، «هجو جاهلیت صهیونیستی (اسرائیل)، «هجو جاهلیت قبیله‌ای (آل‌سعود و آل‌خلیفه) و «هجو جاهلیت تروریستی‌تکفیری (داعش)» بزنند. شاعران جوان می‌توانند آثار خود را در موضوعات پویش، به آدرس‌های تلگرام @aftabgardanha یا ایمیل office4poem@gmail.com  ارسال کنند.

«همشهری داستان» ویژه آفریقا منتشر شد
مجله‌ داستان شماره‌ تیرماه، ویژه قاره آفریقا منتشر شد.  به گزارش فارس، این ویژه‌نامه در ادامه‌ روندی است که مجله‌ داستان از چند سال پیش، به ادبیات سرزمین‌های مختلف اختصاص داده که سال گذشته هم با موضوع ادبیات ژاپن منتشر شده بود. متن «راه دشوار خداحافظی» روایتی است از مراسم خاکسپاری نلسون ماندلا در آفریقای جنوبی. داستان‌های این شماره هم از کشورهای نیجریه، نامیبیا و مصر انتخاب شده که تصویری دور از کلیشه از ادبیات معاصر آفریقا می‌دهد. در بخش روایت‌های داستانی، بخش‌هایی از سفرنامه‌ پیرلوتی به مراکش در قرن نوزدهم چاپ شده و همچنین مطلب «دده مربی‌ها» که عکس‌هایی است از مربیان آفریقایی در دوره قاجار. در بخش مستند «آدم‌های دور، آدم‌های نزدیک» روایت جهانگردی است که از کنیا تا اوگاندا را رکاب زده و «جنگ و صلح» که به خاطرات شغلی یک مهندس عمران در کامرون می‌پردازد. مطالب مرتبطی با کشورهای زامبیا، لیبی، ساحل‌عاج، رواندا و... از دیگر روایت‌ها و داستان‌های این شماره است که به زبان و فرهنگ مردمانی با ادبیات منحصربه‌فرد پرداخته است. هفتادوهشتمین شماره‌ ماهنامه داستان همشهری در292 صفحه با قیمت 7000 تومان، از اوایل تیر در روزنامه‌فروشی‌ها و کتابفروشی‌های معتبر سراسر کشور در دسترس مخاطبان است.

«سن عقل» سارتر منتشر شد
رمان «سن عقل» نوشته ژان‌پل سارتر با ترجمه حسین سلیمانی‌نژاد توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر شد. به گزارش مهر،  ژان‌پل سارتر به عنوان یک نویسنده و فیلسوف، با اعتقاد به اینکه انسان مختار است و باید خود، سرنوشتش را انتخاب کند، همیشه به مسائل محیط اطراف و روزگارش انتقاد می‌کرد و تا پایان عمر به فعالیت‌های انتقادی خود ادامه داد. از جمله مثال‌های روحیه انتقادی و فعالیت‌های این نویسنده می‌توان به خودداری‌اش از دریافت جایزه نوبل ادبیات در سال ۱۹۶۴ اشاره کرد. سارتر متولد سال ۱۹۰۵ در پاریس و درگذشته به سال ۱۹۸۰ در همین شهر است. او در دوران جوانی به همراه دوستان و هم‌دانشگاهی‌هایش به انتقاد از سنت‌های اجتماعی و رویکرد بورژوازی پرداخت. پس از دانشسرای عالی پاریس، سارتر به تدریس فلسفه در دبیرستان پرداخت و سپس برای تکمیل تحقیقات فلسفی‌اش به آلمان رفت. او در آلمان در انستیتوی فرانسه شهر برلین با هایدگر و هوسرل و اندیشه‌های‌شان آشنا شد.  تاثیر هایدگر بر سارتر او را به سمت اگزیستانسیالیسم هدایت کرد. نخستین رمان فلسفی او با نام «تهوع» چاپ شد. رمان «سن عقل» این نویسنده، در ۱۸ فصل نوشته شده است. این کتاب با ۳۷۵ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۳۰۰ هزار ریال منتشر شده است.
 


Page Generated in 0/0070 sec