printlogo


کد خبر: 177329تاریخ: 1396/4/7 00:00
اخبار

تورم دورقمی شد
نرخ تورم در 12 ماه منتهی به خردادماه ۱۳۹۶ نسبت به 12 ماه منتهی به خردادماه 95 معادل 2/10 درصد است. به گزارش بانک مرکزی، خلاصه نتایج به‌دست آمده از شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران براساس سال پایه ۱۰۰=۱۳۹۰ به این شرح است: شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در خردادماه 96 به عدد 3/267رسید که نسبت به ماه قبل 5/0 درصد افزایش یافت. این شاخص در خردادماه 96 نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل ۱۱ درصد افزایش داشته است.


 ایران دارای بیشترین ذخایر گاز جهان
براساس داده‌های شرکت بریتیش پترولیوم، ایران با 5/33 تریلیون مترمکعب بیشترین مقدار ذخایر تثبیت شده گاز طبیعی در جهان را به خود اختصاص داده است.
به گزارش مهر، براساس داده‌های «گزارش چشم‌انداز انرژی شرکت بریتیش پترولیوم در سال ۲۰۱۷ (BP)» ایران با 5/33 تریلیون مترمکعب، بیشترین مقدار ذخایر تثبیت شده گاز طبیعی در جهان را در اختیار دارد. پس از ایران، روسیه با 3/32 و قطر با 3/24 تریلیون مترمکعب، به ترتیب دومین و سومین حوزه بزرگ تثبیت ‌شده گاز طبیعی جهان هستند. همچنین ایالات متحده آمریکا با 2/749 میلیارد مترمکعب بزرگ‌ترین تولیدکننده گاز طبیعی در بازار بین‌المللی انرژی به حساب می‌آید. عربستان سعودی نیز با تولید 4/579 میلیارد مترمکعبی، دومین کشور بزرگ تولیدکننده در جهان است. این کشور را ایران با 4/202 میلیارد مترمکعب تعقیب می‌کند.


آب بسته‌بندی  خارجی هم می‌آید
با صدور مجوز جهت واردات آب‌های بسته‌بندی آشامیدنی، در حال حاضر محصولات فرانسوی با قیمت ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود. پیمان فروهر، دبیر انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه بتازگی چند شرکت جهت اخذ مجوز قانونی به منظور واردات آب‌های بسته‌بندی به ایران اقدام کرده‌اند، اظهار کرد: یکی از این شرکت‌ها در سال جاری موفق به واردات محصولات آب بسته‌بندی داخل کشور شده است تا در نهایت واردات قانونی محصولات آب بسته‌بندی به داخل کلید بخورد. وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان داخلی از واردات محصولات آب بسته‌بندی وارداتی به کشور استقبال می‌کنند، گفت: با توجه به قیمت بالا تولیدکنندگان داخلی از واردات این محصولات به داخل کشور استقبال می‌کنند، چرا که وقتی مشتری آب بسته‌بندی داخلی را با محصول وارداتی مقایسه می‌کند و متوجه می‌شود چه تفاوت فاحشی به‌رغم وجود کیفیت یکسان بین محصول داخلی و خارجی وجود دارد، قطعا از تولید داخلی استقبال خواهد کرد.


نامه به لاریجانی درباره عدم اجرای برنامه ششم توسط دولت
رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه نامه‌ای درباره عدم اجرای برنامه ششم توسط دولت به رئیس مجلس شورای اسلامی نوشت. به گزارش فارس، حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه نامه‌ای درباره عدم اجرای برنامه ششم توسط دولت به علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نوشت. متن نامه حاجی‌بابایی به شرح زیر است:
جناب آقای دکتر لاریجانی، رئیس محترم مجلس شورای اسلامی، باسلام و تحیت
پس از گذشت 3 ماه از تصویب و ابلاغ قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران این قانون هنوز به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ نشده است. در سالی که به نام «اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال» نامگذاری شده است، تاخیر در ابلاغ و اجرای این قانون که مبتنی بر سیاست‌های کلی برنامه ششم و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، تحقق این دو سیاست مهم را با مشکل مواجه خواهد کرد، از طرفی این امر موجب بلاتکلیفی مردم و افراد ذی‌نفع و به دنبال آن حجم انبوه مراجعات و مکاتبات آنها با دستگاه‌های اجرایی مسؤول و نمایندگان مجلس و همچنین بی‌ارزش شدن قانون خواهد شد. بنا به مراتب فوق خواهشمند است به هر نحو که صلاح می‌دانید موضوع را پیگیری و دولت را به انجام تکلیف قانونی خود ملزم نمایید.
حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه


Page Generated in 0/0073 sec