printlogo


کد خبر: 177274تاریخ: 1396/4/3 00:00
اخبار

رئال، سلطان بی‌رقیب اروپا
خوزه فلیکس دیاز: وقتی صحبت از قهرمانی در اروپا و لیگ قهرمانان باشد بدون شک رئال‌مادرید موفق‌ترین تیم است. این تیم توانسته 12 جام قهرمانی‌اش را با افتخار در برنابئو قرار دهد و طبق گفته زیدان لیگ قهرمانان تورنمنتی است که قهرمانی در آن در DNA باشگاه است. بررسی آمار از 62 سال پیش تا به حال هم نشان می‌دهد وقتی صحبت از لیگ قهرمانان باشد رئال‌مادرید بدون شک بهترین است. بایرن مونیخ و بارسلونا بعد از رئال هستند و این در حالی است که در لیست 10 تیم برتر غیر از این 3 تیم نام منچستریونایتد، میلان، یوونتوس، بنفیکا، پورتو،‌ آرسنال و لیورپول دیده می‌شود. اتلتیکومادرید هم در رده بیست‌ودوم قرار دارد. در بسیاری از فاکتورها رئال‌مادرید تیمی است که برترین است. برای مثال این تیم در 47 دوره از مسابقات حضور داشته و تیم دوم بعد از آن بنفیکاست با 36 حضور. رئال در این تعداد بازی 410 رقابت داشته و در 245 بازی برنده بوده است، در این بازی‌ها 909 گل زده و دومین تیم بایرن‌مونیخ است که 321 بازی انجام داده، 183 برد دارد و 639 گل زده است. ایکر کاسیاس 168 بازی انجام داده و از نظر بیشترین تعداد بازی در این تورنمنت رقیبی ندارد و بازیکنان بعد از او ژاوی و رایان گیگز هستند. البته که تنها تهدید برای او کریس رونالدو است که 144 بازی انجام داده و در لیست 10 بازیکنی که از این جهت بهترین هستند تنها بازیکنی است که هنوز بازنشسته نشده و مشغول بازی است. از نظر گل زده رونالدو با 106 گل در صدر است و بالاتر از لیونل مسی با 94 گل زده قرار دارد. رائول هم با 71 گل نفر سوم است. از دیگر بازیکنانی که در این زمینه جزو 10 بازیکن برتر بوده و هنوز فعال هستند می‌توان به کریم بنزما در رتبه نهم با 51 گل زده و زلاتان ایبراهیموویچ در رتبه هشتم با 49 گل زده اشاره کرد.


قانون جدید به داد فوتبال ایران می‌رسد
 خارجی‌ بی‌کیفیت ممنوع
بحث حضور بازیکنان خارجی بی‌کیفیت در فوتبال ایران مدت‌هاست مورد انتقاد واقع شده است. سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هم سعی کرده‌اند با اعمال قوانینی مانع حضور بازیکنان بی‌کیفیت خارجی در ایران شوند اما نقص این قوانین جلوی اثرگذاری‌شان را گرفته است، البته بتازگی قوانین جدیدی در این رابطه وضع شده که می‌تواند از بروز این اتفاقات جلوگیری کند. فریبرز محمودزاده، رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ در این باره توضیح داده است: در قوانین جدید بازیکنانی از قاره‌های آسیا، اقیانوسیه و آفریقا می‌توانند وارد فوتبال ایران شوند که در 2 فصل گذشته در رده‌های امید و بزرگسالان ملی‌پوش بوده‌اند. پیش از این قانون در نظر گرفته شده برای بازیکنان 3 قاره 3 فصل بود که برای این فصل آن را به 2 فصل کاهش دادیم. آن دسته از بازیکنانی که از قاره‌های اروپا و آمریکای جنوبی جذب باشگاه‌های لیگ برتری می‌شوند نیز باید در 2 فصل گذشته در لیگ‌های A و B قاره‌های اشاره شده که منظور همان لیگ برتر و لیگ یک است، حداقل 10 بازی انجام داده باشند. قانون یادشده هم قبلاً به این شکل بود که بازیکنان این قاره‌ها چنانچه کارت بازی در لیگ A و B کشورشان برای‌شان صادر شده بود می‌توانستند جذب باشگاه‌های داخلی شوند. به طور مثال در برزیل باشگاه‌های سری A و B با توجه به اینکه بازیکنان زیادی می‌توانستند در لیست خود داشته باشند برای خیلی از بازیکنان کارت بازی صادر می‌کردند و این نفرات مشکلی برای ورود به فوتبال ایران نداشتند اما با قانون جدید بازیکنان برزیلی باید در سری A و B کشورشان یا قاره آمریکای جنوبی و اروپا حداقل 10 بازی انجام داده باشند.


محمد صلاح با لیورپول قرارداد رسمی امضا کرد
باشگاه لیورپول به طور رسمی با محمد صلاح قرارداد بست. باشگاه لیورپول روز پنجشنبه به طور رسمی با محمد صلاح قرارداد امضا کرد. این بازیکن مصری بعد از آنکه در تست‌های پزشکی لیورپول حضور یافت، قرارداد خود را  امضا کرد. براساس اعلام منابع خبری این انتقال ۴۵ میلیون یورو هزینه در بر داشته است. صلاح پیش‌تر عضو تیم رم ایتالیا بود که با توافق دوجانبه راهی لیورپول شد.
 


Page Generated in 0/0067 sec