printlogo


کد خبر: 177323تاریخ: 1396/4/7 00:00
اخبار

تقلب برای ترند شدن # من_حامی_روحانی_ام
ربات‌ها حامی حسن روحانی شدند
توفان توئیتری طرفداران حسن روحانی با هشتگ «من حامی روحانی‌ام»، با تقلب و کمک گرفتن از ربات‌ها، به ترند جهانی تبدیل شد اما پس از مدت کوتاهی به دلیل استفاده از ربات در این توفان توئیتری، این هشتگ از سوی توئیتر حذف شد.
به گزارش «وطن‌امروز»، در مراسم راهپیمایی روز قدس امسال، پس از حضور حسن روحانی در مراسم، عده‌ای از مردم در اعتراض به اظهارات اخیر روحانی، شعارهایی علیه وی سر دادند. حجم این شعارها به قدری زیاد شد که حسن روحانی دقایقی پس از حضور در مراسم، ناچار به ترک راهپیمایی شد. پس از انتشار این خبر، طرفداران حسن روحانی موج «من حامی روحانی‌ام» را در شبکه‌های مجازی شکل دادند. در این فراخوان حامیان روحانی قرار گذاشتند توفان توئیتری در حمایت از رئیس‌جمهور با هشتگ «من حامی روحانی‌ام» راه بیندازند.
 این تلاش باعث شد برای ساعاتی این هشتگ ترند اول جهان در توئیتر شود اما پس از گذشت چند ساعت هشتگ «من حامی روحانی‌ام» به صورت ناگهانی از ترندهای توئیتر حذف شد.
کانال تلگرامی پایشگر در تحلیل چرایی حذف این هشتگ از نقش‌آفرینی ویژه ربات‌ها در ترند شدن هشتگ «من حامی روحانی‌ام» نوشت. به نوشته این کانال: «تعداد توئیت در این هشتگ، 89 هزار توئیت، تعداد کاربران 14 هزار و ۵۰۰ نفر و تعداد ریتوئیت‌ها 65 هزار عدد بود. بررسی شواهد نشان داد نزدیک به 73 درصد توئیت‌های تولیدشده در این موج توسط کاربران با تعداد فالوئر زیر 500 نفر منتشر شده است. از طرفی وقتی این موج را با موج ترامپ به عنوان یک هشتگ فراگیر در بین کاربران توئیتر مقایسه کنیم، اختلاف غیرطبیعی این تعداد کاربران را متوجه می‌شویم. نمودار مقایسه انتشار محتوا با تعداد فالوئرهای کاربران در 2 موج  «رفع حصر» و «من حامی روحانی‌ام» بسیار شبیه یکدیگر است. بررسی کارشناسان لایف‌وب در موج رفع حصر نیز ادعای نقش فراوان ربات‌های توئیتری در ترند کردن این موضوع را که منجر به حذف این هشتگ از ترند جهانی شد، اثبات کرد. همین مشابهت نشان می‌دهد تأثیرگذاری ربات‌ها در پدید آوردن هشتگ «من حامی روحانی‌ام» امری است غیر قابل کتمان». براساس این گزارش، همچنین از بین افرادی که در کمپین «حامی روحانی‌ام» مشارکت کرده‌اند، حدود 14درصد تا به حال کمتر از 10 توئیت منتشر کرده و 21 درصد از آنها نیز کمتر از 10 فالوئر داشته‌اند. همه این شواهد در کنار هم می‌تواند احتمال تقلب توئیتری در ترند شدن این هشتگ را تقویت کند.  

جابه‌جایی سران منافقین از عراق به عربستان
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه سران منافقین از عراق به عربستان سعودی جابه‌جا شدند، گفت: دشمن سعی دارد با استفاده از عناصر داخلی در منطقه سیستان‌وبلوچستان و همچنین استقرار یک قرارگاه عملیاتی که توسط عربستان در بخش شرق تشکیل شده است، دست به انجام اقدامات ناامن‌کننده و تروریستی بزند. به گزارش روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل، سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در نشست رؤسای کمیته دائمی پدافند غیرعامل دستگاه‌های اجرایی کشور، با اشاره به 3 جریان کلی شکل گرفته در حوزه تهدیدات امنیتی و تروریستی، عنوان کرد: جابه‌جایی سران منافقین از عراق به عربستان سعودی و از طرفی انتقال بدنه منافقین به اروپا و ساماندهی جریان تکفیری از طرف دیگر و تلاش برای استفاده از ظرفیت بعضی دولت‌ها به دلیل فقر و نیاز مالی برای عربستان به عنوان یک مؤلفه امنیتی در شرق کشور از عمده تهدیداتی است که از ابتدای امسال علیه جمهوری اسلامی شروع شده است. وی اضافه کرد: دشمن سعی دارد با استفاده از عناصر داخلی در منطقه سیستان‌وبلوچستان و همچنین استقرار یک قرارگاه عملیاتی که توسط عربستان در بخش شرق تشکیل شده است، دست به انجام اقدامات ناامن‌کننده و تروریستی بزند و همین تلاش‌ها و اقدامات را در منطقه غرب کشور نیز دنبال می‌کنند که خوشبختانه به نتیجه نرسیده‌اند. رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به هم‌افزایی اطلاعاتی- عملیاتی شکل گرفته بین گروه‌های تروریستی تحت حمایت قدرت‌های غربی اشاره کرد و گفت: همه پوشش‌های اطلاعاتی از سمت کشورهای غربی صورت می‌گیرد و نباید فریب ژست ضدتروریست این کشورها را خورد و همین غربی‌ها در فتنه 88 به فتنه‌گران پوشش اطلاعاتی می‌دادند و سفارتخانه‌ها را مکلف به دادن انواع گذرنامه‌ها به جاسوسان برای خروج از کشور کرده بودند.


Page Generated in 0/0090 sec