printlogo


کد خبر: 177288تاریخ: 1396/4/3 00:00
چهارگوشه

حکم حبس دوست رئیس‌جمهور معزول کره
چوی سون سیل، زنی که عامل رسوایی فساد و برکناری رئیس‌جمهور پیشین کره‌جنوبی بود، دیروز جمعه به اتهام رشوه دادن در یکی از پرونده‌های کیفری خود به 3 سال زندان محکوم شد. چوی سون سیل، دوست دیرینه پارک گئون‌هه به اتهام رشوه دادن به مقام‌های دانشگاه زنانه سرشناس اوها برای تحصیل دخترش در آنجا و کسب نمره‌های خوب به‌رغم حضور نیافتن در کلاس‌ها، گناهکار شناخته شد.
به گزارش ایسنا، دادگاه مرکزی سئول در بیانیه‌ای اعلام کرد: چوی سون سیل به موجب این پرونده به 3 سال زندان محکوم می‌شود. همچنین رئیس سابق دانشگاه و رئیس یکی از دانشکده‌های این دانشگاه نیز هر یک به 2 سال زندان محکوم شدند و یک کارمند دانشگاه به 18 ماه حبس محکوم شد و 3 تن دیگر از استادان دانشگاه نیز مجازات‌های تعلیقی دریافت کردند. چوی سونگ سیل علاوه بر این در ارتباط با پرونده رسوایی‌اش در دولت سقوط کرده پارک گئون‌هه به اتهام اجبار شرکت‌های بزرگ کره‌جنوبی برای پرداخت ده‌ها میلیون دلار پول به بنیادهای تحت کنترل خودش نیز محاکمه می‌شود و ممکن است به ده‌ها سال زندان محکوم شود.

30 کشته در انفجار لشکرگاه
یک انفجار مرگبار دیگر توسط گروه تروریستی داعش ده‌ها افغان را در ماه مبارک رمضان و در آستانه عید سعید فطر به خاک و خون کشید. پنجشنبه یک خودروی بمب‌گذاری شده مقابل شعبه «کابل بانک نو» در لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند واقع در جنوب افغانستان منفجر شد و طبق اعلام اولیه بیش از30  کشته و  
50 زخمی برجا گذاشت اما یک منبع بیمارستانی اعلام کرده شمار کشته‌شدگان این حادثه فراتر از تعداد اعلام شده است. طبق گفته مقامات محلی در میان قربانیان این حمله تروریستی تعداد زیادی شهروند عادی نیز دیده می‌شوند. این انفجار همزمان با مراجعه شمار زیادی از کارمندان دولت به بانک برای دریافت حقوق ماهانه رخ داد.

انتحار خلافتی داعش
عناصر گروه تروریستی داعش سرانجام مسجد جامع النوری در شهر موصل عراق را که مرکز فرماندهی بود، تخریب کردند تا به دست ارتش نیفتد. 3 سال پیش، حدود یک ماه پس از سیطره داعش بر موصل، ابوبکر البغدادی، سرکرده این گروه تروریستی از بالای منبر مسجد النوری، برای اطرافیانش سخنرانی و خلافت خودخوانده‌اش را اعلام کرد. داعش پرچم سیاه خود را روی مناره معروف مسجد النوری برافراشت و این مسجد از زمان برافراشته شدن پرچم داعش، به مرکز فرماندهی تروریست‌ها تبدیل شده بود. درباره تخریب این مسجد، شبه‌خبرگزاری اعماق، وابسته به داعش، نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا را متهم کرده است که در حمله هوایی این مسجد را بمباران کرده‌اند. در همین زمینه، دفتر رسانه‌ای ارتش عراق نیز تصاویر هوایی از مسجد تخریب‌شده النوری منتشر کرده است. طبق این بیانیه، مسجد النوری و مناره الحدبا زمانی منفجر شده‌ است که نیروهای ارتش عراق به ۵۰ متری این مسجد رسیدند. بر این اساس، مسجد النوری که به مسجد جامع موصل نیز معروف است به همراه مناره کج الحدبا قدمتی بیش از ۸۰۰ سال داشتند. حیدر العبادی، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در واکنش به تخریب مسجد النوری و مناره الحدبا موصل توسط عناصر داعش گفت: داعش با تخریب گلدسته الحدبا به طور رسمی شکست خود را اعلام کرد.

حمله به پلیس در فرودگاه میشیگان
یک فرودگاه بین‌المللی در ایالت میشیگان در اثر یک حمله تروریستی تعطیل شد. پنجشنبه یک مهاجم عرب‌تبار متولد کانادا ضمن سردادن فریاد الله‌اکبر با چاقو به یک افسر پلیس در فرودگاه فلینت حمله برده و او را بشدت از ناحیه گردن و پشت مجروح کرد. پلیس فدرال این حمله را که توسط عمر فتوحی 49 ساله انجام شده تروریستی خوانده است اما به نظر می‌رسد که او به‌خاطر دیپورت شدنش از آمریکا عصبانی بوده است. به گفته پلیس میشیگان، مظنون که بازداشت شده پیش‌تر اقدامی ناموفق برای خرید سلاح گرم داشته است. همچنین فرودگاه هم تعطیل شده و جف نویل، افسر پلیسی که چاقو به پشت و گردنش خورده در شرایط بسیار بحرانی به سر می‌برد.


Page Generated in 0/0061 sec