printlogo


کد خبر: 177300تاریخ: 1396/4/3 00:00
اخبار

 ادغام عجولانه بانک‌ها به زیان اقتصاد است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تجمیع بانک‌ها به‌صورت شتابزده به زیان اقتصاد کشور است، گفت: تعداد و تنوع کارت‌های بانکی در کشور بالا است. سیدتقی کبیری در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره ادغام بانک‌ها گفت: با توجه به وجود تکثر بانک‌ها در اقتصاد کشور، اعمال مدیریت واحد، متمرکز و نظارتی یک ضرورت محسوب می‌شود. نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی در تشریح موضوع ادامه داد: تکثر و تنوع بانک‌ها بدون رعایت موضوعات کارشناسی صحیح نیست اما تجمیع بانک‌ها به‌صورت شتابزده نیز قابل قبول نیست.  نماینده مردم در مجلس نهم افزود: بانک مرکزی باید به اعمال مدیریت صحیح و نظارت دقیق بر عملکرد بانک‌ها توجه ویژه کند، به دلیل اینکه در یک بانک حتی حساب‌های متنوع بانکی وجود دارد. کبیری با تاکید بر ضرورت کنترل حساب‌های بانکی افزود: بانک مرکزی باید مانع گسترش بی‌رویه بانک‌های متعدد در کشور شود و ساماندهی موثری در زمینه وضعیت تعداد و تنوع بانک‌ها داشته باشد. وی ادامه داد: باید کارت‌های بانکی مختلف در شبکه بانکی کشور در قالب یک کارت تجمیع شود البته انجام این مهم مشروط به تقویت زیرساخت‌ها است.


قیمت جهانی طلا افزایش یافت
قیمت هر اونس طلا دیروز با 3/0 درصد افزایش به ۱۲۵۴ دلار و ۱۱ سنت رسید.
به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که ارزش دلار کاهش یافته، به دلیل تحولات ژئوپلیتیک که موجب افزایش تقاضا برای خرید طلا شده، قیمت فلز زرد دیروز با افزایش همراه بود. ریچارد ژو، تحلیلگر بازار طلا گفت: «احساس عدم تمایل به ریسک‌پذیری در بازار رو به افزایش است که عمدتا ناشی از تحولات خاورمیانه و همچنین سختگیری دولت چین نسبت به برخی وام‌هایی است که سال گذشته از خارج این کشور گرفته شده است».


خرید 73 هواپیما از ایرباس
توسط 2 شرکت هواپیمایی ایران!
شرکت هواپیماسازی «ایرباس» اعلام کرد 2 شرکت هواپیمایی ایران قصد دارند 73 هواپیما از این شرکت اروپایی خریداری کنند. به گزارش فارس، شرکت هواپیمایی ایرباس اعلام کرد 2 شرکت هواپیمایی «زاگرس» و «ایران ایرتور» اخیرا به خرید 73 هواپیما از این شرکت متعهد شدند. خبرگزاری رویترز گزارش کرد ایرباس اعلام کرده است 2 شرکت هواپیمایی «زاگرس» و «ایران ایرتور» در نمایشگاه هواپیمایی «پاریس» متعهد به خرید این تعداد هواپیما شدند. بنا بر این گزارش، شرکت هواپیمایی زاگرس یادداشت‌تفاهمی را برای خرید 28 هواپیمای جدید با ایرباس امضا کرده که شامل 20 هواپیما «A320» و 8 هواپیمای «330A» می‌شود. از طرف دیگر هواپیمایی «ایران ایرتور» یادداشت‌تفاهمی را برای خرید 45 هواپیمای «A320» با ایرباس امضا کرده است. «جان لهی» مدیرفروش ایرباس اعلام کرد احتمالا تاییدیه‌های آمریکا ظرف 2 ماه آینده صادر شود.


صادرات گاز ایران به عراق آغاز شد
معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل و بازرگانی اعلام کرد صادرات گاز ایران به عراق از شامگاه چهارشنبه (31 خردادماه) آغاز شده است. به گزارش فارس، امیرحسین زمانی‌نیا گفت: صادرات گاز به عراق با حجم حدود 7 میلیون مترمکعب در روز آغاز شده و سرانجام به 35 میلیون مترمکعب می‌رسد. ایران برای صادرات گاز به شهرهای بغداد و بصره با عراق 2 قرارداد امضا کرده است. با توجه به نیاز کشور عراق به گاز طبیعی جهت مصارف نیروگاهی، طرح موضوع و مذاکرات قراردادی صادرات گاز ایران به کشور عراق از نیمه دوم سال 1389 آغاز شد و در این راستا قرارداد فروش گاز به بغداد در تیرماه سال 1392 در بغداد امضا شد. قرارداد صادرات گاز به بصره، آبان‌ماه سال 94 میان حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و خالد حسن صالح، معاون وزیر برق عراق در تهران امضا شد.
 


Page Generated in 0/0064 sec