printlogo


کد خبر: 177270تاریخ: 1396/4/3 00:00
اخبار

زور آلمان و شیلی به هم نرسید
جدال حساس هفته دوم جام کنفدراسیون‌ها برنده نداشت و رویارویی شیلی با آلمان با تساوی یک - یک به پایان رسید. هفته دوم مرحله گروهی جام کنفدراسیون‌ها با انجام یک دیدار از گروه دوم برگزار شد که در آن 2 تیم قدرتمند شیلی و آلمان به مصاف هم رفتند. این دیدار در نهایت برنده نداشت و بازی با تساوی یک - یک به پایان رسید. شیلی شروع خوبی داشت و ابتدا توسط الکسیس سانچس در دقیقه ۶ به گل رسید اما «لارس استیندل» در دقیقه ۴۲ گل تساوی را برای ژرمن‌ها به ثمر رساند. 2 تیم در دیدار نخست خود توانسته بودند برابر حریفان خود به پیروزی برسند. در این گروه شیلی با ۴ امتیاز و تفاضل گل بهتر در صدر قرار دارد. آلمان هم با همین تعداد امتیاز دوم است و تیم‌های استرالیا و کامرون هم یک امتیاز دارند.

فغانی و تیمش درخشیدند
کارشناس داوری معتقد است فغانی و تیمش قضاوت خوبی را در دیدار آلمان و شیلی پشت سر گذاشتند. جعفر خوشرو، کارشناس داوری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ قضاوت علیرضا فغانی در دیدار آلمان و شیلی اظهار کرد: دیدار این دو تیم، یکی از مهم‌ترین دیدارهای جام کنفدراسیون‌ها بود. این تیم داوری ایران بارها و بارها در مسابقات بین‌المللی مختلف محک خورده است و توانسته شایستگی‌های خود را اثبات کند. در نیمه اول این دیدار گل‌ها به درستی زده شد و آوانتاژ بموقع فغانی در دقیقه ۱۱ در پشت محوطه جریمه شیلی نشان از تمرکز بالای این داور می‌داد. وی افزود: در دقیقه ۲۰ نیز بخوبی به بازیکن شماره ۱۳ آلمان کارت زرد نشان داده شد زیرا خطای بی‌پروایی را مرتکب شده بود. بازی‌خوانی،  جابه‌جایی، جاگیری عالی و آمادگی جسمانی فغانی از نکات برجسته او بود. همچنین همکاری خوب کمک‌داوران، توانست کمک زیادی به فغانی برای اداره این دیدار کند. این داور در کنترل محوطه جریمه دقت بسیار زیادی داشت و بازیکنان هر دو تیم را بخوبی کنترل و مدیریت کرد. خوشرو همچنین درباره اهمیت قضاوت این دیدار تصریح کرد: حساسیت این بازی بقدری بود که سر تیم VAR به ایرماتف داور شایسته ازبک سپرده شده بود و شاید به‌دلیل همین حساسیت هیچ‌گاه در طول مسابقه خنده‌ای بر لبان فغانی نیامد. فغانی و تیمش درخشش خوبی در این دیدار داشتند و این قضاوت می‌تواند تیم داوری ایرانی را به سوت زدن فینال جام‌جهانی نزدیک‌تر کند.

ابقای پولادگر در پست نایب‌رئیسی آسیا
رئیس فدراسیون تکواندوی کشورمان در سمت نایب رئیسی اتحادیه آسیا ابقا شد. به نقل از سایت فدراسیون تکواندو، مجمع عمومی و انتخاباتی اتحادیه تکواندوی آسیا ظهر دیروز با حضور اعضای ATUU در هتل «تیرول» شهر موجو کره‌جنوبی برگزار شد. برای ریاست اتحادیه تکواندو آسیا تنها «کی‌ سوک ‌لی» که از سال 2013 در این سمت حضور دارد، نامزد بود که برای 4 سال دیگر در جایگاه ریاست باقی می‌ماند. همچنین سیدمحمد پولادگر، رئیس فدراسیون تکواندوی کشورمان که پیش از این عنوان نایب رئیسی اتحادیه تکواندو آسیا را داشت، در سمت خود ابقا شد.

حکم حبس مسی به حالت تعلیق درآمد
دادستانی اسپانیا با توجه به حسن سابقه و همکاری مسی در پرونده فرار مالیاتی، تصمیم به تعلیق حبس مسی گرفت. لیونل مسی ابرستاره آرژانتینی تیم فوتبال باشگاه بارسلونا اسپانیا از سوی دادستانی این کشور حکم 21 ماه حبس قطعی دریافت کرده که قاضی این پرونده به علت همکاری خوب مسی و وکیلش با دستگاه قضایی و حسن سابقه این بازیکن همچنین کمک‌های میلیونی مسی به سازمان‌های مردم‌نهاد، این حکم حبس را فعلا به حالت تعلیق درآورده است. این دادستان همچنین اعلام کرده مسی می‌تواند به آرژانتین سفر کند و ممنوع‌الخروج نیست. مبلغ 1/4میلیون یورو رقمی است که مسی بابت آن فرار مالیاتی داشته و البته جریمه آن چند برابر این رقم خواهد بود اما کمک‌های زیاد مسی به بیمارستان‌های اسپانیا و سازمان‌های مردم‌نهاد در این کشور و سراسر جهان باعث شده احتمال لغو جریمه نقدی بسیار افزایش پیدا کند. از طرفی دادستان اسپانیا درخواست خرید 21 ماه حبس مسی و پدرش را نیز پذیرفته است، بر همین اساس مسی با 250 هزار یورو و پدرش با 180 هزار یورو می‌توانند محکومیت‌شان را خریداری کنند.


Page Generated in 0/0066 sec